Smart lösning från Fredrick

- Jerker -

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Här kom ju ett smart förslag från en centerpartist. Skaffa en annan personlighet och skyll på den när det blåser.

Fortkörning? - Nej det var min andra personlighet, Rally-Kalle, jag är inte ansvarig.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6576799.ab


”Det var inte jag – det var Ursula”
Federley bjöds på lyxresa – menar att det var hans kvinnliga alter ego som åkte

Riksdagsledamoten Fredrick Federley (C) bjöds på en lyxsemester på Gran Canaria, sponsrad av flera företag.

Men han ser inga problem med resan:

– Nu var det Ursula som åkte dit. Det är min dragpersonlighet.
 
Last edited:

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Alltså, hur i helvete har denna människan kunnat komma in i riksdagen? Såg nu att han tydligen gjort reklam för sprit också. Själv tröttnade jag rejält på henom efter FRA-debaklet.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Jag har också min racekallepersonlighet som kör för fort och fuckar till fartkameror på slangen.....men vad min andra personlighet heter säger jag inte :p
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag har också min racekallepersonlighet som kör för fort och fuckar till fartkameror på slangen.....men vad min andra personlighet heter säger jag inte :p

Alla har rätt till ett alter ego, även vi som inte är trans. Så, mitt heter också Markus och klär aldrig ut sig. Om jag gör något fel, mot förmodan, från och med nu så är det inte jag utan min andra personlighet.

:banana
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag har också min racekallepersonlighet som kör för fort och fuckar till fartkameror på slangen.....men vad min andra personlighet heter säger jag inte :p

Äh. Du är ju iranier. Ni kör väl lite som ni vill? Det har jag sett på plats.
Vad skall du med dubbel personlighet till?
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Jo men svennarna har satt sina spår så har väl blivit en bannan!

Japp! Were getting to you :D

Jag har inget problem med att killen är utflippad på fritiden. Däremot tycker jag att det är märkligt att man kan dubbelarbeta. Samtidigt som man har en heltidstjänst i riksdagen så kör man ett privat företag vid sidan av.

Jag tycker att det stinker!

Förresten, jag ändrar mej. Jag är trött på att vara så jävla PK. Jag tycker att den där fjanten kan leka drag queen någon annanstans. Vad ger det för jävla signaler till andra länder egentligen? Att sveriges riksdag är en lekstuga?
 
Last edited:

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Politiker

Jag har inte mycket till övers för politiker eller mygel men hör ser jag inte problemet. Det är flera personer på mitt jobb som driver egna företag vid sidan om. Förvissa är ingen vare sig transa (vad jag känner till) eller bjuds på spritresor, men om nu så vore fallet så är det väl OK? Kolla hur många riksdagsmän som har styrelseuppdrag eller liknande i frågor där deras politik har en direkt påverkan på verksamheten, vilket normalt kallas jäv. Att vara gay och gilla fest är knappast kriminellt eller en het potatis inom politiken (förutom för KD då...).

Att det sedan inte räcker för att aftondasspappret skall sälja lösnummer så att det måste twista det hela säger mer om tidningen än om Frederik.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top