Nya VFR1200:an

Gick med
3 Feb 2016
Ort
täby
Hoj
Triumph Sprint 1050 ST -11 , Yamaha XT250 -82
Stor-VFR är trevligt att köra med. Som några skrev för 9 år sen så hade det ju inte varit fel med några färre kilon men som långfärdsmissil är den svårslagen.
Största nackdelen är att tanken är liten, 18-19l bara. Men ligger jag och fiser i 120 så drar den inte så värst mycket.

Ja precis, det där argumentet dör direkt för mig, då jag alltid stannar minst 1 gång/timmen p.g.a. bekvämlighet, pissa, sträcka på sig, lunch, trevlig utsikt/fototillfälle etc. så att pressa 50 mil i stöten har aldrig varit min grej riktigt. =)
 
Gick med
3 Feb 2016
Ort
täby
Hoj
Triumph Sprint 1050 ST -11 , Yamaha XT250 -82
Har aldrig kört en 1200 men äldre VFR är kvalitétsbyggen med grymma motorer. Jag har sett en röd 1200 en gång åkandes ute på stan och de är jäkla fina.

håller med, de är väldigt fina, och extremt välbyggda, känns lite som samma byggkvalitet som BMW fast lägre prislapp, (generellt, kanske inte just i det här fallet, för 1200VRF är rätt dyr)
 

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Ort
uume
Hoj
Honda VFR1200F -10
Ja precis, det där argumentet dör direkt för mig, då jag alltid stannar minst 1 gång/timmen p.g.a. bekvämlighet, pissa, sträcka på sig, lunch, trevlig utsikt/fototillfälle etc. så att pressa 50 mil i stöten har aldrig varit min grej riktigt. =)

Har du så jäkla tätt mellan mackarna...? :va :va
#inorrlandkaningenhöradigskrika
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top