Samåkning Gävle/Sandviken 2010

Roeters

Gammelfazern rullar än
Gick med
19 Jun 2009
Ort
Västerås
Hoj
1988, Yamaha FZR 1000 - 1999, Yamaha Dragstar 1100
När tror ni det kan bli dags för det första turerna i vår, gott folk? Jag har redan varit ute och känt lite på asfalten :) Kul men fortfarande lite väl kallt kanske...

Startade denna tråd så vi har en ny fräsch samåkningstråd för 2010...
Tråden fungerade rätt bra i slutet på förra säsongen det dök upp mer och mer folk hoppas den goda trenden forsätter denna säsong...
 
Last edited:

Kazzr

Äntligen sommar :)
Gick med
26 Jul 2009
Ort
Gävle
Hoj
Varadero xl1000-02
Snart hoppas jag!! Lite i kallaste laget ännu....
Hoppas oxå på många sköna turer med god uppslutning. Jag ska försöka delta lite mer i år, har mycket sem o ta ut :banana
 

CurlySue

Never Look Back
Gick med
10 Jul 2009
Ort
Gävle/Alborga
Hoj
Sv650 -00 Kawa z750 -08
Bra idé!

Självklart ska det bli åka av!:tummenupp


Ska bara se till att inhandla hojen först, och med tanke på att jag får en till favvohoj för varje vecka närmare våren vi kommer så kan det bli svårt att bestämma sig.... Just nu lutar det åt en FZ6a eller en z750 eller en XJ6a eller en ..... ja ni förstår....:D
 

speedfreak404

Touring Fantast
Gick med
20 May 2009
Ort
Mellansverige
Hoj
;)
Jag vill också med nån gång när jag får 25 kw ( Ni kör väll inte alltid i 300 ? ^^ )

Söndagsturerna var smarta !, då vet man alltid när dem är...
 

Roeters

Gammelfazern rullar än
Gick med
19 Jun 2009
Ort
Västerås
Hoj
1988, Yamaha FZR 1000 - 1999, Yamaha Dragstar 1100
Det är väl inte skrivet i sten hur/var/när man ska åka... Var väl ganska informellt sista turerna... Fint väder = åktur :) Men det är väl klart att vi ska väl inte vara helt omöjliga och planera in heldag som den turen vi tog till Dalarna eller upp till Hälsingland.

Finns fina vägar att utforska nedåt Uppland till också så nog ska det bli lite åka av den här säsongen med :yoparty
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Såg en tokfan på GSX-R 1000 inne i stan idag.... Såg kallt ut :rolleyes:

Har ni haft nån uppdelning på dom körningar ni haft? Långsam och snabb grupp eller liknande?
 

jimpa86

rookie
Gick med
12 Apr 2007
Ort
Årsunda
Hoj
cbr600rr-06
Såg en tokfan på GSX-R 1000 inne i stan idag.... Såg kallt ut :rolleyes:

Har ni haft nån uppdelning på dom körningar ni haft? Långsam och snabb grupp eller liknande?

hejj på er! även jag ser fram emot en ny härlig säsong med många oförglömliga turer.

och som svar på frågan här ovan kan de vara mycket nyttigt att inflika denna länk i ett tidigt stadie.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=40724

hoppas den fungerar.....:tungan

kan ju vara bra att läsa och begrunda, eftersom vi bara blev fler och fler mot slutet av förra säsongen innebär det ju att varje individ har ett större ansvar:tummenupp
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Det var en bra beskrivning på hur en gruppkörning ska gå till :tummenupp Ser fram emot att få lite folk o köra med i sommar, alla polare i närheten som hade hoj har antingen sålt hojen eller flyttat..
 

speedfreak404

Touring Fantast
Gick med
20 May 2009
Ort
Mellansverige
Hoj
;)
Såg 3 Custom hojar idag.. skulle rullat ut min om det inte vore för snön på bakgården ( Ingen parkering alltså )

Det är inte många dagar tills :hojcbr
 

Roeters

Gammelfazern rullar än
Gick med
19 Jun 2009
Ort
Västerås
Hoj
1988, Yamaha FZR 1000 - 1999, Yamaha Dragstar 1100
Ahhhh, blev så sugen på att åka idag.... Helt sonika åkte ner till garaget, slängde på sig lite läder och hjälm och tog en tur på några mil :) Testade även att filma med min nya kamera så utubfilm kommer så fort man kommer hemåt igen :D
 

Kazzr

Äntligen sommar :)
Gick med
26 Jul 2009
Ort
Gävle
Hoj
Varadero xl1000-02
Jag vet!! Dagar som denna vill man ju bara ut och åka :squid
Men snart så........:yoparty
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
+10 och sol, varför står grejerna hemma?

Tog en 15milare idag med frugan bakpå. Gick hur bra som helst.
 

CurlySue

Never Look Back
Gick med
10 Jul 2009
Ort
Gävle/Alborga
Hoj
Sv650 -00 Kawa z750 -08
+10 och sol, varför står grejerna hemma?

För att utanför mitt garage ligger snöberget Allan! Japp, jag har tom döpt det för att det är så stort!!!

Och tills mina vänliga lastmaskinsgrannar kommer på tanken att flytta Allan så lär han ligga kvar.....

Men sen... då.....:yoparty
 

morén

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2009
Ort
Gävle
Hoj
zx9r 1995
ja jag som tänkte laga blinkersen sedan ta en sväng idag :/ blinkersjävlarna har börjat glappa :/
 

Roeters

Gammelfazern rullar än
Gick med
19 Jun 2009
Ort
Västerås
Hoj
1988, Yamaha FZR 1000 - 1999, Yamaha Dragstar 1100
ja jag som tänkte laga blinkersen sedan ta en sväng idag :/ blinkersjävlarna har börjat glappa :/

Ajdå, glappar de :huvet Det gör mina med ibland... Lyser/Lyser inte/Lyser/Lyser inte, ungefär som med ngn sekunds intervall. De bara blinkar måste vara någe fel på 'em :va:va:D:D:D:D:D:D
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top