Preliminärt Körschema, Gatreggat Falkenberg.

ZaZa1

KingsHill Rider`s
Gick med
28 May 2006
Ort
Kungsbacka, KingsHill
Hoj
Suzuki H-Prince, Husqvarna SM510R-08, XR400R-98
Onsdagen den 1 sept. MC Gathojar + Licens 17.00-20.00.
//Mod



Lite bantider. Obs preliminära enligt F.M.K. se länk för uppdateringar.

Onsdagen den 19 maj MC Gathojar 17.00-20.00.

Onsdagen den 9 juni MC Gathojar 17.00-20.00.

Onsdagen den 14 juli MC Gat + Licens 17.00-20.00.

Onsdagen den 21 juli MC Gat + Licens 17.00-20.00.

Fredagen den 6 Aug. MC Inför Supermoto 17.00-20.00. (???) kollar opp.
Får svar om denna nästa vecka.
Troligtvis måste man ha en giltig licens. (SVEMO)

Onsdagen den 1 sept. MC Gat + Licens 17.00-20.00.

Förra årets kostnad var 300:-/kväll (Nu 350:- // Mod)

Info/krav mm.
http://www.falkenbergsmotorklubb.nu/mcsida.php

Kalendern
http://www.falkenbergsmotorklubb.nu/shownews2.php?nid=220

:hojcbr
 
Last edited by a moderator:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Åh, kört bil på bana ett ganska bra antal gånger nu, men aldrig hoj. Det här ska helt klart inte missas :)

Ser ut att vara en snabb bana, korrekt? någon som har ett hum om snitthastighet? topphastighet?
Har inga problem med att stanna kvar på omkring 130-140 km/h medan sporthojarna m.fl. drar på rejält på rakan, men ligga hela varvet runt på 130-140 känns måttligt underhållande, är ju mellan 50-90 det är som roligast, ska vara tekniskt och utmanande :)
 
Last edited:

ZaZa1

KingsHill Rider`s
Gick med
28 May 2006
Ort
Kungsbacka, KingsHill
Hoj
Suzuki H-Prince, Husqvarna SM510R-08, XR400R-98
Åh, kört bil på bana ett ganska bra antal gånger nu, men aldrig hoj. Det här ska helt klart inte missas :)

Ser ut att vara en snabb bana, korrekt? någon som har ett hum om snitthastighet? topphastighet?
Har inga problem med att stanna kvar på omkring 130-140 km/h medan sporthojarna m.fl. drar på rejält på rakan, men ligga hela varvet runt på 130-140 känns måttligt underhållande, är ju mellan 50-90 det är som roligast, ska vara tekniskt och utmanande :)

Snitt hastigheter kan du få räkna på själv med lite siffror här, i form av tider.

Jag körde senast på 50.3/varv.
Dagen innan körde J.Lindström på 45.3.
Banan är 1843m lång.

Kört där med motard själv, går fort men är riktigt kul.
Mitt förslag är att du åker med och kör som om det var en vanlig, ovanligt kurvig väg. I långsamma gatgruppen är det rena touring tempot.
 

Klimpo

Den mänskliga katastrofen
Gick med
31 Jul 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Buell xb9s
Funderar på om jag ska köra nu på ons. 19maj. Är det ngn. som ska dit?
 

Klimpo

Den mänskliga katastrofen
Gick med
31 Jul 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Buell xb9s
Upptäckte i orätt-an tid när jag checkade hojen att framdäcket är i princip slut. Vet inte om jag vågar att chansa att köra på banan idag fast man är ju otroligt sugen. Rackans skit alltså:brinnerup
 

Halvdan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kba
Hoj
Suzuki GSX-R750
Ge f-n i att bromsa bara, så är det väl lugnt? :D
Konstant acceleration hela varvet runt med all tyngd på bakhjulet! :yoparty
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Åker väl ner och kollar lite :tummenupp
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Var stod du? Såg dig inte...(kan ju iofs bero på att man hade fullt upp med att inte köra in i de lite långsammare...bara 2 grupper igår,blev minst sagt blandade hastigheter :näsblod.)

Jag och Klimpo stod först bredvid läktaren. efter 10 minuter tröttnade vi på rakan och tänkte gå upp på publikkullen och kolla chikanen, då fick man tydligen inte gå under banan av någon anledning som vi inte fick förklarat för oss. Så vi tog hojarna och körde förbi läktaren och upp mot skogen för att pissa. Sen satt vi på räcket och kollade i en kvart, såg några knäskrap. Sen åkte vi hem. Tänker ju fan inte åka dit och kolla på gatkörning nått mer om man inte ens får gå ut på publikkullen. Fast sen såg vi hur några andra fick gå dit strax efter att vi frågat om vi fick gå över.

Jävligt tråkigt att funktionären var så jävla otrevlig, vem fan tror han att han är? Jaja, inte så viktigt för mig att titta på bankörning..
 

Halvdan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kba
Hoj
Suzuki GSX-R750
:yopartyDå såg du kanske mitt fina skrap med min titanpinnebestyckade knäpuck? :yoparty

Nä...både tunneln under rakan och hela baksidan bakom depåboxarna var avspärrade. De hade byggt upp nån form av superretardbana där det var några som körde.

Så ni var utestängda och vi var innestängda...vi kunde inte köra hem heller förrän sista passet var kört!

Men,men...det var ju schysst väder att köra i iaf!! :banana

Imorgon bär det av till Kinnekulle och sen är det Falken igen den 29:e!
 

SysterJ

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
2004 Kawasaki ER-5
Snitt hastigheter kan du få räkna på själv med lite siffror här, i form av tider.

Jag körde senast på 50.3/varv.
Dagen innan körde J.Lindström på 45.3.
Banan är 1843m lång.

Kört där med motard själv, går fort men är riktigt kul.
Mitt förslag är att du åker med och kör som om det var en vanlig, ovanligt kurvig väg. I långsamma gatgruppen är det rena touring tempot.

50.3 sek är ca 131 km/h
45.3 sek är ca 146 km/h:mattias
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Jag och Klimpo stod först bredvid läktaren. efter 10 minuter tröttnade vi på rakan och tänkte gå upp på publikkullen och kolla chikanen, då fick man tydligen inte gå under banan av någon anledning som vi inte fick förklarat för oss. Så vi tog hojarna och körde förbi läktaren och upp mot skogen för att pissa. Sen satt vi på räcket och kollade i en kvart, såg några knäskrap. Sen åkte vi hem. Tänker ju fan inte åka dit och kolla på gatkörning nått mer om man inte ens får gå ut på publikkullen. Fast sen såg vi hur några andra fick gå dit strax efter att vi frågat om vi fick gå över.

Jävligt tråkigt att funktionären var så jävla otrevlig, vem fan tror han att han är? Jaja, inte så viktigt för mig att titta på bankörning..

Problemet var att man hade byggt en motard bana där tunneln mynnar upp i parkeringsdepån. Den var för att bl.a juniorer skulle kunna testa o köra supermotard. Banan har ett begränsat antal "bullerdagar" så att det blev nödvändigt att samordana den aktivteten med bankörningen.
Normalt är det aldrig något problem att komma o titta.
 

Torak

Medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Mölndal
Hoj
Kawasaki Zx7r turbobygge/ Yamaha wr 450f
Någon som skall ner på onsdag?

Alla vädersidor säger olika om vädret, vissa visar sol,andra regn:huvet
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top