Premiär!

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Igår infall det sig äntligen... eftermiddag, lilltjejen sov, fint väder, och inget annat på schemat.

Av med vintertäcket, blåsa bort lite damm, spreja kedjan... lite choke, och håller tummarna medans jag trycker på startknappen. Chugg, chugg, chugg, chu... nähä. Stått med datatool optimiser hela vintern, men det var inte mycket kräm i batterit. Ut och knuffa runt på 250 kilo hoj, upp för backen, ner för backen, ingenting... upp igen, ner, tände och dog några gånger, sen gick den igång, och väckte hela Onsala...

Körde lite fram och tillbaka på gatan för att värma upp den, upp på tomten (för att få lite nerförsbacke atta starta i), och på med kläderna.

Jäkligt skönt väder, och nästan lite för varmt för allvädersstället. Läder hade nog blivit för kallt, eftersom det är perforerat som ett durkslag. Snirklade runt lite vid Fjärås, och sedan en tur längs gamla Varbergsvägen till Frillesås. Fick stanna på vägen och fylla på med soppa och luft. Varning för luftpumpen vid Shell i Fjärås, som visar helt fel (+5 PSI).

Jäkligt härligt att komma ut, även om det blev under två timmar. Som vanligt så blir man förvånad av accelerationen efter vinteruppehållet. Hoppas att komma ut på lite långturer i år, känns som att det är vad den här hojjen lämpar sig bäst till.

Nån som är bra på att ställa in förgasare? Tycker inte att den verkar gå så bra på låga varv, när man ligger och krypkör bakom bilar (jojo, en lösning är att aldrig ligga under 7k, men man får ju köra snällt genom bostadsområden när man är en ansvarsfull familjefar).

På inköpslistan: Nytt batteri, det är tungt att knuffa 1250cc...
 

JohmiK

Ser nära ut på bra håll...
Gick med
11 Jan 2009
Ort
Åsa
Hoj
KTM 950 SM - 07
Gött att höra! Min hoj har varit aktiv i ett par veckor nu. Dags att fundera på en första gemensam KHR körning snart...
 

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Såg att det blev en spontankörning i eftermiddag - tyvärr inte ofta jag kan smita så tidigt (nackdelen med att jobba med britter - arbetsdagarna blir längre).

Nu när kvällarna har ljusnat så borde jag kunna dra ut på lite svängar efter middan, när lillan är nattad, vid 7:30 sådär. Får se om jag kan få folk att hänga på...
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Härligt!!
Vädret kan knappast bli bättre tycker jag, precis lagom svalt så man slipper bli svettig. Dock så gick det faktiskt att cruisa i shorts i helgen utan att frysa ihjäl :hihi
Dröjer väl inte länge innan man kan ta första turen till beachen o ta sig ett dopp, kanske borde vänta tills vi är inne i Maj månad dock :D:gnissla
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Gruppkörningspremiär i helgen kanske? Jag har förhoppningsvis en körbar hoj då:gnissla
 

Klimpo

Den mänskliga katastrofen
Gick med
31 Jul 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Buell xb9s
Gruppkörningspremiär i helgen kanske? Jag har förhoppningsvis en körbar hoj då:gnissla

Då kanske även jag dyker upp med klimpomoraketen. Hade för övrigt sporthojs premiären igår. Kändes väldigt främmande och underligt att framföra en sporthoj när man kört en offroad under höst och vinter.

När man acelererade kraftfullt kändes det som att magen satt fast i en gummisnodd efter hojen. Det tar väl ett tag innan sporthojs nerverna vaknar till liv. Allt på hojen fungerade förutom neutral-lampan, men den är inte så viktig ändå:tummenupp.
 

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Härligt!!
Vädret kan knappast bli bättre tycker jag, precis lagom svalt så man slipper bli svettig. Dock så gick det faktiskt att cruisa i shorts i helgen utan att frysa ihjäl :hihi
Dröjer väl inte länge innan man kan ta första turen till beachen o ta sig ett dopp, kanske borde vänta tills vi är inne i Maj månad dock :D:gnissla

Underbart väder, håller med om att det inte behöver vara mycket varmare än så - blir bara svettigt.

Men vill du prata om cruising så får du nog fråga Google efter "Gay Cruising Forum", så kommer du hitta allt du behöver :)

Förresten, om du har en iPhone så finns det en cruising-applikation som skall vara rätt bra ;-)

http://www.queerty.com/cruise-local-guys-via-gps-20090326/


Gruppkörning i helgen låter bra, borde funka båda dagarna för mig, får hålla tummarna för att vädret håller i sig bara.
 
Last edited:

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Underbart väder, håller med om att det inte behöver vara mycket varmare än så - blir bara svettigt.

Men vill du prata om cruising så får du nog fråga Google efter "Gay Cruising Forum", så kommer du hitta allt du behöver :)

Förresten, om du har en iPhone så finns det en cruising-applikation som skall vara rätt bra ;-)

http://www.queerty.com/cruise-local-guys-via-gps-20090326/


Gruppkörning i helgen låter bra, borde funka båda dagarna för mig, får hålla tummarna för att vädret håller i sig bara.

Ahahah den där har jag hört talas om :rofl
Får väl kalla det för "lugn tur" eller "glida" i fortsättningen då för att inte bli missuppfattad, vad jag vet har jag aldrig varit ute på span efter pojkar när jag varit ute o kört :brynad :hihi
 

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Tack för tipset

Alltid kul att kunna hjälpa till :p

Hojkörning i kortbyxor alltså? Ryser lite bara jag tänker på det... körde till jobbet i jeans ibland när jag hade väldigt nära, och brukade alltid ångra mig så fort jag kom ut i trafiken... gick liksom inte att njuta riktigt.

Av nån anledning kändes det helt okej med kamikaze-körning i jeans och tröja när jag hade scooter, funderade inte ens på det, och en supermoto är väl ungefär samma sak :D
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Alltid kul att kunna hjälpa till :p

Hojkörning i kortbyxor alltså? Ryser lite bara jag tänker på det... körde till jobbet i jeans ibland när jag hade väldigt nära, och brukade alltid ångra mig så fort jag kom ut i trafiken... gick liksom inte att njuta riktigt.

Av nån anledning kändes det helt okej med kamikaze-körning i jeans och tröja när jag hade scooter, funderade inte ens på det, och en supermoto är väl ungefär samma sak :D

Vilken FulQoute :rofl

Jag hade faktiskt feta knäskydd/knee-braces över benen. Att köra helt barbent ryser jag också av bara jag tänker på det :näsblod.
Nej när man körde moppe hade man inte ens en tanke på ryggskydd eller ens handskar, men *hrmhm* samma sak?! :6surkart
:D
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Nej när man körde moppe hade man inte ens en tanke på ryggskydd eller ens handskar, men *hrmhm* samma sak?! :6surkart
:D

Jag körde nästan alltid med handskar och ryggskydd på min moppe. Med några varma sommardagar som undantag :)

(jag är MODERATOR, så jag tillåter lite spam i denna tråden!) :rolleyes:

Notera dom riktigt grymma Ozzy-solglasögonen :yoparty:D
 

Bifogat

  • IMG_0004.jpg
    IMG_0004.jpg
    232.9 KB · Visningar: 58

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ingen
Jag körde nästan alltid med handskar och ryggskydd på min moppe. Med några varma sommardagar som undantag :)

(jag är MODERATOR, så jag tillåter lite spam i denna tråden!) :rolleyes:

Notera dom riktigt grymma Ozzy-solglasögonen :yoparty:D

Haha vilka minnen från våran Kungsbacka - Varberg tur på moppe :hojsmilie

Tror det var jag som tog den bilden om jag inte kommer ihåg fel? :yoparty

Edit: Om jag hunnit börja riva min växellåda innan helgen så kommer hojen stå i delar hela helgen, men om jag inte hunnit börja skruva isär den så är jag också med på en tur.
 
Last edited:

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Vilken FulQoute :rofl

Oj, klickade jag fel? Det här med datorer är lite nytt för mig ;-)

Jag hade faktiskt feta knäskydd/knee-braces över benen. Att köra helt barbent ryser jag också av bara jag tänker på det :näsblod.
Nej när man körde moppe hade man inte ens en tanke på ryggskydd eller ens handskar, men *hrmhm* samma sak?! :6surkart
:D
Nja, njo, nje, beror väl på. Med vespan, som jag bara hade i några månader (4takt, 50cc, topfart 50 km/h), blev det ju mycket kamikaze-körning genom östra och centrala London, vilket är ungefär som att köra i Bangladesh. Samma körning i samma fart på sporthoj i jeans känns bara läskigt och fel.
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Körde precis några mil i mörkret! Så jävla gött att åka skrevraket igen!:yoparty:yoparty:yoparty Körning i helgen helt enkelt! :yoparty
 

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Jag har blivit dömd till ikea på lördag (vet inte vad jag kan ha gjort för ont), och på söndag blir det födelsedagsfika hos en släkting, men lördag eftermiddag eller söndag morgon skall funka tror jag...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top