Handla på fc-moto.de betala innan eller kontant vid leverans?

Akinari

Aki
Gick med
28 Mar 2009
Ort
Västerås
Hoj
2009, Yamaha R6
Hur har ni gjort som handlat på fc-moto.de betalat innan med ert visakort eller kontant vid leverans?

jag ska handla för ca 14 000:- därför jag undrar hur ni skulle ha gjort.
 
Last edited:

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Jag och några polare gick ihop och beställde en hel del saker förra sommaren. Men det skickades aldrig så efter många veckors väntande så avbeställde vi. Minns inte hur vi gjorde med betalningen men jag tror att vi tog faktura.

Vet inte om några andra har dålig erfarenhet därifrån men så upplevde vi det.

Lycka till :tummenupp
 

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Ort
göteborg
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Har handlat två gånger i år och betalt i "förskott". För mig har de inte dragit pengarna "direkt" sas. De verkar inte belasta kontot innan de lagt varorna på utleverans.
Har fungerat klockrent för mig.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Jag betalade direkt vid order, pengarna drogs inte från kontot förrän varorna skickades... dock kan det ta lite tid med att få hem grejerna då de inte har så mycket på lager utan de i sin tur beställer direkt från tillverkaren eller nåt.
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Jag har gjort både och. Kortbetalning var dock betydligt enklast. För när jag körde kontant så hade jag räknat ut exakt vad min skinnställ skulle gå på (räknat med valutan vid beställningen), men när dhl kom så fattades det flera hundra, dom räknar tydligen om valutan vid leveranstillfället.
 

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
brum brum..
COD, hur bra som helst och lite av en garanti ifall inte grejerna kommer.. kostar 4.90 eur extra.. det e typ en öl !
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Kör på cash on delivery. Då blir du uppringd av dom som ska köra ut paketet och dom ber dig betala in summan på deras post/bankgiro konto. Väldigt smidigt tycker jag.

Annars fungerar kreditkort klockrent också.
 

Akinari

Aki
Gick med
28 Mar 2009
Ort
Västerås
Hoj
2009, Yamaha R6
jag ska ta och ringa dem imorgon innan jag beställer, tror jag betalar direCkt istället för cod då företaget verkar vara seriöst. Orkar inte fixa o dona med kontanter.

de grejer jag ska beställa är:

Shoei XR-1100 Monolith TC-5 Helmet (Size : M (57/58))

Berik Seca Evo LS1 7880 Suit (Color : Black/White ; Size : 54)

Berik 4924 Sepang Gloves (Color : White ; Size : M)

TCX Competizione S Boots (Color : White ; Size : 44)

totalt ca 14 000:-

utrustningkopia.jpg
 
Last edited:

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Ort
göteborg
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Köpte själv en XR1100 igår faktiskt :) På sportdepån i gbg. Betalade 3.800Sek för en mattsvart. Pinlock men inga extra visir med.
Tror det var ett rimligt ok pris för hjälmen dock.
 

Akinari

Aki
Gick med
28 Mar 2009
Ort
Västerås
Hoj
2009, Yamaha R6
det blev cash on delivery, nu väntar man bara på grejerna, men det är klart att en vulkan vill komma och trotsa beställningen. :näsblod

Hur fraktas varorna från fc-moto till Sverige, via flyg eller tåg eller lastbil?
Visst hör UPS av sig innan de kör ut till en eller?
 
Last edited:

Boes

Smutsig
Gick med
6 Aug 2009
Ort
Bollnäs
Hoj
BMW
det blev cash on delivery, nu väntar man bara på grejerna, men det är klart att en vulkan vill komma och trotsa beställningen. :näsblod

Hur fraktas varorna från fc-moto till Sverige, via flyg eller tåg eller lastbil?
Visst hör UPS av sig innan de kör ut till en eller?

Skulle tro på lastbil, iom att fraktpriserna med flyg kostar en slant.
Chaufförerna har i regel inte jobbtele.

Fått trackingnr?
 

JimdOe

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2009
Ort
Örebro
Hoj
-01 GSXR 1000
Dom kommer nästan garanterat avisera att dom kommer. Speciellt om du har valt COD. Jag valde det alternivet för mig, funka prima.
 

Martex

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Ystad
Hoj
BMW F 650 GS -01
Köpte själv en XR1100 igår faktiskt :) På sportdepån i gbg. Betalade 3.800Sek för en mattsvart. Pinlock men inga extra visir med.
Tror det var ett rimligt ok pris för hjälmen dock.

Kollade på MC-Huset i Malmö för några dagar sen, en XR-1100 mattsvart där kostar 4.500:- och en lackad går på 5.700:- så du gjorde nog en bra affär känns det som.
Jag lutar åt att beställa min hjälm från FC. 4.500:- för en lackad, plus frakt.
 

insaniac

pompös och tandlös
Gick med
23 Dec 2005
Ort
skogen
Hoj
Kawasaki H2SX
det blev cash on delivery, nu väntar man bara på grejerna, men det är klart att en vulkan vill komma och trotsa beställningen. :näsblod

Hur fraktas varorna från fc-moto till Sverige, via flyg eller tåg eller lastbil?
Visst hör UPS av sig innan de kör ut till en eller?

funkade klockrent för mig för typ 2v sen.'
när de fått ordern får du ett mail att den är under behandling.
sen efter typ 1-2 dagar får du ett mail att det är på väg till din adress.

sen kommer varorna levereras under 1-2 veckor. min tog 6 dagar. betalade cash och var nöjd.
just det,du får ett ett mail där du kan följa paketet från att det skickas till att det kommer till din postterminal. sen skickas ut via ups som kommer ringa och bestämma tid när du kan möta upp upskillen och om du tog cash on delivery se till att ha jämna pengar för de har ingen växel.
/insaniac
 

tommi

Guest
Se till att ha en bankväxel utställd på fraktföretaget dom som levererar vill ogärna ha kontanter ligga i bilen hela dagen :huvet givetvis tar dom kontanter men av erfarenhet gillar dom bankväxel bäst eller att det redan är betalt..

Ring fraktfirman om du undrar hur du ska skriva på bankväxeln :tummenupp
 

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
brum brum..
fick mina grejer från FC igår.. beställde i måndag. måste ha gått bil upp !
 
Last edited:

Akinari

Aki
Gick med
28 Mar 2009
Ort
Västerås
Hoj
2009, Yamaha R6
Kollade på MC-Huset i Malmö för några dagar sen, en XR-1100 mattsvart där kostar 4.500:- och en lackad går på 5.700:- så du gjorde nog en bra affär känns det som.
Jag lutar åt att beställa min hjälm från FC. 4.500:- för en lackad, plus frakt.
Jag gav 4,321:- för lackad SHOEI XR-1100 Monolith TC-5 :cool:


fick mina prylar idag 22:a April och beställde den 9:e på kvällen och fick den alltså 13 dagar senare. Det tycker jag är jävligt bra jobbat med tanke på Vulkanmuppot :va som varit i farten och sinkat ner mycket leveranser.

Hjälmen SHOEI XR-1100 Monolith TC-5 var grymt nice. Följde med en anti-fog pinlock som var lite pillig att få dit men när den väl satt på plats så fungerade den perfekt. Jag kan tungandas på mitt visir nu utan att det kommer ens en gnutta imma, hur skönt som helst ( http://www.pinlock.com/ om ni vill läsa mer om pinlock). Hjälmpåse hängde också med i förpackningen.

Stället satt perfekt och jag är helnöjd att jag valde storlek 54 istället för 56. Det ska sitta lite slickat till en början sedan töjs de ut.

Det enda som jag är missnöjd med är handskarna som var lite sisådär, kändes som om knog-skydden satt alldeles för högt upp, gör att man inte kan knyta handen klokt. Kändes som en liten medium. :näsblod

Annars är jag faktiskt så pass nöjd att jag även la en beställning idag på andra boots då de ursprungliga stövlarna var slut. Synd att de inte tog kontakt med mig så att jag kunnat välja andra stövlar i samma paket, men shit happens antar jag.
S-MX-PLUS-WHITE.jpg


Kan varmt rekommendera fc-moto.de se bara till att ni vet vad ni har för storlek innan ni beställer.

må väl /Aki :banana
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top