Borås/viskafors träning 2010

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Borås träning 2010 (gokart och rallycross banor)

Hej.

Träningar udda söndagar 12-18, måndagar och onsdagar 17.00-21.00, på rallycrossbanan och gokartbanan. Håll utkik på forum och hemsidor för det kan hända att vissa söndagar byts bort pga av andra aktiviteter på området. Se www.fmckboras.se

Under Juli så måste ni kontrollera så att jag, Simon eller Karin (se tråden) kommer. Annars så får ni höra av oss till oss så att vi vet att någon kan ställa upp som träningsansvarig.

Söndagar: 18/4, 2/5, 30/5 (ej klart), 13/6, 11/7, 1/8 (läger), 22/8, 19/9, 3/10...

Gokart banan kommer vi varva med gokart och minimoto.
Crashpuckar, uppsamlingskärl, barkbusters och ett system som inte låter allt för mycket är ett måste (särskilt för +450).

Vi har i stort sett alltid tillgång till rallycross banan. På grusdelen lägger vi vid behov olika slingor.

Pris:
100 för FMCK medlem.
150 för icke FMCK medlem.
Årskort 1200 för FMCK medlem.
Årskort 1500 för icke FMCK medlem.

Träningsläger:
31:e Juli-1:e Augusti. 9-18 båda dagarna. Perfekt uppvärming innan SM i Falkenberg. Vi har JSM i 85cc motocross samma helg så vi kommer en hel del publik :tummenupp
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=4792248#post4792248

Enklare tävling:
21:e Augusti.

Vägbeskrivning Borås Motorstadion
http://www.fmckboras.se/motard.html
http://www.borasmk.com/kontakta-oss
Från norr ( Göteborg ,Jönköping) riksväg 40 i Borås ta avfart riksväg 41 Varberg efter ca 11 km se skylt Viskafors , Motorstadion
sväng höger därefter sväng vänster efter 2 km se skylt motorstadion efter 3 km sväng höger se skylt motorstadion grusväg ca 3 km
Välkommen till Borås motorstadion

Från Söder vid Varberg norra tag avfart riksväg 41 Borås efter ca 70 km och 25 km från Kinna sväng vänster se skylt Motorstadion ca 11 km från Borås
sväng höger därefter sväng vänster efter 2 km se skylt motorstadion efter 3 km sväng höger se skylt motorstadion grusväg ca 3 km
Välkommen till Borås motorstadion

Mvh
Patrik Kerttu
0702 173377

Bilder:
Bild 1: Översiktsbild
Bild 2: Gokart 1
Bild 3: Gokart 2
Bild 4: Gokart 3
Bild 5: Rallycross, grusbacke upp efter startraka
Bild 6: Rallycross, "asfaltsvänster" efter första gruspartiet inpå nästa grusparti.
Bild 7: Rallycross, grusparti med hopp ut på asfalten
Bild 8: Rallycross, asfalt tillbaka till startrakan, efter hoppet en raksträcka, 180 höger, 100m raksträcka och sedan en längre vänsterböj och längre raksträcka tillbaka till starten.
 

Bifogat

  • boras_oversikt.JPG
    boras_oversikt.JPG
    11.1 KB · Visningar: 2,769
  • gokart1.JPG
    gokart1.JPG
    7.2 KB · Visningar: 1,635
  • gokart2.JPG
    gokart2.JPG
    7.3 KB · Visningar: 1,590
  • gokart3.JPG
    gokart3.JPG
    8.3 KB · Visningar: 1,579
  • rally1.JPG
    rally1.JPG
    9.8 KB · Visningar: 1,559
  • rally3.JPG
    rally3.JPG
    11.1 KB · Visningar: 1,580
  • rally4.JPG
    rally4.JPG
    10.7 KB · Visningar: 1,570
  • rally5.JPG
    rally5.JPG
    9.9 KB · Visningar: 1,583
Last edited:

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
vad är det för krav för att få komma och träna ? kommer ju ta lisencen i år men är det ett krav för att få träna hos er ?
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
vad är det för krav för att få komma och träna ? kommer ju ta lisencen i år men är det ett krav för att få träna hos er ?

Det enda du behöver göra är att utrusta din hoj med krashpuckar så du inte repar upp asfalten ifall du krashar.

Välkommen!
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Nu har vi bestämt datum för träningsläger och tävling.

Träningsläger: 31:e Juli-1:e Augusti. 12-18 båda dagarna.
Enklare tävling: 21:e Augusti.
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Nu har vi bestämt datum för träningsläger och tävling.

Träningsläger: 31:e Juli-1:e Augusti. 12-18 båda dagarna.
Enklare tävling: 21:e Augusti.

Perfekt datum för träningslägret, det är tävling i falkenberg helgen efter. (preliminärt) Då får vi en genomkörare innan den tävlingen och folk som aldrig tävlat förut kanske kan våga sig på det efter en hel helgs träning. :tummenupp
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Perfekt datum för träningslägret, det är tävling i falkenberg helgen efter. (preliminärt) Då får vi en genomkörare innan den tävlingen och folk som aldrig tävlat förut kanske kan våga sig på det efter en hel helgs träning. :tummenupp



kan bli kanon. ni som lurar påt, tveka inte. jag körde första gången i falkenberg efter lägret förra året, efter knappt någon träning öht under sommaren pga ekonomi och skada. falkenberg är grym att göra debut på. nära, nästan inget grus vilket gör banan ganska enkel plus att det blir billigt om vi gör som förra året och hjälper till att bygga bana.

så kör på för fan.

önskemål ang lägret. kan vi inte ha instruktör på lördagen och fri körning på söndagen? tror det ger mycket mer att få en hel dags mängdträning direkt efter. plus att man kanske kan åka limo och dricka lite mer pilsner på kvällen utan att ha förjävla dåligt samvete;)

jag längtar sjukt mkt nu när man börjar känna vårtecken ute. trots att det är svinkallt.
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Gött mos, Tappper du missade en sak, i år ska vi ut på stora falkenbergsbanan och ladda. Fast det kanske blir att hjälpa till med den med, men ändå...
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Gött mos, Tappper du missade en sak, i år ska vi ut på stora falkenbergsbanan och ladda. Fast det kanske blir att hjälpa till med den med, men ändå...


ja just det. tänkte inte på det. men skit samma, pengar har väl alla gott om ändå? förutom jag...
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
ja just det. tänkte inte på det. men skit samma, pengar har väl alla gott om ändå? förutom jag...

Du har ju jobb nu, och bor kvar hemma ?


Förhoppningsvis så kan vi bygga om banan lite. Det enklaste är att lägga till hopp på avsticksvägen uppför första grusbacken.

Helst av allt så vill vi bygga ihop gokart och rallycross banorna. Det skulle bli en så sjukt häftig bana. Dock så är det ganska mycket jobb och inte säkert om det går ur säkerhetssynpunkt. Men det är med på önskelistan iaf :)
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Du har ju jobb nu, och bor kvar hemma ?


Förhoppningsvis så kan vi bygga om banan lite. Det enklaste är att lägga till hopp på avsticksvägen uppför första grusbacken.

Helst av allt så vill vi bygga ihop gokart och rallycross banorna. Det skulle bli en så sjukt häftig bana. Dock så är det ganska mycket jobb och inte säkert om det går ur säkerhetssynpunkt. Men det är med på önskelistan iaf :)



ja men har man pengar är det kul att konsumera och av nån märklig anledning tar pengarna slut fortare då. fattar inte hur jag kunde leva på studiebidraget och ändå köra hoj.
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
ja men har man pengar är det kul att konsumera och av nån märklig anledning tar pengarna slut fortare då. fattar inte hur jag kunde leva på studiebidraget och ändå köra hoj.

Kan inte göra annat än att hålla med. Hur mycket man än tjänar så är det lika mycket kvar varje månad. Så jag har insett att det är lika bra att köra så mycket som möjligt eftersom det är mest kul man kan ha för pengarna :tummenupp
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
någon som har koll på hur det ser ut där ute? måste väl gå att tjuvstarta lite lätt snart?

kommer vi kunna ha tillgång till el på våra vanliga träningar patrik?
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
någon som har koll på hur det ser ut där ute? måste väl gå att tjuvstarta lite lätt snart?

kommer vi kunna ha tillgång till el på våra vanliga träningar patrik?

Tjälen skall väl helst bort först. Dock så har banan legat under snö hela vinternså tjälen borde inte vara så djup. Nån här som vet hur lång tid det tar för tjälen att gå ur backen?
Å andra sidan så tar det några veckor innan vi har möjlighet att köra en söndag.

V12-Jämn vecka=ingen körning på söndagar
V13-Påskhelg
V14-Jämn vecka=ingen körning på söndagar
V15-Udda vecka, borde gå att träna, jag kolla med FMCK

Förra året hade jag med mig elverk. Det finns ström, dock har vi inte haft anledning att använda det annat än vid träningslägret.
Kan kolla vad FMCK säger om elanvändning under vanliga träningar.
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Tjälen skall väl helst bort först. Dock så har banan legat under snö hela vinternså tjälen borde inte vara så djup. Nån här som vet hur lång tid det tar för tjälen att gå ur backen?
Å andra sidan så tar det några veckor innan vi har möjlighet att köra en söndag.

V12-Jämn vecka=ingen körning på söndagar
V13-Påskhelg
V14-Jämn vecka=ingen körning på söndagar
V15-Udda vecka, borde gå att träna, jag kolla med FMCK

Förra året hade jag med mig elverk. Det finns ström, dock har vi inte haft anledning att använda det annat än vid träningslägret.
Kan kolla vad FMCK säger om elanvändning under vanliga träningar.


jag är arbetssökande, jag kan köra när som helst;)


det är lite samma anledning till varför jag inte är så sugen på att köpa ett eget elverk i dagsläget.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top