satans hel**te (R1:an stulen)

jeber

Medlem
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Lund
Hoj
R1
har precis åkt iväg och börjat jobba igen då jag får ett mail från tjejen som skriver att hojen är stulen :huvet
stod längst in i garaget med bilen framför, tydligen hade dem bruttit upp porten och slagit sönder fönsterrutan på bilen för att komma åt hojen.
kan nog inte vara mycket mer förbanad just nu.. satans skit:mad::mad: att det ska vara så jävla svårt att få ha sina saker i fred!
om någon ser en R1-05 silver/svart med reg nr xap 251 så skicka gärna ett pm... fast jag gisar på att den är långt borta redan..
kan tyvärr inte lägga upp bild pga extremt dåligt internet.

(tycker alla tjuvar borde få en hand avhugen som på medeltiden)
 

Couglin

Doctor
Gick med
5 Jun 2005
Ort
JÖNKÖPING
Hoj
R1-99 Tidigare hojar:Yamaha YZFR1 3 st, Cbr900rr 3-4 st, FZR 1000, ZX9R, Ducati 900ssie 2 st, Ducati 900ss, Yamaha R6, kawazaki gpz, Honda VFR, med flera!
WTF!
Vad fan händer?
Sässongen har ju inte börjat och hojarna försvinner på löpande band :va
Det sura är att hela mc-kollektivet får betala för de satans skithögarna genom försäkringarna. Sänk de jävlarna!
 

Neio

Waka Waka
Gick med
2 Feb 2008
Ort
Me Tilda
Hoj
Stunt
Men det e väl Faan att folk inte kan Skilja på Mitt å Sitt....

Hoppas allt löser sej smidigt å snabbt med Försäkringen å allt...
 

Couglin

Doctor
Gick med
5 Jun 2005
Ort
JÖNKÖPING
Hoj
R1-99 Tidigare hojar:Yamaha YZFR1 3 st, Cbr900rr 3-4 st, FZR 1000, ZX9R, Ducati 900ssie 2 st, Ducati 900ss, Yamaha R6, kawazaki gpz, Honda VFR, med flera!
GRRRRR!:huvet
Lider med Dig!
Håller utkik på näset!
Mycket stölder här nere nu!?:va
Dags att göra nåt drastiskt kanske!?:kulspruta

Plocka de asen!
Borde finnas tillräckligt med mc-folk för att gillra en och annan fälla så ni kan plocka dem. Ni har ju sjukt med stölder därnere!
Plocka killarna och se till att ni har kraftig "buntband" med er. Sedan kan ni ju alltid "råka" snubbla över dem ett 20 tal ggr. Låt sedan snuten hämta dem.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Får snart fixa en egen avdelning här enbart för skåne,hojar verkar vara som en flyktig vätska där nere,försvinnande gott.

Fan så trist,måste sabba känslan lite när man hela tiden måste vara fundersam på om hojen står kvar när man kommer hem,lider med er där nere.

Tidig vår,tidiga råttor,ska nog låsa in min snart.

Henrik
 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Lider med dig.

Precis kollat av kända bilar i Lkr. Dom flesta var "tyvärr" här".
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Man får låsa hojen med många lås och ha larmat utrymme. Det ska vara så jobbigt att dom ger upp, ska köpa biltemas golvögla och bulta fast i golvet och sedan dra en rejäl kätting igenom den och hojen!
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Jävla as :mad: Lider med dig.

Hur får idioterna reda på var hojarna finns egentligen?
 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Här, tex.. :/

Många har ju tom bilder på sina garage uppladdat

De é nog bara en lite del av sanningen. Även om man i Jebers fall kunde gissa sig till reg.nr, men det var nog en tidigare hoj. Och med lokalkännedom i Lund med omkrets, kan man kanske leta upp adressen genom bilderna.

Det är nog ett större hot med "vägverkets", (heter det ju inte längre), jävla SMS tjänst. Gissa hur många som kollar hojar när vi kör omkring via sms:mad:
Sen är det bara enkel spaning.
Fan, snart dags att påverka myndigheten via bil och mc organisationerna.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Någon som passerat garaget och sett vad det innehåller? Någon i bekantskapskretsen som snackat med fel individer? Någon nyfiken som sett reg. nummer och efterforskat vidare?

Det sista lär väl inte vara så aktuellt med tanke på att säsongen inte börjat här nere. Sista rundan körde väl de flesta i september eller oktober -09.

Håller dock med föregående skribent att det är för för slapphänt med säkerheten. Det är inte svårt att hitta ägaren till ett fordon med hjälp av vägverkets tjänster.

Vill någon verkligen åt motorcykeln i ett enskilt garage finns det inget som hindrar dem. Man kan gjuta fast öglor i golvet och sätta på alla möjliga typer av lås. Det enda man gör är att man försvårar för tjuvarna.

I det här fallet har man alltså slagit sönder rutan för att sätta bilen i friläge och ta bort handbroms för att kunna flytta bilen så att motorcykeln ska gå att rulla ut ur garaget?

Hoppas att ni får tag i tjuvarna och att motorcykeln återfinns. Skulle jag se den meddelar jag det.

Beklagar det inträffade.
 

Hell_Man

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
BMW r1200r LC
Jävligt trist. Verkar vara mycket stölder i skåne. En liga kanske? Något för efterlyst att ta upp tycker jag. Samla ihop er och ring till tv3. Detta måste få ett slut :fakta
 

Ec

My Grandis and Me!!!
Gick med
11 Nov 2007
Ort
Landskrona
Hoj
Röd raket!
Lider med dig och vet tyvärr hur det känns.
Ska hålla ögon öppna efter den oxså när jag är ute o letar efter min CBR...

Vågar man ens ha en mc snart i skåne pga tjuvarna?
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Solklart att det är någon form av organiserad brottslighet... Speciellt inriktat på Skåne då alltså.

Surt som fan :(
 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
på klostergården nära st.lars....

tror inte jag har visat att hojen finns där mer än några få timmar samanlagt.. och nästan ingen viste att jag skulle ut och jobba.. jävligt skumt!!

Har du någon aning om när den kan ha blivit stulen?
 

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Umeå - Västansjö
Hoj
Honda XR630
Dom bryter ju knappast upp ett garage för att konstatera att "nämen så passande, en retta här va?"

Surt att asen hittat din hoj..

Det med att hugga av handen förstår jag inte varför dom slutat med, det är ju som en stämpel i pannan "Jag går inte att lita på"
Borde återinföras.

EDIT: Måste man tvingas hyra GunvaldGunners för att vakta sitt garage? Då är det ju riktigt illa..
 
Last edited:
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top