Renovering av KTM 525 -03

StyrETT

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2010
Ort
Laholm
Hoj
KTM exc 525 -03
Dags för lite blinkersbyte kände jag.
 

Bifogat

  • DSC01443.jpg
    DSC01443.jpg
    219.4 KB · Visningar: 224

StyrETT

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2010
Ort
Laholm
Hoj
KTM exc 525 -03
motardhjul

Motardhjulen är äntligen på :banana
Har kört runt som en jävla idiot de senaste dagarna med det största leendet på läpparna :D
Bakhjulskörningen blev genast så mycket lättare :tummenupp
fick motardhjulen med däck bromsskivor och hjuldistaser, så jag kan inte klaga :D
 

Bifogat

  • DSC01454.jpg
    DSC01454.jpg
    236.7 KB · Visningar: 220
  • DSC01502.jpg
    DSC01502.jpg
    240.4 KB · Visningar: 287
  • DSC01457.jpg
    DSC01457.jpg
    237.1 KB · Visningar: 316
Last edited:

StyrETT

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2010
Ort
Laholm
Hoj
KTM exc 525 -03
Motorproblem

Blir nog svårt med hojkörandet nu:gråta
Drog över till grannen och på vägen hem efter ca 10m la den av......
Den startade normalt m.m. så jag trodde den bara var kall och hade för låg tomgång.
Försökte att starta igen och både startmotorn och kicken hade slutat att fungera??? Ingen utav dem drev runt kolven så startmotorn bara varvade:huvet
Fick ta den på släp hem och tog bort motorkåpan på den och plötsligt så funkade startmotorn och kicken igen....
Gick runt och svor ett tag över att jag inte kunde lista ut var det kunde vara:näsblod så jag körderunt startmotorn igen men då funkade den inte:brinnerup Har inga missljud eller liknande så jag ringde upp Hammarstöms Motor som är speciallist på ktm men allmänt suverän på alla märken vad jag vet och han hade aldrig hört om problemet:näsblod
Någon som känner igen problemet????
Blir nog så att jag plockar ner hojen och stoppar in den i bilen och låter Johan Hammarström få kolla på den.
Lite jobbigt att det är 60 mil dit bara, men jag vill ju att hojen ska fungera och då kommer jag antagligen få vara med och ta isär den vilket jag gärna vilj :yoparty
 

Bifogat

  • DSC01505.jpg
    DSC01505.jpg
    238.6 KB · Visningar: 349

StyrETT

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2010
Ort
Laholm
Hoj
KTM exc 525 -03
Det ser fint ut! :tummenupp
När kommer du till v:ås och busar då? :p

Tjenare!
Hänger jätte gjärna med och åker någon gång! Har sätt fram imot att få köra lite roligare med folk som verkligen kan köra :D
Har dock fått det problemet att jag fick anställning nere i Halmstad :rolleyes: men motard vägarna har iallafall nått en av sina toppar här :tummenupp

Men om det är ok för dig så ska jag nu försöka att fixa hojen och så ska jag höra av mig så fort jag kan ta ledigt ett tag så tar jag med hojen upp hänger med någon gång :hjälm
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Hoppas att det inte är nå allvarligare fel, trist med detta efter allt grisjobb du lagt ner på den. Hoppas att det går bra.
 

Ufo_Micke

Medlem
Gick med
19 Aug 2007
Ort
.
Hoj
690 Enduro R -12
Tjenare!
Hänger jätte gjärna med och åker någon gång! Har sätt fram imot att få köra lite roligare med folk som verkligen kan köra :D
Har dock fått det problemet att jag fick anställning nere i Halmstad :rolleyes: men motard vägarna har iallafall nått en av sina toppar här :tummenupp

Men om det är ok för dig så ska jag nu försöka att fixa hojen och så ska jag höra av mig så fort jag kan ta ledigt ett tag så tar jag med hojen upp hänger med någon gång :hjälm

Såg ditt tidigare inlägg. Fan va tråkigt. Men som tur är så är det bara motorer o motorer går att laga :)

Ja men det låter toppen! Sen om jag kan köra vet ja väll inte men ja gör det ändå :hihi
 

henrik gasar

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Ort
västerås
Hoj
Ingen hoj nu
Standard för kickdreven på crossar är när dom inte hugger i är att dom är slitna.
Kolla även fjädern till drevet så den inte är av eller hoppat loss.

startmotorn ska skjuta ut drevet när den startar. Kärvar det? grader på drevet.
 
Last edited:

StyrETT

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2010
Ort
Laholm
Hoj
KTM exc 525 -03
Standard för kickdreven på crossar är när dom inte hugger i är att dom är slitna.
Kolla även fjädern till drevet så den inte är av eller hoppat loss.

startmotorn ska skjuta ut drevet när den startar. Kärvar det? grader på drevet.

Ok tack för tipset :tummenupp
Har inga som helst missljud i den....
 

StyrETT

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2010
Ort
Laholm
Hoj
KTM exc 525 -03
Hojen är äntligenlagad!!!

Har äntligen hittat felet :2cool jag tänkte att jag skulle ta och försöka att fixa hojen igen så jag ringde upp Hammarströms motor så vi diskuterade lite om var det kunde vara:va efter en liten stund kom vi fram till att det kan vara kilen fram till vevaxeln som håller fast dreven.... vilket det också var :D Fattar bara inte varför jag inte tänkt på det eller sett det förut.....:huvet men..men.. har delarna hemma och isatta i motorn så ni kan ju gissa hur mycket mc jag har kört på de sista dagarna :D lite kallt bara men det är det värt :rolleyes:
 

Bifogat

  • DSC01596.jpg
    DSC01596.jpg
    242.8 KB · Visningar: 316
Last edited:

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Köping
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
Ja kommer hem imorgon, bor i Köping. Säg till om du är i Sala någon gång så kan vi åka lite? :)
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Har äntligen hittat felet :2cool jag tänkte att jag skulle ta och försöka att fixa hojen igen så jag ringde upp Hammarströms motor så vi diskuterade lite om var det kunde vara:va efter en liten stund kom vi fram till att det kan vara kilen fram till vevaxeln som håller fast dreven.... vilket det också var :D Fattar bara inte varför jag inte tänkt på det eller sett det förut.....:huvet men..men.. har delarna hemma och isatta i motorn så ni kan ju gissa hur mycket mc jag har kört på de sista dagarna :D lite kallt bara men det är det värt :rolleyes:

Är inte med riktigt här.
Har du skaffat ny vevpartihalva eller bara ny krysskil? Det sistnämnda funkar nog bara ytterst temporärt.......
 

StyrETT

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2010
Ort
Laholm
Hoj
KTM exc 525 -03
Är inte med riktigt här.
Har du skaffat ny vevpartihalva eller bara ny krysskil? Det sistnämnda funkar nog bara ytterst temporärt.......

Införskaffade endast krysskilen:tummenupp

Ja kommer hem imorgon, bor i Köping. Säg till om du är i Sala någon gång så kan vi åka lite? :)

Tjenare :D
Tar gärna en tur med dig så fort jag tar upp hojen till Sala :yoparty
Ska höra av mig lite innan så du vet :tummenupp
 
Last edited:

StyrETT

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2010
Ort
Laholm
Hoj
KTM exc 525 -03
Skydd

Håller på att sätta på skydd på hojen men framaxeln var inte ihålig så nu håller japå att borra ur den men slutade med att jag nästan förlorade några fingrar i svarven :crash men är snart klar iallafall :tummenupp
 

Bifogat

  • DSC01608.jpg
    DSC01608.jpg
    240.3 KB · Visningar: 167
  • DSC01614.jpg
    DSC01614.jpg
    246.3 KB · Visningar: 163

StyrETT

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2010
Ort
Laholm
Hoj
KTM exc 525 -03
Så JÄVLA underbart!!!!!!!!!!!!

Så JÄVLA underbart!!!!!!!!!!!!
Vägen torkade upp idag så jag tänkte att jag skulle ta en runda.:banana Efter att kört runt ett tag så gasade jag till och det small så in i helvete.......
Bakhjulet låste och motorn stanna då jag var uppe i ca 80 km/h, samtidigt som jag fick mötande trafik, men fick tillbaka kontrollen och stannade. Hoppade avoch såg att cylindern hade spruckit på två ställen..:huvet
Är det någon som har motordelar till en 525:a?
 

Bifogat

  • no regg.jpg
    no regg.jpg
    242.6 KB · Visningar: 154
Last edited:

lepik

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
åkersberga
Hoj
GasGas EC 300 E
Spruckit!? Hur vanligt är det? :va
Motordelar har jag inga, men jag tycker att du får bjuda på en bild! :tummenupp
 

StyrETT

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2010
Ort
Laholm
Hoj
KTM exc 525 -03
Spruckit!? Hur vanligt är det? :va
Motordelar har jag inga, men jag tycker att du får bjuda på en bild! :tummenupp

Ingen aning :död Vet inte om jag vill veta heller...
Motorn ligger på bordet hemma glömde bara att ta en bild men ska ladda upp en så snart jag kan :tummenupp
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top