Vilken klass skall man köra i

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
läckeby
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Är det SBG klassen man skall köra i.

Vad jag får fram är det den ända klassen som inte har en vikt gräns vilket är bra för oss med liten budget och inte kan trimma så mycket.

sen är det väl rätt fritt hur hojen ser ut, eller har jag fel.

Har ett PSG chassi på g men den klassen tror jag är för dyr sen är min vikten med förare 270kg vilket betyder att jag skulle behöva vikta racehojen med minst 20kg.

Kom gärna med lite tyck och tänk.

mvh Jonas
 

Nils Svensson

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Ort
Falkenberg
Hoj
Äntligen ny sporthoj Electra Glide
Jadu det beror ju på hur fort du kör;-) Om du ligger över 6,4/10,0 så har du ju Street Bike att köri i också, där e ju rätt öppet reglemente förutom att du ska ha ljus fram o bak. Kör du under 6,20 så har du ju Super Comp Bike att välja också.
 

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
läckeby
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
I street bike måste väl hojen vara godkänd för gata ?

Vill ju köra där det inte finns för stora regler på hur hojen ser ut och inte behöver vara godkänd för gatan för att hålla kostnaderna nere.

Efter som effekten inte är så hög vill man hållla vikten nere för att gå fort och då verkar klassen SGB den enda.

Har ju redan en gathoj som gått i SGB och tror det bästa är 6.22 och 9.60 på 402m.

Jag har skälv kört 6.44 och 186km/t med en urusel start och en olättad hoj (240kg).

Nu är jag sugen på ett Gammalt PSB chassi och en vikt på 175kg, med min motor så bör den gå lite fortare.
 

Mr. President

Luspank
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Älvkarleö Bruk (Gävle)
Hoj
En 86:a GSX-r 750, en ProStreet Gsx-r1100 Turbo, en ProStreet Hayabusa och har blivit med Honda oxå
Det är ju inget som hindrar dig från att åka SGB med ett PSB-chassi. Då kan du ju i lagom takt vidareutveckla motorn och hoppa uppåt i klasserna allt eftersom ekonomi och lust tillåter.
 

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
läckeby
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Det är ju inget som hindrar dig från att åka SGB med ett PSB-chassi. Då kan du ju i lagom takt vidareutveckla motorn och hoppa uppåt i klasserna allt eftersom ekonomi och lust tillåter.

Smidig :tummenupp

Sitter och läser Svemo reglerna nu och frias klass är SGB där hojen han se ut lite hur som helst, vilket är kul.

Jag trodde först att denna klass var för gatreggade hojar efter som min gammla Gsxr har gått där utan jätte stora förändringar från orginalet.
 

Nils Svensson

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Ort
Falkenberg
Hoj
Äntligen ny sporthoj Electra Glide
Det verkar ju som att din cykel o du skulle gå rakt in i SGB o precis som skrevs här innan så kan du ju gå uppåt i klasserna ju mer trim o erfarenhet på körningen du har. Lycka till o ge järnet:)
 

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
läckeby
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Min hoj skall bara bli gathoj till nästa år (besiktning), så fjädring skall åtgärdas och hojen skall få orginalhöjd.

Så det är därför jag fundera på att skrapa ihop pengar till ett gammalt race chassi som jag kan fixa på i några år.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top