Bulten 10-04-03

Go0fy

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Z1000
Nikon D90 med fast 85 mm glugg:)
vad goOfy har kommer jag inte i håg

Vilket sammanträffande. Jag körde åxå med en 85mm fast idag, nyinförskaffat under vintern. Ett "Canon EF 85mm 1.2 L II USM" *mumma* till min 1000D... tänkte testa mig på att fota i lite ljussnålare förhållanden i sommar. :)
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Snygga bilder, nu blev jag ju sugen! Påskhelgen har dock gått åt att riva hojen i småbitar med förgasarrensning och allt, men belöningen kom idag med premiärtur på bulten! men inte stod det nån fotograf där inte. ;)

Få se om jag får med mig kameran också nästa vända jag tar.

Vilket sammanträffande. Jag körde åxå med en 85mm fast idag, nyinförskaffat under vintern. Ett "Canon EF 85mm 1.2 L II USM" *mumma* till min 1000D... tänkte testa mig på att fota i lite ljussnålare förhållanden i sommar. :)

Det där är grejor det, blir väl 130+ mm på en 1000D. Ett kort tele, nog helt perfekt åt denna sorts bilder.

Zoomar i all ära, men ljusstyrkan i en bra fastoptik är värd ännu mer! Ett sånt där vill jag också ha! :tummenupp
 
Last edited:

Go0fy

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Z1000
Snygga bilder, nu blev jag ju sugen! Påskhelgen har dock gått åt att riva hojen i småbitar med förgasarrensning och allt, men belöningen kom idag med premiärtur på bulten! men inte stod det nån fotograf där inte. ;)

Få se om jag får med mig kameran också nästa vända jag tar.



Det där är grejor det, blir väl 130+ mm på en 1000D. Ett kort tele, nog helt perfekt åt denna sorts bilder.

Zoomar i all ära, men ljusstyrkan i en bra fastoptik är värd ännu mer! Ett sånt där vill jag också ha! :tummenupp

Ja det verkar som att objektivet funkar till detta. Det var ju första fototillfället på ett halvår, och stod inte ens en halvtimma. Men bilderna blev ju helt ok, trodde dom skulle va sämre me tanke på att det inte fotats på ett tag.
Ska bli sjukt skoj med lite skymningsbilder nu när man har ett objektiv som klarar av det.... :)
 

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki RMZ 450
Var det du som låg i bajsdammen? :FU

Varför inte göra en klistrad Bulten tråd så slipper det dyka upp 10st olika bulten trådar i veckan.
Missförstå mig inte, jag tycker det är svinkul att det finns folk som tar sig tid till att ta riktigt bra och fina bilder, men man tröttnar på själva trådarna när det hela tiden dyker upp nya varje dag.

Admin kan skapa en klistrat tråd, så kan man lägga upp alla sin Bulten bilder där. Sen kan man ha en Best Of Bulten ex, där dom med bästa bilderna finns, tex genom röstning.

Ett förslag.
 
  • Gilla
Reaktioner: aze

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Varför inte göra en klistrad Bulten tråd så slipper det dyka upp 10st olika bulten trådar i veckan.
Missförstå mig inte, jag tycker det är svinkul att det finns folk som tar sig tid till att ta riktigt bra och fina bilder, men man tröttnar på själva trådarna när det hela tiden dyker upp nya varje dag.

Admin kan skapa en klistrat tråd, så kan man lägga upp alla sin Bulten bilder där. Sen kan man ha en Best Of Bulten ex, där dom med bästa bilderna finns, tex genom röstning.

Ett förslag.

Det har ju prövats förr. Diskussionsforum och deras trådar må vara bra på diskussioner (vilket de är till för), men fungerar rätt dåligt som databas. Att lägga mycket information i en tråd innebär att efter några dagar är det helt oöverskådligt.

Jag tycker det är OK som det är. Jag förstår inte heller riktigt problemet. Jag går in i en forumdel, ser en massa trådar och klickar på dem jag är intresserad av. De andra klickar jag inte på. Uppenbarligen tänker inte alla som jag gör i det avseendet, men förklara gärna hur ni andra tänker...

Så vad är egentligen problemet? Något som sticker i ögonen? Är det repetitionen av ordet "bulten" som stör alla er som inte känner er berörda? Då tycker jag att ni helt enkelt nonchalerar dessa trådar, precis som ni redan gör med alla andra trådar ni tycker verkar ointressanta. Vips - problemet borta! :tummenupp
 
Last edited:

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
varför inte göra en klistrad bulten tråd så slipper det dyka upp 10st olika bulten trådar i veckan.
Missförstå mig inte, jag tycker det är svinkul att det finns folk som tar sig tid till att ta riktigt bra och fina bilder, men man tröttnar på själva trådarna när det hela tiden dyker upp nya varje dag.

Admin kan skapa en klistrat tråd, så kan man lägga upp alla sin bulten bilder där. Sen kan man ha en best of bulten ex, där dom med bästa bilderna finns, tex genom röstning.

Ett förslag.
:FU
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Varför citerar du mig?
 
Last edited:

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Jag tycker det är OK som det är. Jag förstår inte heller riktigt problemet. Jag går in i en forumdel, ser en massa trådar och klickar på dem jag är intresserad av. De andra klickar jag inte på. Uppenbarligen tänker inte alla som jag gör i det avseendet, men förklara gärna hur ni andra tänker...

"Problemet" som jag som utomstående ser är inte att det är jobbigt att leta sig fram på forumet och ibland snubbla på en Bultentråd, det är ju som du säger bara till att inte klicka på skiten.

Snarare så sticker det isf mer i ögonen att se 3-4 bultentrådar på startsidan, inte för att dom finns, utan för att dom finns just DÄR!
Vi som inte fastnar på dessa bultenbilder är inte riktigt lika roade av dessa trådar som "ni andra".

Då det var som värst förra året så fick jag känslan av att folk gjorde allt dom kunde för att få lite uppmärksamhet.
-"Ohh hoppas någon tycker mina bilder var bra idag" eller
-"Whow, jag kom med på en bild och jag ser ju faktiskt lite tuff ut på min nyputsade hoj, nästan som Rossi ju..yeee!"

Det hela påminde om en bunt cheyer som ivrigt vill visa upp sig bland testosteronstinna grabbar, tragiskt.

Fortsätt gärna med Bultentrådarna, jag vill inte missunna någon det roliga i att båda ta bild och fastna på bild.
MEN skapa isf hellre en egen fotodel här på SH, enbart innehållande Bultentrådar. På så vis kan varje egen stackars individ få sitt eget lilla uns av berömmelse och komplimanger i sin egna tråd, samtidigt som vi som inte vill se skiten ens behöver snubbla över den då och då.

Tolka mig rätt, jag är själv en ypperlig posörbög och gillar att få en bra bild på hojen, men någon måtta kan det väl vara. :näsblod
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Varför inte göra en klistrad Bulten tråd så slipper det dyka upp 10st olika bulten trådar i veckan.
Missförstå mig inte, jag tycker det är svinkul att det finns folk som tar sig tid till att ta riktigt bra och fina bilder, men man tröttnar på själva trådarna när det hela tiden dyker upp nya varje dag.

Admin kan skapa en klistrat tråd, så kan man lägga upp alla sin Bulten bilder där. Sen kan man ha en Best Of Bulten ex, där dom med bästa bilderna finns, tex genom röstning.

Ett förslag.

Samlingstråd Bulten skapades i Maj förra året just pga att det blev alldeles för många Bulten trådar.
Tror nog folk kommer att använda den senare i år men att börja gnälla på enstaka vårtrådar redan nu behöver vi nog inte.
Att posta första bilderna för året i en sticky passerar lätt obemärkt så kan nog förstå varför man nu valt att lägga en egen trots stickyn.
 

((Tobbe))

Bulten fotograf
Gick med
17 May 2008
Ort
segersta
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08+Kawa zx 600-96
jag kommer aldrig att posta mina bilder i samlingstråden:arsele om dom flyttas dit som dom blev under några veckor föra året blir de inga bilder från mej i år:krama
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Det hela påminde om en bunt cheyer som ivrigt vill visa upp sig bland testosteronstinna grabbar, tragiskt.

Det där ligger i betraktarens ögon, men det antar jag att du är medveten om? Värderingen "tragiskt" likaså. Varför man känner så angående andra människor, det lämnar jag till varje persons egen självinsikt, det ska ju inte utvecklas här.

MEN skapa isf hellre en egen fotodel här på SH, enbart innehållande Bultentrådar. På så vis kan varje egen stackars individ få sitt eget lilla uns av berömmelse och komplimanger i sin egna tråd, samtidigt som vi som inte vill se skiten ens behöver snubbla över den då och då.

Javisst, varför inte? Det är upp till admin. Men vad som INTE fungerar, det är att samla allt material i en och samma tråd, det var detta jag ville påpeka.

jag kommer aldrig att posta mina bilder i samlingstråden:arsele om dom flyttas dit som dom blev under några veckor föra året blir de inga bilder från mej i år:krama

Det är samma här. Känns som om man lägger upp material i onödan då, det är ingen som märker när det kommer nytt. En tråd per dag är acceptabelt.
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Det är väl bara att inte klicka på tråden.. Med tanke på hur många videor som dyker upp i femtioelva olika nya trådar måste väl ändå en daterad Bulten-tråd utgöra ett minimalt problem?
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Det där ligger i betraktarens ögon, men det antar jag att du är medveten om? Värderingen "tragiskt" likaså. Varför man känner så angående andra människor, det lämnar jag till varje persons egen självinsikt, det ska ju inte utvecklas här.

Absolut, jag skulle ha påpekat att det var min högst personliga åsikt, vilket jag dock ansåg vara en självklarhet just för att det var jag som skrev det och ingen annan.


Javisst, varför inte? Det är upp till admin. Men vad som INTE fungerar, det är att samla allt material i en och samma tråd, det var detta jag ville påpeka.

Förstår dig, att ha en stor samlad tråd fungerar inte och att försöka relatera till tidigare bilder m.m blir väldigt komplicerat och rörigt, till slut svalnar då även intresset, vilket är tråkigt för inblandade.

Peta lite på Swedie så det händer nånting.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Tycker det är för lite trådar här på SH. Halvdött ju, så det är bra med nya trådar. Ni i jötlabörg får väl öppna era egna trådar. Vad är problemet? Vilket förbannat gnälL!
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
"Problemet" som jag som utomstående ser är inte att det är jobbigt att leta sig fram på forumet och ibland snubbla på en Bultentråd, det är ju som du säger bara till att inte klicka på skiten.

Snarare så sticker det isf mer i ögonen att se 3-4 bultentrådar på startsidan, inte för att dom finns, utan för att dom finns just DÄR!
Vi som inte fastnar på dessa bultenbilder är inte riktigt lika roade av dessa trådar som "ni andra".

Då det var som värst förra året så fick jag känslan av att folk gjorde allt dom kunde för att få lite uppmärksamhet.
-"Ohh hoppas någon tycker mina bilder var bra idag" eller
-"Whow, jag kom med på en bild och jag ser ju faktiskt lite tuff ut på min nyputsade hoj, nästan som Rossi ju..yeee!"

Det hela påminde om en bunt cheyer som ivrigt vill visa upp sig bland testosteronstinna grabbar, tragiskt.

Fortsätt gärna med Bultentrådarna, jag vill inte missunna någon det roliga i att båda ta bild och fastna på bild.
MEN skapa isf hellre en egen fotodel här på SH, enbart innehållande Bultentrådar. På så vis kan varje egen stackars individ få sitt eget lilla uns av berömmelse och komplimanger i sin egna tråd, samtidigt som vi som inte vill se skiten ens behöver snubbla över den då och då.

Tolka mig rätt, jag är själv en ypperlig posörbög och gillar att få en bra bild på hojen, men någon måtta kan det väl vara. :näsblod

Kom igen nu, gå och stryp en sill så du blir människa igen !
Klicka bara inte på skiten så slipper du tråden.
:Väskan stängd.:D
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top