Blästring & lackering i Linköping?

Scorpio X

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GS 500
Hej,
Jag har haft problem med ett rostande avgasrör i flera år. Har 3ggr tidigare försökt lösa det genom att lämna in avgasröret på sandblästring och sedan målat det med värmetålig sprayfärg. Dock har problemen alltid återkommit ganska snabbt. Jag gissar att det beror på hanteringen av det blästrade avgasröret mellan blästraren och mitt garage (är ju jäkligt rostkänsligt därimellan).

Så nu har jag tröttnat på det hela och är beredd på att någon lite mer proffsig får göra hela arbetet, vilket förhoppningsvis gör att det håller lite bättre.

Så till frågan: Finns det någon i Linköping som både blästrar och lackerar? Har kollat på Google och Eniro men inte hittat något annat än Emmel i Norrköping. Skulle däremot hellre hitta någon i Linköping eftersom jag inte äger en bil.
 

NeXTer

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Ort
Linköping
Hoj
'07 Honda NT700VA Deauville
En liten *bump* av denna tråd då jag skulle behöva blästra och lacka växel och bromspedalerna på hondan. Nya kostar över tusenlappen och kunde man få de befintliga uppiffade med pulverlack eller annan stabil ytbehandling för lite mindre än så vore det en god investering.
 

Honz

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2010
Ort
Skövde
Hoj
Aprilia AF1 Futura,125 - 92
Finns ett ställe utanför vikingstad som brukar göra lite små jobb för fika pengar, termodyl tror jag att de heter!
 

fredrik_89

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2011
Ort
Linköping
Hoj
äger inget för tillfället
Finns ett ställe utanför vikingstad som brukar göra lite små jobb för fika pengar, termodyl tror jag att de heter!

Jag drar igång den här tråden igen då jag har en fråga.

Företaget som HannesBG nämner vad har den för adress samt telefon nummer ?

Finns det något mer billigt ställe där de blästrar och kan lacka ?
 

Honz

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2010
Ort
Skövde
Hoj
Aprilia AF1 Futura,125 - 92
Här finns deras kontakuppgifter och vad de utför för jobb. Tror att de tar mc delar etc. på raster etc. det är bara höra av sig till dem, jag själv blev kanon bemött!

http://www.termodyn.se/
 

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
Här finns deras kontakuppgifter och vad de utför för jobb. Tror att de tar mc delar etc. på raster etc. det är bara höra av sig till dem, jag själv blev kanon bemött!

http://www.termodyn.se/

Har själv lämnat in delar hos Termodyn som ligger i Sjögestad (för dom som undra) Lämna senast in, ram och sving för pulverlack. Blev ett bra resultat och för den peng ja var tvungen att lägga så slår de, det mesta. 1000kr jämt fick ja ge, i skillnad mot andra firmor ja hörde med som skulle kunna tänka sig göra samma jobb för 4-5000kr. Är absolut hel nöjd, så kommer att lämna in delar där i fortsättningen. :tummenupp
 

Scorpio X

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GS 500
Till slut lämnade jag in mitt avgasrör till Emmelslackering i Norrköping för blästring och måling. Jag är riktigt nöjd med jobbet och vill minnas att de bara kostade runt 3-400 kr.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top