Borås/viskafors träning 2010

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Hur hårda är våra satta tider nu på försäsongen? Det känns som att andra aktiviteter inte har kommit igång än. Vem frågar man om lov?

Jag börjar bli trött på att inte ha något att göra på dagarna så jag tänkte försöka komma upp och köra lite nästa vecka om det finns möjlighet. alltså på dagtid.
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Hur hårda är våra satta tider nu på försäsongen? Det känns som att andra aktiviteter inte har kommit igång än. Vem frågar man om lov?

Jag börjar bli trött på att inte ha något att göra på dagarna så jag tänkte försöka komma upp och köra lite nästa vecka om det finns möjlighet. alltså på dagtid.

Man frågar mig om lov :)

Träningarna startar i april men vi har inte diskuterat träning på dagarna. Det får tas upp individuellt varje gång. Måste kolla så det inte finns annan aktivitet (hyrkarten kör normalt sett på dagarna men i april är det inte så högt tryck), träningsansvarig, att det är öppet etc.

Jag ringer FMCK i eftermiddag/kväll.
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Jag börjar bli trött på att inte ha något att göra på dagarna så jag tänkte försöka komma upp och köra lite nästa vecka om det finns möjlighet. alltså på dagtid.
Kom hem till mig o renovera lite på dagarna istället! Kan du kakla o sätta upp lister? :)
 

Droopfy

#13
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Banan 3/4-10

Idag var jag uppe och kollade till banan!

Det kliar rejält i motardtarmen när man kommer upp och ser att så gott som hela banan är snöfri.

Endast de två kurvorna längst bort närmast skogen har snö kvar.
idag hade banan varit fullt körbar om man kört korta slingan.

Rallybanan är helt snöfri men behöver sopas lite här och där.

Ger vi solen och renget en vecka eller två till så kan vi nog köra hela slingan.

SKOGENS KONUNG HAR BAJSAT PÅ BANAN!:huvet


Det är arbetsdag på Gäddered Annandag Påsk.
http://www.fmckboras.se/
Jag tror all hjälp är mer än välkommen även om man inte råkar tillhöra klubben.
Det verkar som att fokus ligger på motocrossbanan, men kanske kan vi hitta saker att göra på våran avdelning också.
Jag ska försöka komma loss och åka dit några timmar.
Vore kul att se er andra där också så kan vi dessutom passa på att snacka ihop oss om sässongen.

//Simon
 

Bifogat

  • IMG_0333.jpg
    IMG_0333.jpg
    245 KB · Visningar: 109
  • IMG_0337.jpg
    IMG_0337.jpg
    261.5 KB · Visningar: 111
  • IMG_0340.JPG
    IMG_0340.JPG
    87 KB · Visningar: 117

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Hur hårda är våra satta tider nu på försäsongen? Det känns som att andra aktiviteter inte har kommit igång än. Vem frågar man om lov?

Jag börjar bli trött på att inte ha något att göra på dagarna så jag tänkte försöka komma upp och köra lite nästa vecka om det finns möjlighet. alltså på dagtid.

Pratade med Simon igår och vi kom överens om att börja köra från måndag nästa vecka (v15).

Ska kolla med FMCK om det går att få banan borstad efter att sista snön smält bort.
 

Schimpan

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2010
Ort
Götet
Hoj
Honda 650 XR , Supermotard
Tjena är ny här på forumet och har nyligen köpt en Honda 650 xr, motardkittad så klart :) Som jag skall ta mitt mc kort i sommar med. Undrar om man får köra på banan utan mc kort? Vore super då de kliar enormt efter att köra. Och det lär ju ta ett tag att få kortet med alla väntetider på allt. Har väntat 4 veckor på körkortstillståndet nu som inte kommit än :(
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Tjena är ny här på forumet och har nyligen köpt en Honda 650 xr, motardkittad så klart :) Som jag skall ta mitt mc kort i sommar med. Undrar om man får köra på banan utan mc kort? Vore super då de kliar enormt efter att köra. Och det lär ju ta ett tag att få kortet med alla väntetider på allt. Har väntat 4 veckor på körkortstillståndet nu som inte kommit än :(

Inga konstigheter att köra utan kort.
Du skall vara medlem i en SVEMO ansluten klubb (dvs i stort sett vilken klubb som helst). Om du vill köra på gokart banan så får du kitta hojen med barkbusters, crashpuckar etc. Finns trådar om det här på SH och kolla supermotosweden.se.

Får du inte ordning på det så är det lugnt att köra på rallycrossbanan.
 

Schimpan

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2010
Ort
Götet
Hoj
Honda 650 XR , Supermotard
Kanon! Barkbusters från biltema monterades förra helgen. Craschpuckar blir denna helgen :)

Vilka klubbar kan du rekomendera i Gbg orådet. Såg att du var ansvarig i kortedala MK. Kollade på den klubben och såg att ni har styrelsemöte ida och väljer in nya medlemar. Tror du man kan bli "invald" idag om jag kommer förbi och hejar lite senare ida?
 

Droopfy

#13
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Kanon! Barkbusters från biltema monterades förra helgen. Craschpuckar blir denna helgen :)

Vilka klubbar kan du rekomendera i Gbg orådet. Såg att du var ansvarig i kortedala MK. Kollade på den klubben och såg att ni har styrelsemöte ida och väljer in nya medlemar. Tror du man kan bli "invald" idag om jag kommer förbi och hejar lite senare ida?

Glöm inte puckarna på fotpinnarna samt uppsamlingskärl också.

Givetvis kan du gå med i FMCK Borås också. Då blir träningen lite billigare dessutom.
om man nu inte köper årskort. då blir priset detsamma.


Varmt välkommen och se till att ta med dig bra väder på måndag!
:yoparty
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Kanon! Barkbusters från biltema monterades förra helgen. Craschpuckar blir denna helgen :)

Vilka klubbar kan du rekomendera i Gbg orådet. Såg att du var ansvarig i kortedala MK. Kollade på den klubben och såg att ni har styrelsemöte ida och väljer in nya medlemar. Tror du man kan bli "invald" idag om jag kommer förbi och hejar lite senare ida?

Som droopfy säger så funkar FMCK lika bra. Jag sitter på KMK möte nu så har du vägarna förbi är det bar att komma in. Valet är fritt :)

Annars räcker det att visa upp att du betalt in till en klubb då du normalt sett inte hinner få hem medlemshandlingar.
 

Schimpan

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2010
Ort
Götet
Hoj
Honda 650 XR , Supermotard
Glöm inte puckarna på fotpinnarna samt uppsamlingskärl också.

Givetvis kan du gå med i FMCK Borås också. Då blir träningen lite billigare dessutom.
om man nu inte köper årskort. då blir priset detsamma.


Varmt välkommen och se till att ta med dig bra väder på måndag!
:yoparty

Är pris per träning och årskort spikat? Kikar runt lite mer på klubbar. Försöker hitta en med bana i gbg. Funderar på blixtås. Är det någon som hälst ide att bege sig ut på en Cross bana med en 650 å motard däck?

Hoppas vi syns på måndag :)
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Är pris per träning och årskort spikat? Kikar runt lite mer på klubbar. Försöker hitta en med bana i gbg. Funderar på blixtås. Är det någon som hälst ide att bege sig ut på en Cross bana med en 650 å motard däck?

Hoppas vi syns på måndag :)



motarddäck är nog bara att lägga ner om du inte kör i sjövik. blixås och stenungsund är iaf på tok för mjuka för motardhjul, i blixås är det tveksamt om du ens kommer upp för backen en torr dag.
 

Schimpan

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2010
Ort
Götet
Hoj
Honda 650 XR , Supermotard
motarddäck är nog bara att lägga ner om du inte kör i sjövik. blixås och stenungsund är iaf på tok för mjuka för motardhjul, i blixås är det tveksamt om du ens kommer upp för backen en torr dag.

okej då får de vänta till hösten när ja eventuellt smackar på endurodäcken.

Tänkte använda skateboardhjul som kraschpuckar på hjulaxlarna. Men hur sätter man puckar på fotpinnarna? Är det krav?
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Glöm inte puckarna på fotpinnarna samt uppsamlingskärl också.

Givetvis kan du gå med i FMCK Borås också. Då blir träningen lite billigare dessutom.
om man nu inte köper årskort. då blir priset detsamma.


Varmt välkommen och se till att ta med dig bra väder på måndag!
:yoparty

Hur mkt billigare blir det om man går med i Borås/köper årskort?
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
okej då får de vänta till hösten när ja eventuellt smackar på endurodäcken.

Tänkte använda skateboardhjul som kraschpuckar på hjulaxlarna. Men hur sätter man puckar på fotpinnarna? Är det krav?



finns många sätt. bäst är att svetsa fast en plåtbit med en mutter på i fotpinnen och dra fast ett skateboardhjul eller annat lämpligt material. funkar även att svetsa fast en skruv på undersidan för skateboardhjul.

jag gjorde en fuling på husan och böjde gängstång till en liten krok som jag drog fastskateboardjhulet med. satt grymt tills man gick i backen..... då funkade det inte alls. så det rekommenderas INTE. det kanske kan funka om du värmer på stången med gassvets innan du böjer den. jag böjde kallt men det spricker bara.

för vissa funkar skärbräda från ikea som fästs med najjtråd eller stripes men du hör ju själv hur seriöst det låter.

det är bara att sätta sig ner och kolla vad man har hemma och lösa nåt. tänk lite på konstruktionen bara om du använder typ stripes så du inte skaver av dom direkt. du får förmodligen kontakt med asfalten utan att vurpa x antal gånger.
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
okej då får de vänta till hösten när ja eventuellt smackar på endurodäcken.

Tänkte använda skateboardhjul som kraschpuckar på hjulaxlarna. Men hur sätter man puckar på fotpinnarna? Är det krav?

Förutom hojens utrustning finns det krav på personlig utrustning. Vid supermoto är det integralhjälm (vanlig eller cross), handskar, skinnställ, ryggskydd och mc-stövlar.
 
Last edited:

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Förutom hojens utrustning finns det krav på personlig utrustning. Vid supermoto är det integralhjälm, handskar, skinnställ, ryggskydd och mc-stövlar.

Ingen kör integralhjälm. Crosshjälm e det som gäller. O för övrigt har vi nog inga krav om skinnställ heller, men jag hade inte velat köra i annat än det.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top