Motorfestival! Northbike / Northcar 8-9Maj

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
va UNDERBART de va och testa hojarna. jag vart posetivt överaskad av hd xr1200 :tummenupp

bmw s1000rr var roligt att köra. men lite väl kort för mig. :tummenupp
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Ja roligt som faan :) Vilken kanondag. Jag körde givetvis BMWn och gillade den skarpt. Grymt frän hoj. (förutom de fula lysena och lite lågt placerad blinkerknapp). Annars kanon. Sedan provade jag de "nakna" 1000 hojarna. Kawasaki Z1000 och Hondas CB1000R. Lite ovant att sitta rakt upp för en annan som vanligtvis ligger på tanken och kör, men bra drag i dem å trevliga att köra. Måste nog dit i morrn också :)
 

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Timrå
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Kom en sur kärring o tog tag i min arm o sa att jag var tvungen att flytta mig, för jag hade parkerat hojen på fel ställe.
Ok, det kan jag förstå, men sedan då jag frågade i vänlig ton ( sa t.o.m "jag ber om ursäkt för det " ) var jag kunde ställa mig, sa hon bara med ännu surare uttryck, att jag kunde väl läsa skyltarna.
" Ska fan vara kvar här !" -tänkte jag, och när jag skulle åka därifrån så stoppade hon mig igen, vid de utplacerade konerna vid vägen, och pekade och sade " Du kör fel! Du ska stå där borta!"
Jag svarade bara att " Jag ska inte stå någonstans, jag ska åka härifrån! ".

Har köpt två NYA hojar på Nordcykel på två år och har aldrig haft några invändningar, men ett vänligt välkomnande och ett trevligt sätt från personalen ( i detta fall syftar jag på surkärringen ) kan vara skillnaden på att få sälja en ny hoj eller ingen alls.
Sorry Nordcykel, men det blir tummen ner....
 

succes

Vi är födda till att ha kul!!
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Det som finns ledigt..
Kom en sur kärring o tog tag i min arm o sa att jag var tvungen att flytta mig, för jag hade parkerat hojen på fel ställe.
Ok, det kan jag förstå, men sedan då jag frågade i vänlig ton ( sa t.o.m "jag ber om ursäkt för det " ) var jag kunde ställa mig, sa hon bara med ännu surare uttryck, att jag kunde väl läsa skyltarna.
" Ska fan vara kvar här !" -tänkte jag, och när jag skulle åka därifrån så stoppade hon mig igen, vid de utplacerade konerna vid vägen, och pekade och sade " Du kör fel! Du ska stå där borta!"
Jag svarade bara att " Jag ska inte stå någonstans, jag ska åka härifrån! ".

Har köpt två NYA hojar på Nordcykel på två år och har aldrig haft några invändningar, men ett vänligt välkomnande och ett trevligt sätt från personalen ( i detta fall syftar jag på surkärringen ) kan vara skillnaden på att få sälja en ny hoj eller ingen alls.
Sorry Nordcykel, men det blir tummen ner....

Hallo!

Låter tråkigt, kan bara be om ursäkt för "surkärringen" dvs en från en MC klubb i stan som hade ansvaret över parkeringarna och att trafiken skulle flyta bra, de hade nog väldigt fullt upp och var kanske stressade?! vad vet jag. Ingen ursäkt men om vi blundar för hennes agerande så hoppas jag att du var nöjd med Motorfestivalen och jag hoppas att du köper även nästa hoj hos oss och ger oss anställda på Northbike chansen att visa vad vi går för. :tummenupp

Mvh Jonas med personal på Northbike.
www.northbike.se
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Jag var där och kikade lite. Fräsig sportbil som stod där ute. Ferrari eller vad det var. Om man nu får säja så på ett sporthojsforum. Trevlig tillställning hur som helst.
 

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Ort
Sundsvall.
Hoj
japp
Mycket trevlig tillställning, bra väder, mc och burgare, sånt gillar iaf jag.:yoparty
Roligt att testa lite olika hojar, HD var kul att testa men dock inget jag funderar speciellt mycket på att byta till.. Men Kawasaki Z1000 var skoj och även nya VFR, kul att testa och imponerad blev jag av den, gilla den skarpt.
Även BMW F800R var helt OK med tanke på priset...

Bara till att slå sönder spargrisen nu då...

//Andreas
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top