R1 Yamaha Banshee med Turbo......

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Inga skärmar, men den gamla plexiglas fronten är på för lite mindre luftmotstånd........
Det visar sig i morgon :)
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Inga skärmar, men den gamla plexiglas fronten är på för lite mindre luftmotstånd........
Det visar sig i morgon :)

Lite sent att påpeka det nu då kanske... men du ska väl ha nåt att göra till nästa år också. :7peta Ovansidan på hjulen har dubbla hastigheten mot resten av quaden, kanske mer inkl hjulspinn och det skapar en jäkla turbulens. Friliggande hjul är ett välkänt aerodynamiskt problem.

Lycka till i alla fall!
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Har gått ganska bra i dag, toppfart på 247, 2 och 236, 8 i snitt på flygande km
Kommer att kopliteringsdubba däckena i morgon, ca 60 dubb som flygit ur, om drevad och sänkt blir den också i morgon och mer mos :)
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
kollade just på filmerna från förra året,bara så fränt
så dubba ordentligt så kommer det att gå riktigt fort imorgon
:bananapeter
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Har gått ganska bra i dag, toppfart på 247, 2 och 236, 8 i snitt på flygande km
Kommer att kopliteringsdubba däckena i morgon, ca 60 dubb som flygit ur, om drevad och sänkt blir den också i morgon och mer mos :)

Fullt ös medvetslös, nu vill jag se en repa eller 2 över 250 :7peta

Bind fast en pulka under skinkan om du tappar greppet i händerna då glider du i en faslig fart över mål :)
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Tyvärr räckte det inte riktigt upp till 250km/h
Det nya världsrekordet på flygande km med Quad på isen blev 242.244 och Topp Speed på 247.9km/h
Har tyvärr ingen bra film pga att min enna Go Pro kamera strulade :(
http://youtu.be/0kcj2IZQFD8
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Nu har jag bestämt mig, Turbo Quaden är till salu för 69.900kr
Kommer upp en Blocket annons alldeles snart.....
Blir ett nytt projekt i vinter, kommer troligtvis upp en tråd på detta forum :)
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Med lite sorg i hjärtat kan jag nu meddela att Turbo Quaden är såld ......
Det blev ett nytt Världsrekord på One Miles vid Tierp Arena innan den såldes 273km/h på asfalt!
Vill passa på att tacka alla som följt denna tråd och stort tack för all hjälp jag har fått, ni har varit till grymt stor hjälp, ingen nämnd ingen glömd, får se om det kanske kommer upp en ny tråd snart, men då något på två hjul, pengarna jag fick för Quaden investerades i går i en Turbo Skoter, blev en Polaris Dragon TURBO IQ ligger original på 140hk men skulle vilja öka på det till ca 180hk, men det får nog bli i ett annat forum :)

STORT TACK igen till er alla goa mäniskor här i forumet!!!
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
det var så lite så och lycka till med nya bygget
kram peterpain
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Då har mitt gamla bygge byt ägare igen, har vi tur så kanske den nya ägaren hittar hit och fortsätter skriva vad som händer med monstret, förra ägaren hade den inte länge pga tillökning i familjen mm.
Själv så kommer jag dra igång en ny tråd som handlar om något på två hjul och andningshjälp :)
Ska bara försöka ta mig tid :)
Kan väll avslöja att det handlar om något med ett B och som är King :)
Håll ögonen uppe så ska jag försöka sätta igång en byggtråd
Passar även på att tacka alla som har följt denna tråd och kommit med stärkande komentarer och tips :krama
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Spridare

Tjenare Stefan,

Såg du hade gröna Bosch spridare, var det dom du använde till slut? Sitter ju extra långa original. Bröt ni bara av plasten? Var det enkelt? Känns jobbigt å göra på spridare för 2200kr :näsblod
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Exakt, kapade mer plasten, men den kommer inte lika långt ner som orginalspridarna...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top