Vinter-aktiviteter!

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Jävla roligt med lite aktivitet i vår eminenta forumdel! :tummenupp

Jag funderar på om vi ska dra igång lite vinter-aktiviteter nu när det ändå verkar som att vintern biter sig kvar ett tag till, det föll ju faktiskt lite snö över Kungsbacka tidigare ikväll.

Vad säger ni? Det finns ju mycket kul att göra i klubben när det är för kallt att åka hoj.

Köra bil på frusen sjö? Agnsjön är frusen och har, iaf. tidigare i år haft plogad bana, riktigt roligt att åka bil på sjö:yoparty (sjön ligger ca 2 km från Fjärås-Bräcka) Någon som har lämplig bil? Jag sålde ju tyvärr min gamla bakhjulsdrivna Volvo 360 för några veckor sedan, annars hade det varit en rolig kärra på isen.

Dricka öl? Vi kan ju dricka öl och tjöta hoj en kväll hos någon. Vi har ju tidigare haft en ölkväll här hos mig, inte alls omöjligt att vi kan köra köra flera kvällar här. Men andra förslag på tillhåll är ju välkomna :)

Mek-kväll? Vi pillar lite hoj en kväll, vissa av oss kan ju mer än andra så något lär man sig ju alltid. Motorn ska ju ur min hoj och gås igenom och det är ju alltid trevligt med sällskap i garaget :tummenupp:)

Köra Go-cart? Torslanda har väl en rolig inomhus-bana man kan köra hyr-kart på?


Andra förslag?
 

JohmiK

Ser nära ut på bra håll...
Gick med
11 Jan 2009
Ort
Åsa
Hoj
KTM 950 SM - 07
Jag är jävligt sugen på en ölkväll med hojsnack! Även kompis-mek låter kul!
 

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Bra konkreta ideer!

Jag föreslår att du köper en ny bil för islekar (och låter oss andra leka, förståss)... Kan iofs tänka mig att sladda runt lite med familjebilen, men inte om det finns stora snövallar att köra in i.

Jag gillar alla förslagen, och får ta och fundera lite på tider... kvällar efter 7:30 kan funka, och på helger brukar det gå att klämma in lite aktiviteter nuförtiden.

Alltid intresserad av att lära mig mer om mekande, så om nån har ett garage som inte är för kallt så skulle det vara kul.

Go-kart är alltid kul... satt och letade banor när jag var nyinflyttad.. om jag hade tid så skulle jag gärna skaffat en kart och rejsa lite...
 

Klimpo

Den mänskliga katastrofen
Gick med
31 Jul 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Buell xb9s
Sketbra förslag:tummenupp. Om jag hade haft isdäck till enduron hade vi kunnat testat den på sjön.
 

Halvdan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kba
Hoj
Suzuki GSX-R750
Varför inte göra två flugor på smällen?

Vi skruvar gemensamt i skruv i Klimpos däck OCH kör med den på sjön?? :D
 

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
En bra, kreativ lösning. Vi klubbar det.

Limez, kom hit med ordförandeklubban nu :)

Skulle vara rätt kul med lite sån här lek med någons sporthoj också... nån som är sugen?

http://www.iceroadracing.net/
 
Last edited:

Klimpo

Den mänskliga katastrofen
Gick med
31 Jul 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Buell xb9s
:D. Det hade ju varit fett kul. Jag har köpt spillrans nya endurodäck till hojen men det känns lite dumt att borra isdubb i dom. De däcken som är på nu är grusdäck och dom hade jag gärna offrat men vet dock inte om dom är lämpliga som isdäck.

Tänk om man kunde komma över beg. isdäck för en överkomlig peng. Problemet är att hojen har 17tums bakfälg där det verkar att finnas ett rätt litet utbud på roliga isdäck.

Annars kan man ju slänga på endurodäcken och dra ut på en snöfylld åker å bara tjöra:tummenupp
 
Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Kul med aktivitet i vårt forum!

Jag har varmgarage Linus ;) Litet, men varmt :tummenupp
 

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ingen
Jag och mr.dudemeister är sugna på att dra på Jim Carreys nya film, I love Philip Morris, nästa helg. Några KHR:are som är på?:banana

Den verkar grym, och det är väl på onsdag som biljetterna slääps så vi måste boka?

VIP biljetter? Har aldrig gått vip men det verkar värt det, inte lika trängt och så. :tummenupp
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Den verkar grym, och det är väl på onsdag som biljetterna slääps så vi måste boka?

VIP biljetter? Har aldrig gått vip men det verkar värt det, inte lika trängt och så. :tummenupp

Count me in :)

Jag har en ännu bättre idé, vi kör hoj till bion!!! sitta o kolla i blöta hojkläder i 2 timmar :hihi
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Den verkar grym, och det är väl på onsdag som biljetterna slääps så vi måste boka?

VIP biljetter? Har aldrig gått vip men det verkar värt det, inte lika trängt och så. :tummenupp

Den går nog tyvärr inte på VIP, bara vissa filmer som går där.

Men VIP är helt klart värt pengarna, man får en massa godis innan filmen:yoparty:banana:fyllisar
Tyvärr så får man bara torra popcorn till filmen, som fastnar mellan tänderna:gnissla
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Nästa helg blir det gocart:yoparty

Vilka är på?
Vet att det alltid är stort intresse när vi skall dra igång nått, men orkar inte just nu göra listan längre än 9 pers:rolleyes:

1. Mr.dude
2. Krillan
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Nästa helg blir det gocart:yoparty

Vilka är på?

1. Mr.dude
2. Krillan
3.
4.
5.
69.Lajms
7.
8.
9.
 

Klimpo

Den mänskliga katastrofen
Gick med
31 Jul 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Buell xb9s
Jättetrevligt initiativ. Jag hade försökt att hänga på om jag inte var tvungen att arbeta den helgen:(
 

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Vilken dag / tid? Var? Som familjefar, så måste ju sådant planeras, men jag hänger gärna på!


1. Mr.dude
2. Krillan
3. Linus - om jag får...
4.
5.
69.Lajms
7.
8.
9.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top