Borås/viskafors träning 2010

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Naturligtvis i reglementet. Det är ingen info som jag själv hittar på.:)



vilket jävla reglemente? vad som gäller på tävling är inte samma sak som träning. varje banansvarig har sina egna krav. och så vitt jag vet så har inte vi något gayseriöst reglemente skrivet efter punkt och pricka.

klart som fan man kan komma dit och prova i kalsonger om man så vill men vad vi andra rekommenderar är en annan femma.

infon borde stå i reglementet som jag inte orkar gå igenom nu, men det är ganska enkelt: godkänd hjälm, mc eller crosskängor, mc handskar, skinnställ eller allvädersställ samt ryggskydd.

glömde fråga om el, men är du sugen på el så får jag väl ta med elverket. annars kan du prova att köra i en cirkel först så värmer du upp både dig och däcken :D


nu när jag har så fräsiga ktm orginal värmare så är det klart jag vill använda dom:tuttar
 
Last edited:

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
På tävlingar måste man även najja oljepluggar och liknade men det tror jag inte vi har några krav på här, men det är bra ifall du kollar över dina oljepluggar och ser att de sitter ordentligt.

Vår käre vän Kerttu fattade inte varför det var sånt tjat med o najja pluggarna, för man tappar dem ju i princip aldrig. Sen en dag så var det en oljepöl under hans hoj i garaget o när han kollade vart det kom ifrån så visade det sig att oljepluggen satt kvar med endast en gänga! :gnissla Så nu e iallafall han noga med o kolla pluggarna!:D

Jo jag brukar lära mig den hårda vägen. Har väl snart provat att göra alla misstag man kan göra. Tyckte dom flesta reglerna var skit i början eftersom det bara tog tid att fixa.

Men tänker man ett steg extra så är det ganska självklara grejer. Om man tex tappar oljepluggen och klotar själv är det en sak. Men om man dessutom orsakar att någon annan crashar så är det värre. Vad gäller glykol så är det förbannat svårt att få bort från asfalten och det blir glashalt.

Vi är också mycket rädda om asfalten på gokartbanan så där är det extra viktigt med crashpuckar och barkbusters.

vilket jävla reglemente? vad som gäller på tävling är inte samma sak som träning. varje banansvarig har sina egna krav. och så vitt jag vet så har inte vi något gayseriöst reglemente skrivet efter punkt och pricka.

klart som fan man kan komma dit och prova i kalsonger om man så vill men vad vi andra rekommenderar är en annan femma.

nu när jag har så fräsiga ktm orginal värmare så är det klart jag vill använda dom:tuttar

Vi har satt upp vad som gäller map skydd: godkänd hjälm, skinnhandskar, mc eller cross stövlar, ryggskydd, skinnställ eller allvädersställ (jag gör ett undantag för att banan är långsam och för att så många som möjligt skall kunna köra).

Det handlar om er säkerhet och om det skulle gå riktigt illa så handlar det om försäkringen genom SVEMO. Det är mitt och klubbens ansvar att kraven uppfylls för att få upplåta banan för träning.


Tar med elverket då då. Ska fan köra åttor runt dig med kalla däck :D
 
Last edited:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Jo jag brukar lära mig den hårda vägen. Har väl snart provat att göra alla misstag man kan göra. Tyckte dom flesta reglerna var skit i början eftersom det bara tog tid att fixa.

Men tänker man ett steg extra så är det ganska självklara grejer. Om man tex tappar oljepluggen och klotar själv är det en sak. Men om man dessutom orsakar att någon annan crashar så är det värre. Vad gäller glykol så är det förbannat svårt att få bort från asfalten och det blir glashalt.

Vi är också mycket rädda om asfalten på gokartbanan så där är det extra viktigt med crashpuckar och barkbusters.



Vi har satt upp vad som gäller map skydd: godkänd hjälm, skinnhandskar, mc eller cross stövlar, ryggskydd, skinnställ eller allvädersställ (jag gör ett undantag för att banan är långsam och för att så många som möjligt skall kunna köra).

Det handlar om er säkerhet och om det skulle gå riktigt illa så handlar det om försäkringen genom SVEMO. Det är mitt och klubbens ansvar att kraven uppfylls för att få upplåta banan för träning.


Tar med elverket då då. Ska fan köra åttor runt dig med kalla däck :D



gör du det, jag skyller på ny ovan hoj samt att jag åkt 2takt det senaste:arsele

men jävlar va snabb jag kommer se ut i depån med mina värmare;)
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Vilka kör imorgon måndag?

Jag åker från Volvo Lundby (Hisingen) 1600. Har en plats på släpet men då får det vara smidigt och enkelt att hämta upp på vägen.
 

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Vit supermoppe
Grymt kul va det i går!
Längtar redan tills nästa måndag!

Stort tack till P_kerttu för inställning av stötdämparna.
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Riktigt kul att få komma igång igen :)
Varmt och skönt var det också.

Gokart banan var kanon, ren från grus etc.
Dock så var rallycrossen lite dammig så får hoppas gruset hinner sätta sig tills nästa gång.

Simon håller nog i det på onsdag och så vill jag påminna om körning nu på söndag.
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Riktigt kul att få komma igång igen :)
Varmt och skönt var det också.

Gokart banan var kanon, ren från grus etc.
Dock så var rallycrossen lite dammig så får hoppas gruset hinner sätta sig tills nästa gång.

Simon håller nog i det på onsdag och så vill jag påminna om körning nu på söndag.

Menar du att det måste bli tokmeck så jag får byggt om gammelhojen till motard igen? trodde den skulle få gå som cross nu :( Får väl lösa sig till söndag eller nåt
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
jävligt skoj igår. jag trivs bra som fan på nya moppen:)


jag har lagt upp lite bilder på facebook. dock mest på mig och kerttu.
 

Droopfy

#13
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Jag bestämde mig för att skynda långsamt idag och siktar på att köra först på söndag.

Är det någon som har tänkt åka upp och köra imorgon?

I så fall får vi försöka lösa så det finns någon ansvarig där.

Slå mig en signal på 0768-985161 om ni ska köra.

Vilka ska med å köra på söndag?
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Jag bestämde mig för att skynda långsamt idag och siktar på att köra först på söndag.

Är det någon som har tänkt åka upp och köra imorgon?

I så fall får vi försöka lösa så det finns någon ansvarig där.

Slå mig en signal på 0768-985161 om ni ska köra.

Vilka ska med å köra på söndag?

Conny eller någon annan kommer vara där i början.
Det viktiga är att ni är minst två st utifall något händer.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top