Dr.Bike har lämnat oss

Gick med
29 Sep 2007
Ort
Åkersberga
Hoj
NC30
Kände inte Per Arne personligen men den klokhet och stora kunskap han besatt gjorde att han kändes som en naturlig del av SH. Det är en konstig känsla att han inte längre är med oss.

Vila I Frid
 

Bullen77

Det är inte fullt förän det rinner över
Gick med
4 Dec 2008
Ort
I en kåk på Västkusten
Hoj
Ny investeringar på g
Kände inte "Doktorn" personligt men jag tyckte alltid om vad han skrev..

Hela hoj sverige har förlorat en profil och framförallt vi här på SH

Vila i frid
 

Gabor

Guest
Per-Arne...kommer att sakna våra samtal och utbyten om motorcykelteknik och livet som man bör leva det.

Kommer alltid att minnas dig som en ödmjuk och väldigt trevlig kille.

Vila i frid nu.

Skänker också mina tankar till dig Pia och anhöriga.
 
Last edited:

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Har bara träffat allas vår Doktor vid enstaka tillfällen. Kan inte säga att jag känner honom annat än genom hans fantastiskt läsvärda inlägg här på forumet. Han var en trevlig, färgstark, otroligt kunnig kille som jag kommer sakna här på Sporthoj!! Otroligt tråkig läsning! En tanke går givetvis till alla som står honom nära!
 

Naderi

Boys just wanna have fun.
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
Suzuki GS500E (Såld), Suzuki GSXR 750 -98 (Såld), Yamaha R1 -05 (Såld), Suzuki GSXR 750 -90 Streetfighter, GSXR 750 -04, GSXR 1000 K5
Vila i frid Dr.Bike... Tack för all hjälp du givit. Ride on heaven style!
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
PA kommer att saknas av många, nära, kära likväl som långväga och endast nätkända.
Mina tankar går till Pia i denna svåra stund - hoppas du kan ta dig vidare och att alla våra varma minnen av PA kan hjälpa dig på vägen.
 

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrort
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Tack P-A för alla diskussioner, kloka råd och att du tog dig tid att svara på alla konstiga frågor.
Vi pratade om att vi borde ses oftare och diskutera mera, men allt för lättvindigt sade vi, som man ibland gör, att vi tar det nästa gång. Den gången som nu inte blir av. Din tid hos oss var allt för kort, ta väl vara på dig tills vi ses igen.

Tankarna går till Pia och anhöriga.

Vila i frid Per-Arne.


/Nicklas
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Blev paff när jag tidigare läste om detta och har väntat på den officiella tråden för att skriva något. Mycket tragiskt hur fort det kan gå ibland. Vila i frid och hoppas du hamnar i mek-himmeln och är glad.
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Ja du P-A! Du har sedan länge hört hemma i Hall of fame här på Sporthoj. Jag har haft nöjet att få åka ihop med dig vid ett flertal tillfällen. Hela vägen ner till Kolmården vid ett tillfälle. Vi snurrade runt i hela Sörmalnd den soliga vårdagen. Att slänga käft med dig på Onsdagskörningar och Sporthojspubbar var alltid ett sant nöje.

Jag minns också när ett stort antal bikers samlades vid platsen Kalle Norton avled. Du gjorde en föredömlig insats för att trösta hans föräldrar när vi andra drabbdes av tunghäfta. Sånt är stort.

Oljetrådar och mekforum är ett rike där du var en kunglighet. Dina inlägg där har sparat många kronor åt hojägare riket runt. Du hade alltid kluriga tips redo till behövande bikers.

Det finns dock en tanke som slår mig framför alla andra: Dina insatser i oppinonsbildningen för byggandet av Viking Motor Park. Du tog fighten med miljötalibanerna i Enköping. Dina och andras insändare bidrog säkert till komunledningens positiva beslut. Tyvärr kommer du aldrig att få köra på din nya hemmabana. Fick jag bestämma skulle man resa en minnessten över dig vid denna anläggning. Det skulle vara något att samla pengar till.

/Ragge
 
Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Wheela i frid nu Dr Bike, du är saknad av många, tar en gravöl och tänder ett ljus.
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Ja du P-A! Du har sedan länge hört hemma i Hall of fame här på Sporthoj. Jag har haft nöjet att få åka ihop med dig vid ett flertal tillfällen. Hela vägen ner till Kolmården vid ett tillfälle. Vi snurrade runt i hela Sörmalnd den soliga vårdagen. Att slänga käft med dig på Onsdagskörningar och Sporthojspubbar var alltid ett sant nöje.

Jag minns också när ett stort antal bikers samlades vid platsen Kalle Norton avled. Du gjorde en föredömlig insats för att trösta hans föräldrar när vi andra drabbdes av tunghäfta. Sånt är stort.

Oljetrådar och mekforum är ett rike där du var en kunglighet. Dina inlägg där har sparat många kronor åt hojägare riket runt. Du hade alltid kluriga tips redo till behövande bikers.

Det finns dock en tanke som slår mig framför alla andra: Dina insatser i oppinonsbildningen för byggandet av Viking Motor Park. Du tog fighten med miljötalibanerna i Enköping. Dina och andras insändare bidrog säkert till komunledningens positiva beslut. Tyvärr kommer du aldrig att få köra på din nya hemmabana. Fick jag bestämma skulle man resa en minnessten över dig vid denna anläggning. Det skulle vara något att samla pengar till.

/Ragge

Sag ordet sa tar jag hand om det!
 

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
Det är tragiskt och sorgset.:(

Livet är förgängligt, inget är för evigt.


Vila I Frid
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
P-A lämnar ett stort tomrum på foumet.
Kommer att sakna hans ingående kunskaper om det mesta som
rör mekanik och hojar.
 

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Jag fick aldrig glädjen att träffa dig irl, men du spred mkt kunskap omkring dig här på forumet.

Vila i frid:gråta
 

Dr.Bike

Guest
Min älskade fattas mig

Det ofattbara har hänt. Min älskade sedan 27 år tillbaka är borta men i mitt hjärta och sinne blir han för evigt. Jag hade velat gått ut med informationen själv om hans bortgång. Som jag skrev i tråden att jag meddelar vidare. Men men nu blev det så här. Och jag tackar alla för era fina ord och tankar. Nu ska jag slå på en skiva som han gillade och ta en rejäl whiskey någon av hans favoriter. Må han ha det bra där han nu är. Varma hälsningar PIA
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top