Nyköping

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Den rakade tribalmannen *skratt* :tummenupp

lol, jaha du menar så :D

Edit.

Förresten så verkar det ingen direkt större vits att snacka med lirarna på slakthuset. Med tanke på verksamheten i den tråden, så verkar det ganska lönlöst. Då är det ju mer liv i den här. Dock vet jag inte om det genererat så många samåkningar... ÄN... ;)
 
Last edited:

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Som vanligt har alla olika agendor tyvärr, nångra arbetar skift, några ska umgås med flickvännen/familjen/släkten, nån har jour, nån har hojen söndermonterad för tillfället, nån arbetar vanlig arbetstid, och sen på det kommer ju vädrets ombytlighet...

Och nej, jag är inte alls bitter. ;D
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
ok, statoil söder (mcdonken altså) runt 17!
för färd mot hällen =)
 

KMKZ

KMKZMOTORSPORTS.COM
Gick med
2 Feb 2009
Ort
011
Hoj
Yamaha R1 YEC
Påhälsning av vem då? Hajjar inte :confused: :trög ;)

lol, jaha du menar så :D

Edit.

Förresten så verkar det ingen direkt större vits att snacka med lirarna på slakthuset. Med tanke på verksamheten i den tråden, så verkar det ganska lönlöst. Då är det ju mer liv i den här. Dock vet jag inte om det genererat så många samåkningar... ÄN... ;)

Nehe, dom är ju ute o kör dem med. Jonte o co brukar vara trevliga. Inte så stöddiga dem jag träffat. Tänker du på banåka?

Klubbmästerskap på Sviestad imorgon! 16.00 - 20.00.

Ta hojen ner och kolla in det vetja :yoparty
 
Last edited:

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
ok, statoil söder (mcdonken altså) runt 17!
för färd mot hällen =)

Om jag gasar som ... Kanske jag hinner är för tillfälet på Ava mc :)
Nej tyvärr hinner jag inte tillbaka till Nyköping, flickvänen ska få provsitta en ER-6N. Sen ska jag kolla runt lite. Men jag är till baka i Nyköping lite senare så blir det något mer åka ikväll så är jag på, har ni möjlighet att uppdatera var ni är så kan jag kanske möta upp!?
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Förslag till samåkning.

Onsdag kl 1800.

Samling vid macken ST1, norrköpingsvägen. Sen åker vi.en liten sväng. En runda nånstans. Inte för långt med tanke på klockslaget, men inte för fjuttigt heller. Resmål brukar lösa sig. Förslag?

Målet är väl inte att det ska bli någon bombrepa precis, utan en chans att träffa lite likasinnade och ha en trevlig åktur såklart :)


Edit.
Enligt smhi.se så såg vädret bäst ut på onsdagen. Rätt varmt, halvsoligt och utan regnmoln. = Perfekt hojåkarväder.

Nå vad säger ni? Vilka kan tänka sig haka på en liten sväng på onsdag kl 18?
 

Dragongirl

Fan va gött livet är! :)
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Nyköping
Hoj
Kawa Z800-13
Nå vad säger ni? Vilka kan tänka sig haka på en liten sväng på onsdag kl 18?

Jag är på, eventuellt sambon oxå! :)
Jag slutar 17.30 men tar hojen till jobbet så kan jag dra direkt så det ska inte vara några problem!

Riktigt kul initiativ! :tummenupp

Om jag gasar som ... Kanske jag hinner är för tillfälet på Ava mc :)
Nej tyvärr hinner jag inte tillbaka till Nyköping, flickvänen ska få provsitta en ER-6N. Sen ska jag kolla runt lite. Men jag är till baka i Nyköping lite senare så blir det något mer åka ikväll så är jag på, har ni möjlighet att uppdatera var ni är så kan jag kanske möta upp!?


Jag laddar för att åka till Oskarshäll o ta en kvällsfika snart, sambon hänger nog oxå med!
 
Last edited:

Freddaz

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Ort
Kolmården
Hoj
Yamaha XT660r -05
Förslag till samåkning.

Onsdag kl 1800.

Samling vid macken ST1, norrköpingsvägen. Sen åker vi.en liten sväng. En runda nånstans. Inte för långt med tanke på klockslaget, men inte för fjuttigt heller. Resmål brukar lösa sig. Förslag?

Målet är väl inte att det ska bli någon bombrepa precis, utan en chans att träffa lite likasinnade och ha en trevlig åktur såklart :)


Edit.
Enligt smhi.se så såg vädret bäst ut på onsdagen. Rätt varmt, halvsoligt och utan regnmoln. = Perfekt hojåkarväder.

Jag försöker nog dyka upp från Kolmården o hänga med er (om jag hittar ST1), alltid kul att träffa nya hoj kompisar.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Jag är på, eventuellt sambon oxå! :)
Jag slutar 17.30 men tar hojen till jobbet så kan jag dra direkt så det ska inte vara några problem!

Riktigt kul initiativ! :tummenupp




Jag laddar för att åka till Oskarshäll o ta en kvällsfika snart, sambon hänger nog oxå med!

Kom hem nu efter 7 timmar på hojen, vilken dag det har varit och många mil har det blivit.
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Jag är på, eventuellt sambon oxå! :)
Jag slutar 17.30 men tar hojen till jobbet så kan jag dra direkt så det ska inte vara några problem!

Riktigt kul initiativ! :tummenupp

Va kul. Ses på onsdag då. :)

Jag försöker nog dyka upp från Kolmården o hänga med er (om jag hittar ST1), alltid kul att träffa nya hoj kompisar.

Ahh va kul. :) Pma mig så kan du ta mitt mobilnr ifall du inte hittar.
 
Last edited:

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Ok, så då är följande klara för en liten samåkningstur på onsdag:

  • Bossbaver
  • Crasy_Ninja
  • Dragongirl
  • Dragongirls sambo
  • Freddaz
  • ulflj ?

Nån mer som är sugen? Jag verkar inte hitta nån polare som skall med dock, men då blir vi ju ett litet gäng i alla fall. Roligt!

Förslag på tur:
Studsviksvägen ut
Sväng av mot Tystberga
Tystberga tillbaks mot Nyköping (gamla e4an)

För kort kanske?

Förslag nr 2
Studsviksvägen ut
Sväng av mot Tystberga
Kör mot södertälje (gamla e4an)
Svänger av mot Öster Malma,
Björnlundavägen tillbaks till nyköping.

Ett par mil längre... Kanske blir ganska lagom?

Andra förslag?
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Gammla E4an (även käns som riksettan) är jävligt dålig på några ställen, så man håller på att flyg av vägen om man håller lit fart.
Bara så alla är beredda. =)
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Gammla E4an (även käns som riksettan) är jävligt dålig på några ställen, så man håller på att flyg av vägen om man håller lit fart.
Bara så alla är beredda. =)

Så farligt är det väl inte? Då tycker jag nog studsviksvägen är värre iofs. Aja. det blir väl en ganska lugn runda på onsdag i vilket fall. Jag har inte haft några problem med någon av vägarna i alla fall. Det betyder väl att jag kör tillräckligt sakta eller att jag missat de värsta bullarna? :D

Är du klar ulfj eller?
 

Dragongirl

Fan va gött livet är! :)
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Nyköping
Hoj
Kawa Z800-13
Ok, så då är följande klara för en liten samåkningstur på onsdag:

  • Bossbaver
  • Crasy_Ninja
  • Dragongirl
  • Dragongirls sambo
  • Freddaz
  • ulflj ?

Nån mer som är sugen? Jag verkar inte hitta nån polare som skall med dock, men då blir vi ju ett litet gäng i alla fall. Roligt!

Förslag på tur:
Studsviksvägen ut
Sväng av mot Tystberga
Tystberga tillbaks mot Nyköping (gamla e4an)

För kort kanske?

Förslag nr 2
Studsviksvägen ut
Sväng av mot Tystberga
Kör mot södertälje (gamla e4an)
Svänger av mot Öster Malma,
Björnlundavägen tillbaks till nyköping.

Ett par mil längre... Kanske blir ganska lagom?

Andra förslag?

För mig spelar det ingen större roll vart vi åker, bara kul att få några att åka med! Men vore det inte skoj att åka nånstans där man kan stanna längs vägen o ta en fika/glass o snacka lite? Kan ju funka med en mack bara! Bara tänkte! :)

Kul ska det bli! Håller tummarna för vädret bara, Smhi såg ju sådär ut!
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Ok, så då är följande klara för en liten samåkningstur på onsdag:

  • Bossbaver
  • Crasy_Ninja
  • Dragongirl
  • Dragongirls sambo
  • Freddaz
  • ulflj ?

Nån mer som är sugen? Jag verkar inte hitta nån polare som skall med dock, men då blir vi ju ett litet gäng i alla fall. Roligt!

Förslag på tur:
Studsviksvägen ut
Sväng av mot Tystberga
Tystberga tillbaks mot Nyköping (gamla e4an)

För kort kanske?

Förslag nr 2
Studsviksvägen ut
Sväng av mot Tystberga
Kör mot södertälje (gamla e4an)
Svänger av mot Öster Malma,
Björnlundavägen tillbaks till nyköping.

Ett par mil längre... Kanske blir ganska lagom?

Andra förslag?

Spelar inte så stor roll för min del vart vi åker heller håller med om att det skulle vara kul att kunna stanna och snacka lite oxå.

BTW idag så tog jag hojen ut till mina föräldrar för att tvätta av den. Jag åker ditt, vädret är fint och allt är frid och fröjd. När jag kommer fram tar jag ut tvätthinken, vattenslangen, schampo samt sämskskinn. Tvätten av hojen går bra och när jag gör mig klar för att åka då börjar det regna, så jag får in och avvaktar tills det blir uppehåll och sedan beger jag mig hemåt. När jag kommer hem är hojen bra mycket skitigare än vad den var innan jag åkte.
Dessutom när jag tvättade så fick jag syn på att min framskärm hade spruckit, måste ha flugit upp en sten eller något när jag kört.
Sometimes life's a bitch!
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
För mig spelar det ingen större roll vart vi åker, bara kul att få några att åka med! Men vore det inte skoj att åka nånstans där man kan stanna längs vägen o ta en fika/glass o snacka lite? Kan ju funka med en mack bara! Bara tänkte! :)

Kul ska det bli! Håller tummarna för vädret bara, Smhi såg ju sådär ut!

Spelar inte så stor roll för min del vart vi åker heller håller med om att det skulle vara kul att kunna stanna och snacka lite oxå.

BTW idag så tog jag hojen ut till mina föräldrar för att tvätta av den. Jag åker ditt, vädret är fint och allt är frid och fröjd. När jag kommer fram tar jag ut tvätthinken, vattenslangen, schampo samt sämskskinn. Tvätten av hojen går bra och när jag gör mig klar för att åka då börjar det regna, så jag får in och avvaktar tills det blir uppehåll och sedan beger jag mig hemåt. När jag kommer hem är hojen bra mycket skitigare än vad den var innan jag åkte.
Dessutom när jag tvättade så fick jag syn på att min framskärm hade spruckit, måste ha flugit upp en sten eller något när jag kört.
Sometimes life's a bitch!

Ja vi håller alla tummar för vädergudarna imorgon. :tummenupp

Och jo, absolut, ett pitstop så vi kan snacka lite skit, borde vi försöka klämma in nånstans. Vet dock inte vart? Tystberga om vi kör på den rutten. Dock inget fik, men wattaheck. Annars kör vi en annan runda. Det var ju bara ett par förslag. Vill ni köra nån annan stans så är det helt fine by me. :)
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Ja vi håller alla tummar för vädergudarna imorgon. :tummenupp

Och jo, absolut, ett pitstop så vi kan snacka lite skit, borde vi försöka klämma in nånstans. Vet dock inte vart? Tystberga om vi kör på den rutten. Dock inget fik, men wattaheck. Annars kör vi en annan runda. Det var ju bara ett par förslag. Vill ni köra nån annan stans så är det helt fine by me. :)

om man kör studsviksvägen kan man ju åka till trosa o fika där?
Själv somnade jag efter jobbet idag ocvaknade 20, och missat värsta mc-kvällen, var tvungen o puttra runt en halvtimme här i okle o njuta av temperaturen ute.
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
om man kör studsviksvägen kan man ju åka till trosa o fika där?
Själv somnade jag efter jobbet idag ocvaknade 20, och missat värsta mc-kvällen, var tvungen o puttra runt en halvtimme här i okle o njuta av temperaturen ute.

ja det kanske man kan ja? Har aldrig åkt den vägen. Har extremt dåliga geografiska kunskaper :död Men det är fine by me om ni vill ta den vägen.

Brukar oxå ta en miniminisväng ibland bara för att stilla det värsta åk-begäret :tummenupp
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top