Härliga högervindar!

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Han kommer gå till historien som den stadsminister som
verkligen försvaga Sverige. Och nu är jag snäll i min profetia
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Men dom har ju sänkt avgifterna för arbetsgivarna:va det är ju mkt billigare att anställa en diskare:fakta de utbildade flyr landet medans det fylls på med, ja du vet, vad tror du effekten blir i det långa loppet, så jävla korkad kan inte ens du vara även om du försvarar "det" med näbbar och klor men jag antar att vi på sikt får det land vi förtjänar. Själv har jag så sakteliga börjat prata med min äldsta dotter om vikten av att studera och skaffa sig en bra utbildning, förhoppningsvis förstår hon annars blir det inte lätt och jag kommer definitivt att uppmuntra henne att åka över gränsen så hon får vettigt betalt egter alla skolår.

Jo den politiken har ju prövats ett tag nu. Resultatet ser du på landets arbetsförmedlingar och fas 3 åtgärder etc .. Sänkt arbetsgivaravgift är mycket möjligt enbart slöseri med kapital. Bl.a I och med att arbetslösheten står still ( ibland till o med stiger ) riskerar pengarna att gå till ägarnas fickor och inte till att öka anställningar och investeringar.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Så, du menar att vinstbegränsning skall få fler arbeten att stanna i Sverige, eller framförallt generera nyetableringar?

Hur tror du det ska gå, #space?

Eller ökade arbetsgivareavgifter?

Idag anordnar arbetsförmedlingen bussresor till Norge. Deltagare är unga svenska utbildade. Vilka ska inbringa foder åt statskassan i framtiden. Svenska företag har svårt att konkurrera med andra länder. Sverige har länge kunnat leva på ett teknologi och innovation. Grunden för det är... Vad ska vi erbjuda sen, när vänstersvängen kapat klart? Bidrag? Service?

Drar ägarna, drar jobben. Lev med det.

It goes on ass.
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jo den politiken har ju prövats ett tag nu. Resultatet ser du på landets arbetsförmedlingar och fas 3 åtgärder etc .. Sänkt arbetsgivaravgift är mycket möjligt enbart slöseri med kapital. Bl.a I och med att arbetslösheten står still ( ibland till o med stiger ) riskerar pengarna att gå till ägarnas fickor och inte till att öka anställningar och investeringar.


Och inte fyller vi på med spetskompetens direkt men du som försvarar detta kommer på sikt få det land du förtjänar så sluta gnälla. Detta som sker i sverige just nu är varken rättvist för de som kommer samt för sverige som land det måste du väl ändå hålla med om? Det samhälle som just nu håller på att formas i det här landet är en frukt av våra vidriga politiker, det verkar vara en tävling i att visa sin godhet och sverige har fått för sig att vi ska vara bäst i världen på en hel del, nu senast ska vi visst bli bästa landet för homosexuella att bo i medans övriga världen står med gapande munnar och undrar vad som händer i och med landet som en gång i tiden befolkades av vettiga sansade människor, det här landet har helt enkelt spårat ur och det rejält, tyvärr:död

Jag är absolut för att vi ska hjälpa människor som är på flykt men inte på det sätt som vi gör det på idag.
 
Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Och inte fyller vi på med spetskompetens direkt men du som försvarar detta kommer på sikt få det land du förtjänar så sluta gnälla. Detta som sker i sverige just nu är varken rättvist för de som kommer samt för sverige som land det måste du väl ändå hålla med om? Det samhälle som just nu håller på att formas i det här landet är en frukt av våra vidriga politiker, det verkar vara en tävling i att visa sin godhet och sverige har fått för sig att vi ska vara bäst i världen på en hel del, nu senast ska vi visst bli bästa landet för homosexuella att bo i medans övriga världen står med gapande munnar och undrar vad som händer i och med landet som en gång i tiden befolkades av vettiga sansade människor, det här landet har helt enkelt spårat ur och det rejält, tyvärr:död

Jag är absolut för att vi ska hjälpa människor som är på flykt men inte på det sätt som vi gör det på idag.

Ehh. Nu är jag nyfiken! Jag skrev hur jag tror att det är/skulle kunna vara. Och exakt vad är det du menar att jag försvarar :va
 
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Och inte fyller vi på med spetskompetens direkt men du som försvarar detta kommer på sikt få det land du förtjänar så sluta gnälla. Detta som sker i sverige just nu är varken rättvist för de som kommer samt för sverige som land det måste du väl ändå hålla med om? Det samhälle som just nu håller på att formas i det här landet är en frukt av våra vidriga politiker, det verkar vara en tävling i att visa sin godhet och sverige har fått för sig att vi ska vara bäst i världen på en hel del, nu senast ska vi visst bli bästa landet för homosexuella att bo i medans övriga världen står med gapande munnar och undrar vad som händer i och med landet som en gång i tiden befolkades av vettiga sansade människor, det här landet har helt enkelt spårat ur och det rejält, tyvärr:död

Jag är absolut för att vi ska hjälpa människor som är på flykt men inte på det sätt som vi gör det på idag.

Skall man rikta invandringen, så anser jag att bögar och judar är utmärkta målgrupper.
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Jo den politiken har ju prövats ett tag nu. Resultatet ser du på landets arbetsförmedlingar och fas 3 åtgärder etc .. Sänkt arbetsgivaravgift är mycket möjligt enbart slöseri med kapital. Bl.a I och med att arbetslösheten står still ( ibland till o med stiger ) riskerar pengarna att gå till ägarnas fickor och inte till att öka anställningar och investeringar.

Samtidigt har ju sysselsättningen ökat. Ungefär i samma takt som befolkningsökningen, vilket ger en "stabil" arbetslöshet.

Du kan även betänka att exportindustrin står och stampar alltsedan Lehman Brothers kraschade. Få länder har klarat krisen lika väl som Sverige, sedan finns det olika orsaker till det. Landet Norge är ju inte helt oviktigt, samt det faktum att Tyskland är stabilt med sin konservativa ekonomiska politik.

Nu verkar ju inte (s) vilja ändra på något. Same same but different...

Arbetsförmedling, fas 3, med mera är ganska typisk socialdemokratisk politik i mina ögon. Det hette inte fas 3 förr utan något annat, men tanken är i grunden densamma.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Vi behöver lägga till kristna där...

http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/jonnasima/article19316741.ab

Sedan är det nog rimligare att jobba efter principer. Bögar förföljs ju inte överallt, inte heller kristna eller judar.

Vi har ju redan tagit emot många kristna flyktingar.
Kulturellt ligger de möjligen närmare infödda svenskar, men det är ändå ganska stor skillnad mellan olika trosinriktningar inom kristendomen.
Liksom inom alla religioner.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Vi har ju redan tagit emot många kristna flyktingar.
Kulturellt ligger de möjligen närmare infödda svenskar, men det är ändå ganska stor skillnad mellan olika trosinriktningar inom kristendomen.
Liksom inom alla religioner.

Har du problem med att Sverige tar emot människor från krigszoner som flyr från exempel kidnappningar, våldtäkter och mord?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top