Gasturbinhoj = JETeskoj!

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Inte helt långt från sanningen, men det är även mycket det att jag blivit latare på att skriva om vad jag gjort på hojen. :)
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Hej.

Synd att herr johansson gått o blit lat:krama, för din tråd här är ju utan tvekan en av två läsvärda trådar tillsammans med Dr-c,s hur fäster man ett framhjul.

Två mycket kompetenta herrar är ni som bygger saker som är avancerade o som dessutom fungerar.

Mvh

Ps har den digitala valutan fallos slagit väl ut? O växt sig ståndaktigt fast på marknaden Ds
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Hej.

Synd att herr johansson gått o blit lat:krama, för din tråd här är ju utan tvekan en av två läsvärda trådar tillsammans med Dr-c,s hur fäster man ett framhjul.

Två mycket kompetenta herrar är ni som bygger saker som är avancerade o som dessutom fungerar.

Mvh

Ps har den digitala valutan fallos slagit väl ut? O växt sig ståndaktigt fast på marknaden Ds

Uppdateringarna lär öka i frekvens framöver hösten när skyttesäsongen är över, så håll ut!:tummenupp
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S

Stabilt! Blir det något köra i år? På din breddgrader ligger väl snön meterdjup bara om några veckor?!

Btw, bara jag som kom att tänka på filmen ”Mars attacks” när jag såg baksidan av ditt instrumentkluster?

80_AE8_A75-_F51_C-4_AA1-84_B6-22_AD90_B2_DD8_D.jpg


83_D08_E84-88_D2-4761-9_CD3-36540_B31672_A.jpg
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59
Ser ju ut att gå stabilt och odramatiskt.
Vad är det som ger upphov till gnistorna vid 0:36 och varför gick oljetrycket ner?

Tändsystemet är för övrigt sjukt imponerande, vad är det som triggar robotarmen att åka fram och tända vid 0:14?
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Ser ju ut att gå stabilt och odramatiskt.
Vad är det som ger upphov till gnistorna vid 0:36 och varför gick oljetrycket ner?

Tändsystemet är för övrigt sjukt imponerande, vad är det som triggar robotarmen att åka fram och tända vid 0:14?

Lite slipspån som släpper från turbinhuset, inget att oroa sig över.

Oljetrycket är under utredning, jag kör mineral 20w50 olja i motorn och risken är att den inte är så tålig mot skumning så teorin nu är att det slår in massa luft i oljan som till slut gör så pumpen inte orkar hålla trycket uppe.

Jodu, det behövs egentligen inte värre tändsystem på en töckenhäringa maskin. :D
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Jag tror att mysteriet med det fallande oljetrycket är löst, jag har oljetanken delvis fylld med fuelcell-skum för att förhindra skvalpning vid inbromsning och den är nog så tät att oljan inuti skummet står still så bara en liten del av tankvolymen omsätts genom motorn.

Den lilla skvätten värms upp fort och blir bubbligare och bubbligare av all luft som inte hinner avges innan den sugs in i motorn igen.

Jag har tagit bort tankskummet och ska testköra igen så fort jag får möjlighet.:tummenupp
 

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Javisst
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Jaha vad gjorde jag igår kväll? Diska, slösurfa på Youtube, peta näsan....
Och du? Näe vettu, provkörde min egenhändigt byggda jetmotor... provade att låta gasol flöda och sen en gnista...

:Bugar

Och skönt att du don´t snubbel och att pre heat inte:brinnerup

:tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top