Dr.Bike har lämnat oss

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Vila i frid.

Kände dig inte men det var alltid intressant att läsa dina inlägg (och utlägg) i Mek-forumet. Oerhört mycket som fanns att lära från denne man.

Alltid en tragedi när någon lämnar oss för tidigt. :(

Mina tankar är hos er anhöriga.
 

benny74

v-twin power....
Gick med
11 Nov 2009
Ort
luleå
Hoj
00 aprilia falco fighter
vila i frid och tankar går till alla nära och kära...............
 

Drakkvinnan

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2004
Ort
Skokloster
Hoj
Kawasaki Er6 -08
Vila i frid P-A. Blev mycket sorgsen när jag läste vad som hänt för några dagar sedan och har tänkt på honom mycket. Vi träffades några gånger och jag har den senaste tiden bytt ord med honom på fb. Min första tanke var: De goda går alltid alldeles för tidigt. Jag upplevde P-A som en trevlig och bra kille som var hjälpsam och ställde upp för många inom mc-världen. Jag kommer nog aldrig att glömma honom. Mina varmaste hälsningar till dig Pia och er familj.
 

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
känns overkligt :(
killen man fick tips och tricks från finns inte längre, ju mer man tänker på dig ju ledsnare blir man.

än en gång, vila i frid. vi ses i himlen!
 

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
Vila i frid PA. Tänker på dig Pia och nära vänner.. efter att ha gått med en stor klump i halsen i en vecka känns det nu bara tomt... Vi släcker ljusen här hemma och tänder ljus.. inte för EarthHour.. utan för doktorn.

Kram på dig i himlen och trimma på där uppe och underhåll de med dina historier.

Claes och Agneta m familj.
 

janos

There can only be three
Gick med
22 Aug 2003
Ort
stockholm
Hoj
> Honda crf250rx 2011 > Honda crf450r 2012 supermoto > Honda crf250rx enduro
Vila i frid.
Jag lärde känna dig nyligen och såg fram emot att lära känna dig bättre.
Tyvärr blev det inte så.
För mig var du en tillgång både som människa och med dina kunskaper.
Tankarna går till dom anhöriga.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Vila i frid.. mycket hjälpsam på forumet & precis så trevlig som jag trodde han skulle vara, då jag för första gången träffade honom.

Du kommer att bli saknad av många :(
 

e-Lindén

Fixar och donar
Gick med
25 Sep 2008
Ort
Uppsala - Stockholm
Hoj
Yamaha R1 -07
Du var en stor SH ikon här för mig, även fast jag inte varit här länge. Dina inlägg och trådar var alltid fyllda av kunskap och glädje!
Vila i frid
 

Bamse69

There is no easter bunny
Gick med
28 Jan 2004
Ort
My hometown
Hoj
GIXXER -05. Harley -10
Vila i frid kompis,tack den tid jag fick med dej.Tänker på nära och kära.
 

Duchess

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Rött hus med vita knutar!
Hoj
minimotor just nu*asg*
Vila i frid Per-Arne...

Kommer så inhelvete sakna dig...
Tåraran som faller ner för kinden.. hjärtat blöder.
att se dig på sjukhuset....
Casper i katthimlen din favorit,han väntar på dig...


Omtanken....
Kalsongerna i depån Gotland...
Överesan till Gotland...


Djupa samtalen om livet....


Alla min tankar går till dig Pia
Kina
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 790 Duke och en Yamma
Du var den där lugna och sansade killen som man genast känner samhörighet med. Mannen som alltid fastnade på bild (på bandagar) iförd kalsonger och en svettig t-shirt - det är sådant som etsar sig fast. Tekniskt kunnig och småfinurlig som en Åsa-Nisse :) Jag imponerades av de resultat du fick fram hemma i det trånga garaget med enkla verktyg och tricksen för att få fram det där lilla extra. Vi hann aldrig träffas så mycket och det blev mest lite tjat över nätet eller något telefonsamtal ibland. Och nu är det för sent.

Jag ska ta mig en Skogaholmsmacka med ost och lite kall O'Boy för dig och mana fram några fina minnen, gärna bensindoftande sådana. Hoppas vi ses igen!
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
PA, vi diskuterade i många trådar, och delade många åsikter om teknik och meckande. Du skrev i en tråd att jag var en av dom från SH som du ville träffa. Jag kommer för evigt gräma mig över att det aldrig blev av. Jag kommer att sakna dig, du bidrog med mycket lärdom och sunt förnuft här på SH, och som man kan läsa av andras inlägg, även bland människor omkring dig. Vi kommer alla att plocka ner skylten nån dag, med du gjorde det alldeles för tidigt. Förhoppningsvis somnade du bara in lugnt och fint, även om din kropp fortsatte kämpa så tappert. Du förtjänade ett mycket längre liv, men du gjorde kanske som man ska göra, du slutade när du var på topp. Som någon annan skrev, kanske är det oss det är mest synd om, som förlorade dig och din visdom. Till och med i din död bidrog du med visdom, ingen vet när det är dags, och vi borde ägna lite mer tid åt varandra, och inte bara tänka sen.

Vila i frid PA. Många tankar och kramar till nära och kära.
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Efter en dryg vecka då man undrat varje dag hur det ska gå har det då slutligen kommit till vägs ände.
Jag formulerar inte så mycket mer här, men jag tänker desto mer... både på PA och hans anhöriga.

Den där whiskyn vi skulle ta ihop får bli senare, nu tar jag en av mina finare till ditt minne istället.

Vila i frid.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top