Bra tips inför mc resan ner till Brno(Motogp)??

Sebbe81

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2008
Ort
Borås
Hoj
2005,Triumph speed triple
Tjena

Jag och en kompis funderar på att åka ner och kolla på Motogp i Brno. Är det någon som har varit där och kan tipsa lite vart man kan bo? Vi kommer köra ner med lite packning så tält och camping funkar inte. Gärna ganska nära banan så man kan ta buss eller nått till racet så man kan ta några öl på plats.

Sedan har jag en till fråga på bra vägar i Österrike för vi tänkte kombinera gp med att köra lite fina alpvägar i Österrike.

Resplanen ser ut så här lite kortfattat.

Färja Göteborg-Kiel (söndag), snabb tranportsträcka ner till Prag(måndag)ca 70 mil. Prag till Wien(tisdag)...Sedan köra runt i österrike på fina alpvägar under onsdag, torsdag, fredag och sedan ta sig Brno på lördag.

Vad tror ni om det?? Blir det för långt på ca 1 vecka?
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Vi bodde inne i Brno, på samma hotell som Rizzla-flickorna :) Finns många på nätet, boka i tid! Brno är i sig själv värt ett besök.

Var i tid till banan på söndagen är mitt tips.
 

Majk de Bajk

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Ort
TÄBY
Hoj
ZX10R -08
Vi var ett gäng som var nere förra året och vi bodde lite norr om Brno i en liten by som heter Vranov, bra och billigt boende, och dom hade garage eller vakt som såg till hojarna för €8 per dygn.

Det går gratisbussar till banan från busstorget Mendlovo namesti i Brno, men det är bekvämare och ganska billigt att åka taxi, det tar ca 20-30 minuter från Brno även om det är mycket trafik.
Ta helst inte hojarna till banan, det kan bli jäkligt stökigt, vi så flera stora kontroller där man hade spärrat av vänsterfilen på motorvägen och vinkade in ALLA hojar för att kolla så att den inte var stulen.

Ni får vara beredda på att det tar en bra stund att gå när man väl är på plats, det beror så klart på var man sitter, har för mig att vi satt på T4:a och det är en bra bit att gå, så räkna med en timme innan ni är på plats från det att kommer in på området.

Det blev en del sköna bilder från racet:
visabild.php

visabild.php
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
och då återstår frågan om vad hotellet heter.
jag åker dit o tittar på Superbike V-27 och kollar runt bland hotellen så jag är intresserad av namnet på ditt boende.
mvh jocke

Vi bodde inne i Brno, på samma hotell som Rizzla-flickorna :) Finns många på nätet, boka i tid! Brno är i sig själv värt ett besök.

Var i tid till banan på söndagen är mitt tips.
 

Giallo

Måste nog kliva på fler K-brunnar...
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Sandviken
Hoj
2014, Aprilia Tuono V4R APRC ABS
Har varit dit två gånger och båda gångerna bokat med http://www.polepositiontravel.com/brno/2010/. De har paketlösningar med boende, transfer till och från banan, inträde och diverse kringarrangemang, t.ex. "opening party" ute vid banan på fredagskvällen med fri mat och öl :)
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Tjenare Giallo!
jag ska genast kolla upp detta,, ordning på oss Aprilister :tummenupp
bugar och tackar för stunden
mvh jocke

Har varit dit två gånger och båda gångerna bokat med http://www.polepositiontravel.com/brno/2010/. De har paketlösningar med boende, transfer till och från banan, inträde och diverse kringarrangemang, t.ex. "opening party" ute vid banan på fredagskvällen med fri mat och öl :)
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
och då återstår frågan om vad hotellet heter.
jag åker dit o tittar på Superbike V-27 och kollar runt bland hotellen så jag är intresserad av namnet på ditt boende.
mvh jocke
Här:
http://www.uheligonky.cz/

Inte superlyxigt, men bra nog till mig. Bra läge till centrum också och lätt att komma ut till motorvägen mot banan. Helt OK alltså. Avskilld parkering på gården, innanför grindar - kan ju vara värt något om du kör hoj dit.
 
Last edited:

Sebbe81

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2008
Ort
Borås
Hoj
2005,Triumph speed triple
Har varit dit två gånger och båda gångerna bokat med http://www.polepositiontravel.com/brno/2010/. De har paketlösningar med boende, transfer till och från banan, inträde och diverse kringarrangemang, t.ex. "opening party" ute vid banan på fredagskvällen med fri mat och öl :)

Vad rekmenderar du för platser på banan? måste man köpa dom dyraste biljetterna för att se bra?

Vi var ett gäng som var nere förra året och vi bodde lite norr om Brno i en liten by som heter Vranov, bra och billigt boende, och dom hade garage eller vakt som såg till hojarna för €8 per dygn.

Det går gratisbussar till banan från busstorget Mendlovo namesti i Brno, men det är bekvämare och ganska billigt att åka taxi, det tar ca 20-30 minuter från Brno även om det är mycket trafik.
Ta helst inte hojarna till banan, det kan bli jäkligt stökigt, vi så flera stora kontroller där man hade spärrat av vänsterfilen på motorvägen och vinkade in ALLA hojar för att kolla så att den inte var stulen.

Ni får vara beredda på att det tar en bra stund att gå när man väl är på plats, det beror så klart på var man sitter, har för mig att vi satt på T4:a och det är en bra bit att gå, så räkna med en timme innan ni är på plats från det att kommer in på området.

Det blev en del sköna bilder från racet:
visabild.php

visabild.php


Riktigt sjysta bilder, såg man så bra från T4 läktaren? Tack för alla tips har bokat boende nu :) inne i Brno centrum så det får bli buss in till banan.
 
Last edited:

rawbin

Medlem
Gick med
4 Mar 2014
Ort
söderort
Hoj
2016 Suzuki GSX-S 1000
Tjena, lånar denna tråd. Jag ska till Prag 1-5 aug, motogp biljett bokad, tänkte bara höra om någon vet det smidigaste sättet att ta sig till banan i brno från Prag. Hyra bil känns som sista alternativet. Jag vet att det är 2-3h bilfärd därimellan men vet någon hur det är med tåg bussar osv
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top