Kawasaki ZR7-tråden

kulla

Medlem
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Borås
Hoj
2001, Honda VTR 1000
Tja!

En ny ägare av ZR7-S här.

Fick den igår med 2050 mil och 2 ägare före mig, första hade den bara halv år.

Riktig pärla.

:yoparty
 

Bifogat

  • IMG_4892.jpg
    IMG_4892.jpg
    163.8 KB · Visningar: 125

microflygarn

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2010
Ort
Bromma
Hoj
2003 - Kawasaki ZR-7S
Tycker det dånar infernaliskt i min hjälm i lite högre farter. (Shoei XR-1000 - jag är 178 lång)
Inget "Whisper kit i hjälmen ännu, men det känns som det dånar mest på övre halvan av hjälmen. Lägger jag handen under hakan och tätar till där, så dämpas ljudet något. Antar att det är ungefär så Whisper Kittet funkar til hjälmen (på väg hem.. Har det nog denna vecka)
Ställer jag mig upp blir det tystare! Tycker också hjälmen går behagligare på "nakenhojar".
Köpte även en ny vindruta som har annan form. Vet inte om det blev så mycket bättre - möjligen lite annorlunda.

Funderar nu på att kapa ner rutan lite får att få luftströmmen lite lägre. Tror dessutom det kan bli snyggare! :)

Någon som har några ideer om detta! Tnx!

Passade på att pimpa fälgarna lite oxå! /JOHAN
 

Bifogat

  • bild.jpg
    bild.jpg
    128.6 KB · Visningar: 125
  • bild2.jpg
    bild2.jpg
    128.9 KB · Visningar: 118

microflygarn

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2010
Ort
Bromma
Hoj
2003 - Kawasaki ZR-7S
Lite nyfiken på vad ni får för soppaförbrukning på era hojjar?
Min drar nu 0,53 - 0,55l/mil i blandad körning. Rätt mycket korta sträckor (4km) till och från jobbet = mycket chokekörning.

/JOHAN
 
Gick med
9 Jul 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki, ZR-7 (skrot) Ducati Monster S4 "Carbon edition"
Hjälp vilken ruta.. den kan du säkert kapa lite utan problem.

Min drar nog ungefär samma, jag kör mycket korta sträckor jag också. Men på långturer drar den nog ner mot 0,4l.
 

microflygarn

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2010
Ort
Bromma
Hoj
2003 - Kawasaki ZR-7S
Hjälp vilken ruta.. den kan du säkert kapa lite utan problem.

Min drar nog ungefär samma, jag kör mycket korta sträckor jag också. Men på långturer drar den nog ner mot 0,4l.


OK!

Rutan är faktiskt inte högre än originalet. Ser nog bara ut så eftersom den är enfärgad. Blir nog kapning i helgen!

/JOHAN
 
Gick med
9 Jul 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki, ZR-7 (skrot) Ducati Monster S4 "Carbon edition"
Gabi.

Va du ute och snurrade i Farsta idag?? Mötte en blå ZR-7 med en sån framkåpa som du skulle köpa.

På Magelungsvägen strax efter 18 skulle jag gissa...
 

Gabriel K

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Hornet 07
Gabi.

Va du ute och snurrade i Farsta idag?? Mötte en blå ZR-7 med en sån framkåpa som du skulle köpa.

På Magelungsvägen strax efter 18 skulle jag gissa...


Tjena Dykarn,
Jag önska att det var jag men det var det inte, har som sagt inget körkort än och har tyvärr inte hunnit övningsköra nåt den sista tiden. Har inte fått kåpan än heller.

/Gabi
 
Gick med
9 Jul 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki, ZR-7 (skrot) Ducati Monster S4 "Carbon edition"
Ahh.. så va det kanske.. ja snart så :D

Tjena Dykarn,
Jag önska att det var jag men det var det inte, har som sagt inget körkort än och har tyvärr inte hunnit övningsköra nåt den sista tiden. Har inte fått kåpan än heller.

/Gabi
 

microflygarn

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2010
Ort
Bromma
Hoj
2003 - Kawasaki ZR-7S
Hjälp vilken ruta.. den kan du säkert kapa lite utan problem.

Min drar nog ungefär samma, jag kör mycket korta sträckor jag också. Men på långturer drar den nog ner mot 0,4l.

Så! Nu är den nedkapad! Blev både snyggare och bättre. Skall möjligen ta ytterligare några centimeter...

/JOHAN
 

Bifogat

  • bild3.jpg
    bild3.jpg
    120.1 KB · Visningar: 138
  • bild4.jpg
    bild4.jpg
    109 KB · Visningar: 136

thamas

Ny medlem
Gick med
23 May 2010
Ort
Hm
Hoj
Suzuki GSX F 750
ny ägare

Är nybliven ägare av en vinröd -00 ZR7 med 980 mil. 1 ägare.

Ska bli spännande att se vad den har att bjuda på under sommaren:)
Hade en suzuki sv650-99(v-twin) förra sommaren men gilla inte ljudet och småvibrationerna...

I denna är det skönare ljud från radfyran:) fast ett slip-on skulle inte va fel. Ingen som vet något billigt?

Det jag kommer göra så fort som möjligt är:
- byta ut de fula originalspeglarna mot snyggare, är det m8 eller m10 gängor i originalfästet?

- fixa skärmen som regskylt och blinkers sitter på. Så att det inte är en stor skärm som hänger ner där och allt är högre upp närmare lyktan. finns det nåt man kan köpa för att ersätta original"stänkskärmen"? eller är det bara börja såga i den?
Gabriel K på din var det tillfixat va? hur är det gjort?

- eventuellt byta ut framlyktan på nå vis, så den ser lite nyare ut. sätta en lyktkåpa där kanske. tips tas gärna emot:)
 

Gabriel K

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Hornet 07
Är nybliven ägare av en vinröd -00 ZR7 med 980 mil. 1 ägare.

Ska bli spännande att se vad den har att bjuda på under sommaren:)
Hade en suzuki sv650-99(v-twin) förra sommaren men gilla inte ljudet och småvibrationerna...

I denna är det skönare ljud från radfyran:) fast ett slip-on skulle inte va fel. Ingen som vet något billigt?

Det jag kommer göra så fort som möjligt är:
- byta ut de fula originalspeglarna mot snyggare, är det m8 eller m10 gängor i originalfästet?

- fixa skärmen som regskylt och blinkers sitter på. Så att det inte är en stor skärm som hänger ner där och allt är högre upp närmare lyktan. finns det nåt man kan köpa för att ersätta original"stänkskärmen"? eller är det bara börja såga i den?
Gabriel K på din var det tillfixat va? hur är det gjort?

- eventuellt byta ut framlyktan på nå vis, så den ser lite nyare ut. sätta en lyktkåpa där kanske. tips tas gärna emot:)


Tjena Thåmas,

Grattis till hojen och välkommen i gänget.

När jag köpte min hoj så hade förra ägaren monterat mini blinkers fram och bak och rensat bakskärmen samt monterat ett Leo Vince slipon. Bakskärmen har han sågat så det är bara o såga på.

Enligt kvittot jag fick så kostade slip-onet 3300 kr, det finns säkert billigare.

Själv så bytte jag orginal speglarna till ett par ER-6 orginal speglar, ser mycket bättre ut.

När det gäller kåpa så köpte jag en liten Puig kåpa från www.louis.de

Hoppas det gav lite svar på dina frågar.

/Gabi
 

Bifogat

  • Puig.JPG
    Puig.JPG
    26.2 KB · Visningar: 111

thamas

Ny medlem
Gick med
23 May 2010
Ort
Hm
Hoj
Suzuki GSX F 750
Tjena Thåmas,

Grattis till hojen och välkommen i gänget.

När jag köpte min hoj så hade förra ägaren monterat mini blinkers fram och bak och rensat bakskärmen samt monterat ett Leo Vince slipon. Bakskärmen har han sågat så det är bara o såga på.

Enligt kvittot jag fick så kostade slip-onet 3300 kr, det finns säkert billigare.

Själv så bytte jag orginal speglarna till ett par ER-6 orginal speglar, ser mycket bättre ut.

När det gäller kåpa så köpte jag en liten Puig kåpa från www.louis.de

Hoppas det gav lite svar på dina frågar.

/Gabi

okej.

hur känns kåpan mot vinden?

vad var de för fraktpris från louis?
 
Last edited:

BlommanSwed

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2010
Ort
Åkersberga
Hoj
02 Kawasaki ZR7-S
LoooooongTime no seeen!

Har haft fullt upp med jobb, ungar, hus, cykling(Vätternrundan snart)....:rolleyes:

Hur som haver så rullar hojen på, övningskört en hel del, jag och polaren tog en tripp upp till Norrtälje häromdagen.
Gasade runt lite i ett industri område, körde lite bromsövningar och balans.

Har tyvärr ej hunnit byta drivpaketet ännu, ligger dock i källaren och väntar...Ingen panik dock köpte ny kedjespray häromdagen Castrols värsting och drivpaketet blev som nytt.:yoparty

Risk2:an bokad efter midsommar sen e det bara klämma teorin och fortsätta nötta!

Ha det gött!

//Micke "Blomman"
 

Tomas76

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2009
Ort
Finspong
Hoj
hoj lös, nästa kan bli en KTM eller Husaberg
Driv pakets bytt

Ingen som bytt drivpaketet själv?
Är lite kluven om jag törs...Har mekat en hel del bil och vill verkligen göra det själv för att lära mig.
Dock har jag lite dåligt med tid och vill inte göra fel så att man får lämna in ändå.
DVS jag gör det inte själv pga ekonomiska skäl det kostar max en tusing att få det gjort på verkstad.
Dock vet jag ej om man kan nita kedjan själv utan nitverktyg?
FELTEMA hade ett nit kit för 799:-...

Ingen som har lite input på detta?

Jag byte drivpaketet för förra säsången och har ej nitat kedjan. kört ca 200 mill utan problem.
tog ca 1 - 2 timmar att byta. inte specielt svårt att byta själv.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top