Bulten 10-04-03

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki RMZ 450
Samlingstråd Bulten skapades i Maj förra året just pga att det blev alldeles för många Bulten trådar.
Tror nog folk kommer att använda den senare i år men att börja gnälla på enstaka vårtrådar redan nu behöver vi nog inte.
Att posta första bilderna för året i en sticky passerar lätt obemärkt så kan nog förstå varför man nu valt att lägga en egen trots stickyn.


Det är väl en jävla skillnad på att gnälla och komma med ett konkret förslag !
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
RR:arna i Helsingborg är ju fruktansvärt flitiga i att skapa trådar. Stör mig inte en sekund.
Skitkul att det finns aktiva grupper. Men jag läser inte alla deras snören. Keep it up :D

Jag håller helt med om att en Bulttråd per dag räcker bra, om nu inte nån blir sönderspammad. :)
 

Sanna

Vild och galen
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Västerhaninge
Hoj
CBR 1000 -10
Jag håller helt med om att en Bulttråd per dag räcker bra, om nu inte nån blir sönderspammad. :)

:tummenupp

Håller med.. en per dag är väl lagom..

Men bara en gemensam går ju inte med tanke på hur mkt folk spamar i dem..

Har alla gått halva vägen var då och vi slipper detta tjafs?? Ut o åk istället för att sitta här o gnälla.. :krama
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
En egen forum-del kanske? "Stockholm - Bulten - Bilder" De som vill kolla Bulten-bilder går in där, vi andra går in i "våra" forum-delar :tummenupp

Just nu är det ju lugnt med en tråd i "det stora" forumet. Men som det var förra sommaren med 12 olika Bulten trådar per dag är ju rätt jobbigt.
 

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Med min familj
Hoj
Honda VFR800 -02
Förslag kring en subkategori till foto/film delen för just bulten lämnades in föra året.
Blev inget av det dock .. är väl bara låta bli att läsa om man inte vill se ...tycker det är helt ok med en tråd per person.. lättare att kommentera specifika bilder då :)
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Att det skapas EN tråd när årets första fotografering på Bulten är gjord är helt ok. Men håller med övriga om att det gick helt överstyr förra året.... Slutade helt gå in på den här delen av forumet när det låg 10st bulten-trådar med olika datum på första sidan. Ha en samlingstråd i filmer och bilder alternativt håll eran inbördes beundran i Stockholmsforumet.

Dom som inte åker på bulten är totalt ointresserade av att se 1000-bilder på hojåkande stockholmare, tagna i samma vinkel, på samma vägsträcka och av samma personer hela sommaren. Inget problem så länge det bara är en tråd, men när det fotas varje dag och görs nya trådar så ledsnar man.

Eller tycker ni att det är ok att alla medlemmar från Göteborg, Gävle, Helsingborg, Malmö, Västerås, Örebro, Karlstad osv gör precis samma sak och lägger upp nya trådar med bilder varje dag i denna delen av forumet?
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Eller tycker ni att det är ok att alla medlemmar från Göteborg, Gävle, Helsingborg, Malmö, Västerås, Örebro, Karlstad osv gör precis samma sak och lägger upp nya trådar med bilder varje dag i denna delen av forumet?

Ja men nu är det ju just den grejen att vi kommer från Kungligaste Hufvudstaden och ni kanske helt enkelt får rätta er efter det?
 

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Med min familj
Hoj
Honda VFR800 -02
Att det skapas EN tråd när årets första fotografering på Bulten är gjord är helt ok. Men håller med övriga om att det gick helt överstyr förra året.... Slutade helt gå in på den här delen av forumet när det låg 10st bulten-trådar med olika datum på första sidan. Ha en samlingstråd i filmer och bilder alternativt håll eran inbördes beundran i Stockholmsforumet.

Dom som inte åker på bulten är totalt ointresserade av att se 1000-bilder på hojåkande stockholmare, tagna i samma vinkel, på samma vägsträcka och av samma personer hela sommaren. Inget problem så länge det bara är en tråd, men när det fotas varje dag och görs nya trådar så ledsnar man.

Eller tycker ni att det är ok att alla medlemmar från Göteborg, Gävle, Helsingborg, Malmö, Västerås, Örebro, Karlstad osv gör precis samma sak och lägger upp nya trådar med bilder varje dag i denna delen av forumet?

Ja? Det är ju det den är till för .. foto och film .. det står ingenstans att det måste vara plåtat eller filmat i Stockholm ;) Så ut med kameran och börja posta lite nu :banana
 
Last edited:

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Skall man starta en fototråd i Sthlmsforumet ?
Men de mest använda trådarna kommer ju ändå att visas på förstasidan, eller hur ?
Jag tror majoriteten inte ser den här debatten som en viktig fråga.
Säger som Abbe. Ut o filma/fota ni andra oxå . :)
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Skall man starta en fototråd i Sthlmsforumet ?
Men de mest använda trådarna kommer ju ändå att visas på förstasidan, eller hur ?
Jag tror majoriteten inte ser den här debatten som en viktig fråga.
Säger som Abbe. Ut o filma/fota ni andra oxå . :)

Ja, vad är det för konstigt med att starta en tråd som bara intresserar stockholmare i stockholmsforumet? Men lägg ni gärna upp bilderna i filmer och bilder, det är bara kul :tummenupp Om ni kan hålla er till EN tråd. Det som däremot inte är kul är när det nästan uteslutande är Bulten-trådar med olika datum...

Om man lägger ut en ny bulten-tråd var och varannan dag och det är 10-20pers som kommenterar varandra hela tiden så gör det att det blir ganska svårt för några andra trådar att mäta sig med det. Det i sin tur betyder knappast att de 160000 unika medlemmar som är inne varje månad vill kolla på enformiga bilder från Bulten.

Vad är problemet? MÅSTE varje fotograf ha en egen tråd för att stärka sitt ego? Går ni in i en gemensam tråd så hittar ni ju alla dom senaste bilderna där.
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Precis, det är gnället i trådarna som håller dem igång, och därmed gör att de håller sig kvar på första sidan. :tungan
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Ja, vad är det för konstigt med att starta en tråd som bara intresserar stockholmare i stockholmsforumet? Men lägg ni gärna upp bilderna i filmer och bilder, det är bara kul :tummenupp Om ni kan hålla er till EN tråd. Det som däremot inte är kul är när det nästan uteslutande är Bulten-trådar med olika datum...

Om man lägger ut en ny bulten-tråd var och varannan dag och det är 10-20pers som kommenterar varandra hela tiden så gör det att det blir ganska svårt för några andra trådar att mäta sig med det. Det i sin tur betyder knappast att de 160000 unika medlemmar som är inne varje månad vill kolla på enformiga bilder från Bulten.

Vad är problemet? MÅSTE varje fotograf ha en egen tråd för att stärka sitt ego? Går ni in i en gemensam tråd så hittar ni ju alla dom senaste bilderna där.

Problemet är ju att fototrådarna är ju så himla populära, kolla träffarna. Kruxet med en tråd var ju att det inte gick att hitta bilderna bland alla inlägg.
Även om vi skulle hålla oss i Sthlmsforumet så skulle den senast kommenterade tråden hamna på förstasidan, vilket många stör sig på.
Jag tror bestämt att det är fler positiva än negativa till fototrådarna. Då borde de negativa få vika sig, eller.?
Visst är det kul att få positiv kritik på sina alster, men absolut inte därför jag håller på. Fota är en hobby som hojåka. Kul att glädja andra och träffa folk. Eftersom det är svårt att hitta en form som passar alla, så får nog minoriteten bita i suräpplet. Hoppas det löser sig. :)
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Jag tror bestämt att det är fler positiva än negativa till fototrådarna. Då borde de negativa få vika sig, eller.?
Visst är det kul att få positiv kritik på sina alster, men absolut inte därför jag håller på. Fota är en hobby som hojåka. Kul att glädja andra och träffa folk. Eftersom det är svårt att hitta en form som passar alla, så får nog minoriteten bita i suräpplet. Hoppas det löser sig. :)

Jag skriver under! Finns några som tror att enda man använder kameran till är att plåta hojar i fotokurvan.

Som sagt, foto är en hobby precis som hojåka. Och av den feedback jag får via PM och annat så drar jag precis som du slutsatsen att många är väldigt glada i detta. Sedan finns det en och annan som tycker annorlunda, och just dessa personer har en tendens att skrika väldigt högt.

Finns det någon teknisk lösning, som att undanta en forumdel från förstasidan, så visst... men något säger mig att missnöjda personer ändå kommer att lyckas leta upp trådarna och gå in och kommentera...
 
Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Även om vi skulle hålla oss i Sthlmsforumet så skulle den senast kommenterade tråden hamna på förstasidan

Och varför är det så? Trådar som skapas i "Min" forumdel kommer aldrig upp på förstasidan. Samma sak för de flesta av de andra "mindre" forumdelarna.

Lägger vi i vår klubb upp 12 trådar per dag, i vår forumdel, med bilder från våran favoritsträcka så "ser" ingen annan det, om man inte letar sig in till våran lilla forumdel då förstås.

SÅ borde det vara med "bultenbildtrådarna" också. Men men, Stockholmare är lite för uppmärksamhetskåta för att detta ska funka uppenbarligen.


:rolleyes:
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Och varför är det så? Trådar som skapas i "Min" forumdel kommer aldrig upp på förstasidan. Samma sak för de flesta av de andra "mindre" forumdelarna.

Lägger vi i vår klubb upp 12 trådar per dag, i vår forumdel, med bilder från våran favoritsträcka så "ser" ingen annan det, om man inte letar sig in till våran lilla forumdel då förstås.

SÅ borde det vara med "bultenbildtrådarna" också. Men men, Stockholmare är lite för uppmärksamhetskåta för att detta ska funka uppenbarligen.


:rolleyes:

Men det är så det är bara. Även medialt så bevakas hufvudstaden. Jag har ingen aning om vad som händer vare sig i Götet, Bräknehoby eller Gamböle men jag vet att Lillprins Carl-Fincrisp har firat Påsk med sin slitzbrewd och det vet antagligen ni med. Så varför ska SH inte följa svea rikes gängse normer?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top