Buckla ut avgaskrök med hjälp av vatten

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Ort
Kälma
Hoj
Upcoming
Med tvätten vi har, 180 bar och ångsteg på 150 grader kan det nog bli spännande :skrämd
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Med tvätten vi har, 180 bar och ångsteg på 150 grader kan det nog bli spännande :skrämd

Kör försiktigt!:D

Man ser ju på filmen hur svetsfogarna springer läck när det börjar bli fullt, men sytår man bara ut med att reparationssvetsa lite när det är klart så kan det nog duga för en hobbyfixare. Jag funderar på att testa något liknande för att göra själva kröken till mina expansionskammare när jag väl kommer igång med att bygga dem (igen):)
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Jag har en liten bula på den rostfria "headern" i ett 2-1-2 system som jag skulle vilja bli av med. Bulan är kanske 1 cm djup, 2-3 cm i diameter.

Frysvarianten verkar vara vettig, men hur går det till? Av vad som är skrivet här så fattar jag det som att man inte behöver försluta kröken, men expanderar inte vattnet då bara framåt/bakåt i kröken?
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Tjena! Har ett avgasrör som behöver bucklas ut.. Har pluggat ändarna och satt tryckluft men butangasbrännare och mixgasbrännare funkar inte... För lite effekt.. Någon som har möjlighet att hjälpa till med en gassvets/skärbrännare?
Eller finns det andra knep för en garagemek?
2f5658b1dee02ac8d82b392fa1a4074a.jpg


Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Tjena! Har ett avgasrör som behöver bucklas ut.. Har pluggat ändarna och satt tryckluft men butangasbrännare och mixgasbrännare funkar inte... För lite effekt.. Någon som har möjlighet att hjälpa till med en gassvets/skärbrännare?
Eller finns det andra knep för en garagemek?
2f5658b1dee02ac8d82b392fa1a4074a.jpg


Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

Prova fylla med vatten och sen i frysen. Har snart fått ut en buckla på mitt mellanrör med den metoden.
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
2-t krökar brukade vi sätta tryckluft på och sen ta gassvets.... man lär ju värma bucklan rätt gul/röd innan det händer nåt...

mvh
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Var för några år sen jag gjorde liknande på en krök.. Hade 2 kg tryck å värmde me gas låga å de vart bra resultat..
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Jag brukar borra hål på motsatt sida buckla och slå ut bucklan med ett ståldon. Men då måste man såklart svetsa igen hålet.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top