Gruppkörning imorgon lördag 15/5.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Ska bli kanonväder imorgon, sol och varmt, så vi kör en öppen körning där vemhelst kan ansluta om lust skulle infinna sig.

Tid: Samling 10.45-ish på McD Sveavägen, siktar på att dra iväg kl. 11.

Planerad färdväg: Sthlm-Arninge-Gillinge-Brottby (kortare paus)-Åkersberga-Svinninge-Vaxholm (ev. via Bogan om önskemål finns, men den är som bekant tämligen värdelös i år) (lunchpaus)-färjorna-Gustavsberg-Bulten-Rosenhill (fikapaus)-Bulten-Sthlm (avslut på McD Sveavägen).

Det blir den sedvanliga proceduren:

  • Lugnt tempo
  • Alla välkomna
  • Vill man köra fortare lägger man sig längre fram i ledet
  • Vill man ta det lugnare lägger man sig längre bak i ledet
  • Vi väntar på alla, ingen ska behöva köra över sin förmåga

För enkelhetens skull kör vi en lista så att vi har en hum om vilka som ämnar dyka upp.

1. -JP-
2. Hellhound
3.
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Jobbar på förmiddagen imorgon men ansluter gärna någonstans på färdvägen om det är ok.

Startar från Gustavsberg vid 12 tiden och åker mot Vaxholm så får vi se om jag hittar er.


1. -JP-
2. Hellhound
3. bettskena
4. Mathias84
5. R1 Wannabe
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Jobbar på förmiddagen imorgon men ansluter gärna någonstans på färdvägen om det är ok.

Startar från Gustavsberg vid 12 tiden och åker mot Vaxholm så får vi se om jag hittar er.

Självklart. Borde bli ganska lagom att mötas upp i Vaxholm då. Dra iväg ett sms innan du drar så att jag vet. :tummenupp
 

Roger.H

FrallaN
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Cbr600rr-Såld! Gsxr 750 k7
1. -JP-
2. Hellhound
3. bettskena
4. Mathias84
5. R1 Wannabe
6. Roger.H


Mattias då är vi två st som tar oskulden.. första sesången med både egen hoj och körkort.. :D
 

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Ort
Hallstavik
Hoj
Ducati Monster -05
Ska ta bort min strypning 10.30 i morgon fm. Kan jag genskjuta er nånstans?

säg var ni är UNGEFÄR kl 11.30-12?
 

Baztard

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2009
Ort
Ösmo
Hoj
Triumph Speedtona 955i -00
vilken tid, ungefär, tror ni att ni hamnar ut mot bulten till?
Kanske kan ansluta där nånstans o hänga på på en fika på rosenhill eller så?
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Farligt med flera uppskattade tider, räcker med att Waxfärjan sjunker så blir det förseningar. Får se om jag hinner klart till imorrn, projekt hugger står emellan, känns som att det är mycket som kan gå galet med de två bultarna :tummenupp
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Är det kul att köra med er fast man är blåbär och kör typ enligt vad skyltarna säger? Vill ju inte sinka hela gänget för mycket och jag vet inte vad lugnt tempo innebär i praktiken...
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Är det kul att köra med er fast man är blåbär och kör typ enligt vad skyltarna säger? Vill ju inte sinka hela gänget för mycket och jag vet inte vad lugnt tempo innebär i praktiken...

Det varierar mellan olika körningar naturligtvis men jag har varit ute i ganska många olika blandningar härifrån och det brukar inte vara något problem. Framförallt inte den sträcka som de planerat in här, inte den på norrsidan iaf, södra hittar jag lite sämre (inte alls).

Det bombas på vissa sträckor kanske och sen väntas det in.
 

Roger.H

FrallaN
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Cbr600rr-Såld! Gsxr 750 k7
Finns de några regler eller liknande man bör kunna innan förutom sunt förnuft att inte köra över skyltad hastighet och stänga av motorn vid rödljus för att skona miljön etc..?
 

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Ort
Hallstavik
Hoj
Ducati Monster -05
Finns de några regler eller liknande man bör kunna innan förutom sunt förnuft att inte köra över skyltad hastighet och stänga av motorn vid rödljus för att skona miljön etc..?

Ja först vinner:yoparty

..nej skämt åsido.. hålla avstånd är ren bra regel men resten tar de nog innan start
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Många frågor, tar lite highlights. Alla är välkomna, nya som rutinerade. Är du grön lägger du dig med fördel längre bak i fältet. Ingen ska köra över sin förmåga. Vi väntar, så stressa inte. Vi drar regler på plats, men de ovan är en bra riktlinje. Stämningen på våra körningar är laid back.

Ang. Bulten, tja.. 14-15 någon gång, kanske. Svårt att säga nu, kan uppdatera imorgon när vi är i Vaxholm. Uppdaterar på twitter när vi stannar också.

Edit: glöm inte att signa upp på listan om ni ämnar dyka upp, så att vi kan räkna in alla.
 
Last edited:

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Fasen då tänkte dra iväg till Sulas i Strängnäs imorrn, dom har provkörning och "billiga" kläder, annars hade man nog hängt på.

Men bulten runt 14-15 är nog inte omöjligt :)
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Mattias då är vi två st som tar oskulden.. första sesången med både egen hoj och körkort.. :D
Vi är tre till och med! :) Är i samma sits, ska bli jävligt spännande imårn! Får se om jag har nån chans med min caféhoj..

1. -JP-
2. Hellhound
3. bettskena
4. Mathias84
5. R1 Wannabe
6. Roger.H
7. Pledians
 

Cirtap

Ny medlem
Gick med
14 May 2009
Ort
Nacka
Hoj
Yamaha R1 - 06
Många frågor, tar lite highlights. Alla är välkomna, nya som rutinerade. Är du grön lägger du dig med fördel längre bak i fältet. Ingen ska köra över sin förmåga. Vi väntar, så stressa inte. Vi drar regler på plats, men de ovan är en bra riktlinje. Stämningen på våra körningar är laid back.

Ang. Bulten, tja.. 14-15 någon gång, kanske. Svårt att säga nu, kan uppdatera imorgon när vi är i Vaxholm. Uppdaterar på twitter när vi stannar också.

Edit: glöm inte att signa upp på listan om ni ämnar dyka upp, så att vi kan räkna in alla.

Sugen på att haka på men typ möta upp er i Vaxholm....
 
Last edited:
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top