Bokade och klara Sturup 16/5

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
sry, tänkte bara slänga in det snabbt i inlägget och vara lite social :)

grön it is!
Jepp och om inte grön finns så....

GUL - för de som hanterar bankörning.
Här bör föraren ha god vana av mc-körning. Tempot är lugnare och gruppen är till för de som vill träna spårval och vill ha lite mer marginal i sin körning. Omkörning är tillåtet på raksträckor samt på utsidan i kurvorna.
Finns ingen grön grupp när du vill köra, då anmäler du dig som nybörjare i gul grupp

:tummenupp Till Riddick.
Jag har bara sett honom som ett blink i spegeln då och då, skönt att höra att det inte blev Kinakåpor på 675 också:brinnerup
Den vurpan måste ha varit hojens fel, det stod ju Yamaha på tanken och det vet alla att de hojarna är okörbara. Antingen trillar man med dem eller så trillar de i sönder.
 
Last edited:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Jepp och om inte grön finns så....

GUL - för de som hanterar bankörning.
Här bör föraren ha god vana av mc-körning. Tempot är lugnare och gruppen är till för de som vill träna spårval och vill ha lite mer marginal i sin körning. Omkörning är tillåtet på raksträckor samt på utsidan i kurvorna.
Finns ingen grön grupp när du vill köra, då anmäler du dig som nybörjare i gul grupp


Den vurpan måste ha varit hojens fel, det stod ju Yamaha på tanken och det vet alla att de hojarna är okörbara. Antingen trillar man med dem eller så trillar de i sönder.

Tror det var en kombo som gjorde att han envisades med att undersöka stenjärdet faktiskt:rolleyes: Dels så låg jag före honom som vanligt sen så saknade han kunskap i motstyrning:glömdet
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
Tack maverick som vanligt, tills nästa gång ska jag läsa sidan ordentligt först!
 

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Ort
Hemma
Hoj
CBR600RR
Tror det var en kombo som gjorde att han envisades med att undersöka stenjärdet faktiskt:rolleyes: Dels så låg jag före honom som vanligt sen så saknade han kunskap i motstyrning:glömdet

Var fick nu du luft ifrån :va Kasta knivar på din kompis så här... Men det stämmer nog rätt bra med motstyrningen. BKK steg 1 borde vara obligatoriskt i samband med körkortstagande innan man fick köra på egen hand överhuvud taget :tummenupp Fast lite berodde det ju på Skramlahan :D

:tummenupp Till Riddick.
Jag har bara sett honom som ett blink i spegeln då och då, skönt att höra att det inte blev Kinakåpor på 675 också:brinnerup

Blink i spegeln :D det är väl bara till att anmäla dig och din moppe nästa gång jag kör bana så får vi väl se vad du är gjord av :krama

Med det sagt påstår jag inte att jag är snabb... medioker som bäst. Ljusår efter de snabba killarna :gnissla Men kanske passar röd grupp bättre än gul? Tiderna som presterades i söndags var knappast något man skriver hem om :gnissla


P.S Filmen som jag nu knappt vågar lägga ut ligger uppe och väntar på bearbetning. Kommer snart på ett forum nära dig :D
 
Last edited:

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Ort
Hemma
Hoj
CBR600RR
En liten film...

http://www.vimeo.com/11817215

Va nu snälla med kommentarerna och tänk på att det var första gången på Sturup (tredje gången någonsin på bana).

Konstruktiv kritik / tips emottages gärna då det finns mycket att jobba på :)
 

Zorken17

Radical Riders
Gick med
22 Jun 2005
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha R1
Men det stämmer nog rätt bra med motstyrningen. BKK steg 1 borde vara obligatoriskt i samband med körkortstagande innan man fick köra på egen hand överhuvud taget :tummenupp Fast lite berodde det ju på Skramlahan :D

Men du måste erkänna att det var nära att du "missade" motstyrningen i första böjen efter rakan. Detta var sista passet… :D
 

Damma

Medlem
Gick med
20 Nov 2008
Ort
NV Skåne
Hoj
Daytona 675
Snabb och snabb... allt är relativt :gnissla Men "Better Safe Than Sorry"

Men nu vill vi se lite bilder från alla fotografer som var på plats :banana så ska jag klippa ihop en liten filmsnutt ikväll och lägga upp här...

bra att du tänkte till och har lärt dig motstyrning, du lär dig :krama
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Va nu snälla med kommentarerna och tänk på att det var första gången på Sturup (tredje gången någonsin på bana).

Konstruktiv kritik / tips emottages gärna då det finns mycket att jobba på :)
Lite konstruktiv kritik alltså....

-Sebbe- röker dig duktigt, räcker det? :tungan
 

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Ort
Hemma
Hoj
CBR600RR
Men du måste erkänna att det var nära att du "missade" motstyrningen i första böjen efter rakan. Detta var sista passet… :D

Var lite sen på bromsen vid ett tillfälle där ja.. helt riktigt :D Måste hitta bättre bromspunkt än vad jag använde :tummenupp

bra att du tänkte till och har lärt dig motstyrning, du lär dig :krama

Tänkte till och tänkte till... nu ska vi inte överdriva berömmet. Jag tog ett råd och gick BKK :D

Lite konstruktiv kritik alltså....

-Sebbe- röker dig duktigt, räcker det? :tungan

Konstruktiv va det ja :D Men jag svarar ändå eftersom det kommer från dig. Själv tycker jag att Sebbe har klart bättre utgångar i vissa kurvor än jag. Därmed får han med sig bättre fart på en del rakor. Här behöver jag jobba lite... svänger jag för tidigt eller vad gör jag för fel? Sedan har Sebbe kört bana i några år och kör normalt i röd grupp... Det här var som sagt första gången på Sturup och tredje gång på bana totalt. Dessutom har det regnat varje gång jag kört på bana :mad:
 

Damma

Medlem
Gick med
20 Nov 2008
Ort
NV Skåne
Hoj
Daytona 675
aha ok då stämmer ryktet jag hörde att sebbe ägde dig.....
men men du ska ju snart köra shk på knutstorp och lära dig lite till :krama
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top