Grekland

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Exakt, planekonomi är bättre! :banana
Eller det svenska epitetet för samma sak:
Blandekonomi :lol

Det ordet är fan ett av de svenskaste ord som finns, precis som "mellanmjölk" fast på allvar. :5sure

England har väl aldrig haft bra ordning på sina finanser, enda landet i europa som tidigare lånat av IMF och kanske kan behöva igen. Dåligt exempel på "bra planekonomi". :)
 
Last edited:

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Hm, nu hänger jag inte med. HUr skulle grekerna kunna skriva ned skulderna? Det är väl fordringsägarnas sak? ...
Ja jo, lite slarvigt uttryckt. vad jag menade var att
ställa in betalningarna på utestående skulder (statsobligationer).
Att ensidigt skriva av skulder kan man kanske säga...:va
Iofs kan dom nog göra det utan att det följs av utträde...den som lever
får se...
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Ganska oroande är dock att Englands skuld förväntas att bli större än Grekernas. Det är bra mycket närmare och skrämmande igentligen då England klassas som ett modernt ekonomiskt samhälle.

Då är det ju en hiskelig tur att Storbritannien inte är medlemmar i valutaunionen.

Den stora skillnaden är att de inte är kommunister, så det är inget att oroa sig för. Marknadsekonomi fixar allt!:mattias

Sluta prata mot bättre vetande. Labourkommunisterna har styrt Storbritannien sedan 1997.:fakta Och då går det som det går.:lol

Ja jo, lite slarvigt uttryckt. vad jag menade var att
ställa in betalningarna på utestående skulder (statsobligationer).
Att ensidigt skriva av skulder kan man kanske säga...:va
Iofs kan dom nog göra det utan att det följs av utträde...den som lever
får se...

Ahh, då är jag med.:)
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Sluta prata mot bättre vetande. Labourkommunisterna har styrt Storbritannien sedan 1997.:fakta Och då går det som det går.:lol

Men nu åker de ut, hörde på 13-ekot att Clegg (vilket vidrigt namn) sagt att Cameron får bilda regering.

:)

Som sagt, Härliga Högervindar! :)
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Wunderschöööön!:banana

Vilket föranleder att jag skall skriva ett grattis-mail till chefen hos min fd arbetsgivare, skotte och kanske den mest mörkblå människa jag träffat. Jag glömmer aldrig klassiker som:

"Of course we support the war, but not for the same reasons as Labour do"

eller

"It's not like it's something bad even if it was an oil-war, we do need oil to keep our civilisation on this dominant level"


Herregud vad jag saknar honom. :gråta
Vilken mentor jag hade. :)
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Vilket föranleder att jag skall skriva ett grattis-mail till chefen hos min fd arbetsgivare, skotte och kanske den mest mörkblå människa jag träffat. Jag glömmer aldrig klassiker som:

"Of course we support the war, but not for the same reasons as Labour do"

eller

"It's not like it's something bad even if it was an oil-war, we do need oil to keep our civilisation on this dominant level"


Herregud vad jag saknar honom. :gråta
Vilken mentor jag hade. :)

Haha, ja, jag noterar att han lyckades överföra sina värderingar fullt ut till dig.:tummenupp Var han adlig? Lord eller Earl? Bor han i slott? Åker han Bentley eller Aston Martin?:)
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Haha, ja, jag noterar att han lyckades överföra sina värderingar fullt ut till dig.:tummenupp Var han adlig? Lord eller Earl? Bor han i slott? Åker han Bentley eller Aston Martin?:)


All of the above.


Detta bör ge för handen att Markus har en historia som fåraherde i högländerna!


Oväntat!
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Detta bör ge för handen att Markus har en historia som fåraherde i högländerna!

Jag vet inte varför men helt plötsligt ser jag för mitt inre en bild av en fåraherde som synnerligen otillbörligt våldför sig på det får han är satt att vakta...:gnissla
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Än har inte Cameron kvitterat ut nycklarna till No. 10.

Clägg drar all växlar han kan på vågmästarrollen.

It's still anyone's race :näsblod
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Han hade rött, krullitt, hår å briller. :mattias

Okej, det låter som en typisk genomsnittsskotte, som tillbringar lejonparten av sin vakna tid på stampuben i Dundee eller ännu värre, Dumbarton.:gnissla Jaja, så länge han håller sig borta från fåren, så...
 

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Anonym
Hoj
Anonym
Insändare på aftonbladet.se skrev:
Bort med pengar i samhället nu! Pengar behövs inte, det sätter BARA gränser. Utan pengar så försvinner konkurrensen (mellan länder, företag och människor). Utan pengar kan tekniken ta otroligt många skutt framåt, på bara några få år. Robotar och teknik skulle skapa en helt ny värld där vi inte behöver lägga mer tid på att jobba mer än några timmar per vecka. Full fritid skulle vi alla få! Varför ARBETA bort ett helt liv!? Vi kan låta tekniken göra SLAVJOBBET! Inte känner Ni er väl överlyckliga på söndagskvällen, då veckans slavgöra väntar?

Ligger det inte något i det här?
 

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Anonym
Hoj
Anonym
Visst gör det det, lika givet som att avlägsnandet av tidtagning och mätning skulle göra underverk för resultaten på friidrottsarenorna.:rolleyes:

Var det menat som en sarkasm?

Om alla idrottsmän skulle prestera dubbelt så bra, hur mycket lyckligare skulle det göra dig?


Om vår produktivitet vore så hög att vi producerade ett överskott av allt det vi
människor behöver, skulle vi då inte klara oss bra utan pengar?
Bara gå till affären och hämta det vi behöver.
Hur långt har vi kvar dit egentligen?
 

Merovingian

Guest
Hur långt har vi kvar dit egentligen?

Människan behöver ett syfte och måste aktivt sysselsättas för att kunna fungera ordentligt. Skeptikerna får tycka hur de vill men personligen vågar jag inte ens föreställa mig hur världen skulle se ut om folk knappt hade måsten. Att inte få sin överlevnadsinstinkt kittlad på något som helst sätt lär definitivt borga för mentalt sammanbrott. Förväntas ingenting av en så lär man ganska snabbt bara stänga av och tyna bort.
 
Last edited:

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Anonym
Hoj
Anonym
Människan behöver ett syfte och måste aktivt sysselsättas för att kunna fungera ordentligt.

Ja.

Skeptikerna får tycka hur de vill men personligen vågar jag inte ens föreställa mig hur världen skulle se ut om folk knappt hade måsten.

Det vågar jag.
Jag tror att människor som inte har måsten har något ännu bättre: Viljor.

Att inte få sin överlevnadsinstinkt kittlad på något som helst sätt lär definitivt borga för mentalt sammanbrott.

Ja.

Förväntas ingenting av en så lär man ganska snabbt bara stänga och och tyna bort.

Inte om man har en vilja.

Pengar behövs inte för något av det du skrev.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top