Härliga högervindar!

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Med lite tur vet vi inom kort.:)
Good old duck :D

Kanske vill jag undanroja lite tvivel eller sa e jag bara lite skrivsugen :)

-Gick ut gymnasiet
-sedan var det 1 ars tjanst i "Hans Kungliga Majestäts flotta"
-muckade o skulle fylla 20 bast
-laste pa hogskola i 3 ar
-sedan dess har jag jobbat utan avbrott och till hosten fyller gubben 45 :)

Visst, det finns de som kan tanka sig att "utnyttja" systemet.. Fast ska dom som jag anda uppskattar som fa leda utvecklingen av det fina som vi trots allt har byggt upp tillsammans i Sverige..!
 
Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Good old duck :D

Kanske vill jag undanroja lite tvivel eller sa e jag bara lite skrivsugen :)

-Gick ut gymnasiet
-sedan var det 1 ars tjanst i "Hans Kungliga Majestäts flotta"
-muckade o skulle fylla 20 bast
-laste pa hogskola i 3 ar
-sedan dess har jag jobbat utan avbrott och till hosten fyller gubben 45 :)

Visst, det finns de som kan tanka sig att "utnyttja" systemet.. Fast ska dom som jag anda uppskattar som fa leda utvecklingen av det fina som vi trots allt har byggt upp tillsammans i Sverige..!

Skall berätta en hemlis. Du är yngre än jag.:)

I vår ålder får man väl trots allt förutsätta att man har råd att åka vart man vill, även om vi för stunden skulle råka ha världens högsta skattetryck.:tummenupp Vilket vi lyckligtvis inte har just nu.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Skall berätta en hemlis. Du är yngre än jag.:)

I vår ålder får man väl trots allt förutsätta att man har råd att åka vart man vill, även om vi för stunden skulle råka ha världens högsta skattetryck.:tummenupp Vilket vi lyckligtvis inte har just nu.

Helt riktigt .. :tummenupp
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
härliga h-vindar, inte i sverige iaf mackan:rofl

litet axplock ur dagens expressen:

"Huvudanledningen till att de rödgröna drar ifrån är att allt fler borgerliga lagt sig på sofflocket"

"Mätningen, som publiceras i fredagens DN, visar att de rödgröna partierna har dragit ifrån rejält och nu leder med 8,1 procentenheter"

"Aldrig tidigare i modern tid har ett block lyckats ta in ett så stort underläge i en aprilmätning före valet"


det här kan bli riktigt kul:tummenupp

[YOUTUBE-ID]NSOvmz1__b4[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
det här kan bli riktigt kul:tummenupp

Jomenvisst.
Det är riktigt kul att färre svenskar kommer att kunna leva på sin lön.
Det är riktigt kul att investeringsklimatet återigen blir sämre och kapitalet flyr utomlands.
Det är riktigt kul att människors möjligheter att fritt välja vårdgivare begränsas och att vårdköerna växer.
Det är riktigt kul att flumskolan återinförs.
Det är riktigt kul att fler människor kommer att lämnas i utanförskap med förtidspensioner.

Listan kan göras bra mycket längre. Det, däremot, är inte kul alls.:död
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jomenvisst.
Det är riktigt kul att färre svenskar kommer att kunna leva på sin lön.
Det är riktigt kul att investeringsklimatet återigen blir sämre och kapitalet flyr utomlands.
Det är riktigt kul att människors möjligheter att fritt välja vårdgivare begränsas och att vårdköerna växer.
Det är riktigt kul att flumskolan återinförs.
Det är riktigt kul att fler människor kommer att lämnas i utanförskap med förtidspensioner.

Listan kan göras bra mycket längre. Det, däremot, är inte kul alls.:död


säg det till dina örgryte å lidingöpolare, det är dom som ligger på locket:rofl
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
säg det till dina örgryte å lidingöpolare, det är dom som ligger på locket:rofl

Förstår inte vad du menar.:va Alla mina bekanta arbetar heltid utan undantag. Inte minst de i Örgryte.

Dessutom så skrev jag inget om latmaskar som ligger på locket.

Jag har ännu inte sett ett enda argument från dig, varför rött är bättre än blått. Varför tycker du som du gör egentligen? Kan du inte förklara. Det blir liksom bättre diskussion då.:)
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Förstår inte vad du menar.:va Alla mina bekanta arbetar heltid utan undantag. Inte minst de i Örgryte.

Dessutom så skrev jag inget om latmaskar som ligger på locket.

Jag har ännu inte sett ett enda argument från dig, varför rött är bättre än blått. Varför tycker du som du gör egentligen? Kan du inte förklara. Det blir liksom bättre diskussion då.:)

jag argumenterar inte, gillar bara å retas lite med er om du inte fattat det ännu:huvet
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
jag argumenterar inte, gillar bara å retas lite med er om du inte fattat det ännu:huvet

Fattat har jag. Jag är bara nyfiken på om du kan argumentera för dina åsikter eller om du är ett sådant där hjärntvättat punduvud (inget offense:)) som röstar rött utan att egentligen förstå innebörden av politiken, bara därför att pappa och farfar var arbetare och sossar.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Fattat har jag. Jag är bara nyfiken på om du kan argumentera för dina åsikter eller om du är ett sådant där hjärntvättat punduvud (inget offense:)) som röstar rött utan att egentligen förstå innebörden av politiken, bara därför att pappa och farfar var arbetare och sossar.

vem har sagt att jag röstar rött:va
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jorå, på valnatten får Jimmy å Björn välja sida och de väljer borgarna. Nyamko avgår, Leijonborg och Westerberg beklagar sig, sedan blir det fint som smör serru. :slicka

ja detta val kan bli väldigt intressant med tanke på det partiet jimmy å kompani representerar, dom lär nog röra om i grytan och det kan sannerligen behövas nya slevar:D
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
jupp ligger i soffan å kollar fria motogp-träningen från spanien, orka inte jobba utan nyttjar ersättning från staten idag, jobba med dig nu så att jag kan få mina (dina) pengar:rofl

Fifan, jag har åtminstone den goda smaken att kolla på jobbet.:mad: Och staten betalar inte min lön.
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Jorå, på valnatten får Jimmy å Björn välja sida och de väljer borgarna. Nyamko avgår, Leijonborg och Westerberg beklagar sig, sedan blir det fint som smör serru. :slicka

Trots att jag ogillar muppdemokraterna något enormt ser jag nog hellre en sådan lösning än Måna vid rodret och commie-Åhly på ministerpost... :gnissla.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top