Silly season NEC/REC 2010

FARFAR

Tittar på 2012!
Gick med
8 Aug 2004
Ort
GBG
Hoj
2 st ZX 10-09 Race
Nr 20 kommer med ny förarlista
J.A
Jocke
Farfar
Falemo

Och en lite annan hoj;)
 

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Nisse pungkulla
Hoj
Moriwaki
Körningen är inga problem. Dessutom ligger vi på en ganska blygsam nivå vad gäller varvtider så vi har inga behov av att byta däck under ett race även om vi kan göra det någorlunda fort. Dock har vi börjat närma oss den punkten där ett mjukare däckval med byte under race är aktuellt för fler varv.
Än så länge tjänar vi mest på att köra ute på banan.
Men som NR:18 säger så handlar det om vilken ambition man har.


Vilken ambition har NR18? Flyga lågt :Bugar
 

FARFAR

Tittar på 2012!
Gick med
8 Aug 2004
Ort
GBG
Hoj
2 st ZX 10-09 Race
nu är vi 32 anmälda team i rec/nec men endast 31 får starta på falkenberg om alla kommer vem är det då som inte får köra ?

I ERF får man starta fler än så.
Det är i sprint race det är 31 till start i ERF är det samma som träning.
Kommer inte ihåg om det är 38 till träning el 40.
 

eslov

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Eslöv
Hoj
zx6r-07 zx10-08
förklara hur man kvaler när det är 2 serier som kör tillsammans :confused:

ok 38 får träna samtidigt på falkenberg. då det lugnt än så länge

Förslagsvis de sista i respektive klass. är det udda blir det väl lottdragning el hänsyn till respektive klass storlek. men det är bara en gissning...
 

mcdekalen

mcdekalen
Gick med
23 Feb 2010
Ort
Kullavik
Hoj
08 fiddy 150cc
Jag kommer köra med Peter och Frippe i #11, team namn just nu är BRL men kan komma att ändras. Inga ambitioner alls mer än ha j-vligt roligt och försöka sätta personbästa på alla banor.
Mitt tidigare team Union Racing kommer troligtvis till start ett par tävlingar.

O jag ska vara meck eller något!Micke meck:banana:tummenupp
 

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Ort
Utanför Ulvatorp
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
Fler frågor.
Var hittar man regler för rec? Har letar på erf-sidan men antingen är jag dum (inte helt uteslutet) eller så finns de inte där. Har kollat in Svemo åxå men inte lyckats hitta. Tänker i första hand på tankning. Regler? Brandsäkra overaller? mm.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Fler frågor.
Var hittar man regler för rec? Har letar på erf-sidan men antingen är jag dum (inte helt uteslutet) eller så finns de inte där. Har kollat in Svemo åxå men inte lyckats hitta. Tänker i första hand på tankning. Regler? Brandsäkra overaller? mm.
Öppna sidan och scrolla ner:
http://www.sdsab.se/erf/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

eller använd denna länk och scrolla ner:

http://www.sdsab.se/erf/index.php?option=com_content&task=view&id=311&Itemid=1
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Fler frågor.
Var hittar man regler för rec? Har letar på erf-sidan men antingen är jag dum (inte helt uteslutet) eller så finns de inte där. Har kollat in Svemo åxå men inte lyckats hitta. Tänker i första hand på tankning. Regler? Brandsäkra overaller? mm.

Regler

1.11.11 Tankning/tankdepå
Tankning får endast ske på särskilt av arrangör anvisat område. En man ur teamet skall stå beredd med eldsläckare för brandbekämpning. Tankpersonal skall ha flamsäkra kläder, handskar och baldaklava.Brandsläckaren skall vara kontrollerad och godkänd, godkännandet får ej vara äldre än ett år. Tankutrustning skall vara slutna och så beskaffad att bensinspill undviks. Miljömatta skall användas vid tankning.Tankutrustning och bensindunkar skall vara märkta med teamets nummer. Varje team får endast ha bränsle för en tankning i tankdepån.
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Tankpersonal skall ha flamsäkra kläder, handskar och baldaklava[/I]

Bra att veta kanske, MC utrustningen som man har på sig (stövlar,hjälm,skinnställ å handskar) duger som "tankkläder" se bara till att hjälmen är stängd å kläderna sitter rätt, annars är det 2 minuter stop and go :tungan
 

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Ort
Utanför Ulvatorp
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
Bra att veta kanske, MC utrustningen som man har på sig (stövlar,hjälm,skinnställ å handskar) duger som "tankkläder" se bara till att hjälmen är stängd å kläderna sitter rätt, annars är det 2 minuter stop and go :tungan

Se där. Just vad jag ville veta. Jag har hört att det inte skulle räcka med mc-utrustningen som flamsäkra kläder men det gör det alltså. Bra.
Tack!


När man är så blind som jag kanske man inte får ställa upp i rec :tungan

Tack!

Regler

1.11.11 Tankning/tankdepå
Tankning får endast ske på särskilt av arrangör anvisat område. En man ur teamet skall stå beredd med eldsläckare för brandbekämpning. Tankpersonal skall ha flamsäkra kläder, handskar och baldaklava.Brandsläckaren skall vara kontrollerad och godkänd, godkännandet får ej vara äldre än ett år. Tankutrustning skall vara slutna och så beskaffad att bensinspill undviks. Miljömatta skall användas vid tankning.Tankutrustning och bensindunkar skall vara märkta med teamets nummer. Varje team får endast ha bränsle för en tankning i tankdepån.

Vad är en baldaklava?
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top