Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 25
  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Enköping
    Hoj
    Ingen
    Inlägg
    8

    Shell V-power oktan höjare

    Hej, jag har en honda cbr 125. Och just nu kör jag på 95 bensin den sämsta alltså. Min kompis har en exakt likadan hoj och kör på Shells V-power bensin. Och hans hoj gör typ 10-15 km/h snabbare än min.

    Är det bensinen som gör detta ? eller kan det vara något lurt med min hoj ??

  2. #2
    Medlem DesmoHellmans avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Falköping
    Hoj
    Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
    Inlägg
    2 701
    Är det lite flamebait i luften måntro?

  3. #3
    Are you dead yet? -JP-s avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lidingö
    Hoj
    Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
    Inlägg
    4 777
    Styrfart MC STHLM - För Sverige, UR SPÅRET!

  4. #4
    otursfågeln Anndreeaass avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Eslöv
    Hoj
    Cagiva mito f 00
    Inlägg
    2 556
    v-power ger ju typ 5 hästar om du har 200 eller vad de va,
    så ne de e de inte, bestycka om din förgasare och ställ in hojen bättre

  5. #5
    Medlem DesmoHellmans avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Falköping
    Hoj
    Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
    Inlägg
    2 701
    Är det inte insprutning på den?

    Och svar till TS om det nu skulle vara en seriös fråga:

    Nej, det gör ingen skillnad på din 125:a.

  6. 2010-05-07, 19:31

  7. #6
    Va! TNKs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Norrtälje
    Hoj
    Derbi Senda Aprilia RS 250 -95 TZ 125-96 TNK 50cc
    Inlägg
    432
    Hej

    Pröva o tanka 99 V-power så får du se
    Om kompisens går snabbare så är det säkert fel på
    din hoj,eller har han trimmat utan att du vet om det

  8. #7
    Medlem El Gartos avatar
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    SV Skåne
    Hoj
    VT1100C3 -98
    Inlägg
    4 134
    Din hoj kanske har 125 amerikanska kubik vilket är ca 91,5% av 125 europeiska kubik. Alla vet ju att 1 yard är 0,915 meter. Det går relativt enkelt att kolla genom att kränga en kondom över ljuddämparen och mäta avgasflödet på resp hoj. OM du har amerikanska kubik så kan du konvertera till europeiska med ett chips trim.

  9. #8
    Alltid på väg mot nya mål Hoztics avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
    Hoj
    K1300S
    Inlägg
    19 230
    10-15kmh uppmätt med gps eller har ni legat bredvid varandra och tittat på mätarna?
    Dom säger att man inte blir lyckligare av en massa pengar, men jag är förbanne mig villig att testa!

    Every man dies, but not every man really lives

    Kolla mina hojbilder: www.hoztic.se
    Senast uppdaterad: Is-racing SM Gubbängen, 2012-02-07, totalt >10000 bilder!

  10. #9
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Tumba
    Hoj
    XS400
    Inlägg
    2 592
    Om toppfarten skiljer beror det nog på att han sitter på ett mer aerodynamiskt sätt bakom kåpan.

    Annars är det väl bara att prova med att köpa samma bensin som han.

  11. #10
    Musteridirektör Pelles avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Där pepparn växer
    Hoj
    Nein
    Inlägg
    5 798
    Blogginlägg
    53
    Drevning?

  12. #11
    One by one, the penguins steal my sanity Thyg0ds avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Järfälla, Stockholm
    Hoj
    Suzuki GSX 1300 R -99
    Inlägg
    5 090
    En av er väger mer än den andra?? Den ena är positiv i nedförsbackar, den andra på rakor...

    Mer oktan gör bara skillnad om man ställer tändingen på gränsen till knackning.
    Citat Ursprungligen postat av Kuritas Visa inlägg
    Jag tar hellre numret till Hamas. De är nog i genomsnitt mer förhandlingsbenägna än en gravid kvinna. :huvet

  13. #12
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Enköping
    Hoj
    Ingen
    Inlägg
    8
    Asså, vi väger ungefär lika mycket. Samma årsmodell på hojarna hans visade 145 på mätaren vilken var cirka 133 med gps. Jag körde åt ett håll fick upp den i över 120 fast fick bromsa vägen var slut sen körde jag andra hållet på samma väg då gick den knappt 110. kan vara att det blåser som fan de här dagarna ? Min mätare stämmer iallafall.

  14. #13
    Alltid på väg mot nya mål Hoztics avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
    Hoj
    K1300S
    Inlägg
    19 230
    Citat Ursprungligen postat av adde9400 Visa inlägg
    Asså, vi väger ungefär lika mycket. Samma årsmodell på hojarna hans visade 145 på mätaren vilken var cirka 133 med gps. Jag körde åt ett håll fick upp den i över 120 fast fick bromsa vägen var slut sen körde jag andra hållet på samma väg då gick den knappt 110. kan vara att det blåser som fan de här dagarna ? Min mätare stämmer iallafall.
    Det har blåst 6-10 sekundmeter sista dagarna, mao 21,6-36kmh, sånt påverkar mer än man tror.
    Dom säger att man inte blir lyckligare av en massa pengar, men jag är förbanne mig villig att testa!

    Every man dies, but not every man really lives

    Kolla mina hojbilder: www.hoztic.se
    Senast uppdaterad: Is-racing SM Gubbängen, 2012-02-07, totalt >10000 bilder!

  15. #14
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Enköping
    Hoj
    Ingen
    Inlägg
    8
    Ok,så du menar att det är felet ? att jag får så mycket motvind så den går typ 15-20 km/h söligare ? jag fick hojen i tisdags. Har väl blåst ganska mycket ända sen dess.

  16. #15
    otursfågeln Anndreeaass avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Eslöv
    Hoj
    Cagiva mito f 00
    Inlägg
    2 556
    Citat Ursprungligen postat av Hoztic Visa inlägg
    Det har blåst 6-10 sekundmeter sista dagarna, mao 21,6-36kmh, sånt påverkar mer än man tror.
    så de var därför ja inte kunde varva ut 7an idag?
    tyckte väl de gick segt på vägen tillbaks

  17. #16
    Medlem - Jerker -s avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    X
    Hoj
    Nej
    Inlägg
    3 399
    Absolut. Om du kör riktigt fort ökar motvinden ordentligt, då kan den bli rätt långsam.

  18. #17
    otursfågeln Anndreeaass avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Eslöv
    Hoj
    Cagiva mito f 00
    Inlägg
    2 556
    Citat Ursprungligen postat av Anndreeaas Visa inlägg
    så de var därför ja inte kunde varva ut 7an idag?
    tyckte väl de gick segt på vägen tillbaks
    körde på mätarn i 140 sen tillbaks 120-130

    sjukt!

    fast även om dom har större yta på sidan än mopeder så tyckte ja dom inte fångades av vinden så farligt i sidled

  19. #18
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    -
    Inlägg
    2 220
    Dom äldre CBR 125 har förgasare och de senaste har insprutning för att klara euro III avgaskraven.
    Numera träningsledare rr.

  20. #19
    Var är min rotorhoj? dizzys avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Tokholm
    Hoj
    Trajja TT600 -02
    Inlägg
    929
    För att säga det igen:
    V-power kommer inte att ge en enda hk till på din hoj genom att bara byta ut vanliga soppan till v-power

    Grovt förenklat: Har du turbo o kan mappa för den extra oktanen som v-power har så kan du få ut mer pulver. Annars ingen skillnad.

    Personligen tanker jag v-power inte för att få mer pulver (för det får jag inte) men för att använda den extra oktanen som ett extra skydd mot ev spikning(som kan om man har otur skjuta motorn). Jag tycker att det är värd de slantarna men många gör det inte.
    ---
    Speed doesnt kill, it's the sudden loss of it that does!

    Mina Bilder då jag fotar


    1. Kawasaki ER-6f -08 (såld)
    2. Triumph Thunderbid med sidovagn -98(såld)
    3. Suzuki RF600r -97 (krashad)
    4. Triumph TT600 -02

  21. #20
    otursfågeln Anndreeaass avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Eslöv
    Hoj
    Cagiva mito f 00
    Inlägg
    2 556
    Citat Ursprungligen postat av dizzy Visa inlägg
    För att säga det igen:
    V-power kommer inte att ge en enda hk till på din hoj genom att bara byta ut vanliga soppan till v-power

    Grovt förenklat: Har du turbo o kan mappa för den extra oktanen som v-power har så kan du få ut mer pulver. Annars ingen skillnad.

    Personligen tanker jag v-power inte för att få mer pulver (för det får jag inte) men för att använda den extra oktanen som ett extra skydd mot ev spikning(som kan om man har otur skjuta motorn). Jag tycker att det är värd de slantarna men många gör det inte.
    vad går v-power på?
    hur mycket skydd ger de igentligen?


    en annan sak ja undrar är om de e mer lättantändligt och får motorn att starta lättare? hört rykten om de

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här