Gelleråsen 2010-04-17

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
http://83.179.6.211/gubblasse/main.php?cmd=album

Tyvärr så var det lite i kallaste laget för fotografer o däck. Blev inte så mycket "action"bilder. Hoppas det som blev gläder någon. Men det blit väl varmare snart.

16c9c1x.jpg
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Drar upp mina bilder imorrn om ja hinner, samma här, alldeles för kallt för o orka fota så allt är med automatläge o klickklick..får se ifall det ens finns nån bild som funkar...
 

lepik

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
åkersberga
Hoj
GasGas EC 300 E
Snyggt och härligt! Har saknat alla bilder här på SH i vinter, att man dessutom får tjuvkika lite på kamerainställningarna är skitbra! :tummenupp
Måste fråga också, det är bara en bild på en hoj i taget, alltså inga serier med bilder genom hela kurvan exempelvis, tar du en i taget eller rensar du så bara den bästa i serien är kvar?
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Det är svårt att ta en grupp med åkare pga ljuset måste vara bra då, så att man kan fota med liten bländare. Som ljuset var idag så hade focusen bara kunnat komma på en bike, resten i gruppen hade blivit suddisar. Plus att jag stod rätt nära,vilket osså försvårar.
 

lepik

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
åkersberga
Hoj
GasGas EC 300 E
Det är svårt att ta en grupp med åkare pga ljuset måste vara bra då, så att man kan fota med liten bländare. Som ljuset var idag så hade focusen bara kunnat komma på en bike, resten i gruppen hade blivit suddisar. Plus att jag stod rätt nära,vilket osså försvårar.

Du missförstod mig nog, hittade inte rätt ord riktigt. Det jag undrade var om du använder dig av serienånting (håller in knappen så kameran tar flera bilder) och sedan rensade hårt eller om du bara tog en bild i taget?
Nu tror jag att det blev mer förståeligt. :)
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Ok. Där jag stod idag var det enbildstagning. Mopparna kommer emot en samtidigt som det blir en sidoförflyttning. Då räcker inte min kompetens eller utrustning till seriebildstagning. :)

Snyggt Lasse! Hur hinner du? Vi har ännu halva vägen kvar..

Jag var halvt ihjälfrusen redan kl 13 så jag åkte då. :)
 
Last edited:

77mats

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
-06 CBR1100XX (igen)
Nice!!! Fotade själv hela fredagen när instruktörerna tränade/övade, fick inte köra 1 meter själv.... Kul som f-n att ha nåt bildbevis att man faktiskt fick köra själv under lördagen.
Massor av tack Gubblasse
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Kalabilder som vanligt:tummenupp

Igentligen borde de här "bandag/smckurs" olika dagar o foton, även alla gocartsbankörningarna hamna i den egna nystartade tråden med Platser/Återkommande fotograferingar.:va
 
Last edited:

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Riktigt najsiga bilder Gubblasse! Riktigt snyggt! Såg att du var där men fick aldrig tid att komma förbi och tjöta med dej. Sen var du borta....

@Colossus (om du läser i tråden)
Jag har lite video på dej om du vill ha.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top