Hur går man till väga för att få svar från Svemo?

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Förvånansvärt många har ingen aning om hur RR-sektionen arbetar och är uppbyggd.
 

Racerpelle

Pelles Konsult och Motor AB
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Hojlös stackare
Säj är det inte märkligt.
Under säsong finns det mängder med åsikter om hur Svemo borde kommunicera/fungera som presenteras i varierande tonläge.

När förutsättningarna presenteras så blir det tyst (så när som på tre inlägg under två veckor)...
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Detta borde bli en svemo faq, eller sticky då just denna fråga verkar vara uppe varje år.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Säj är det inte märkligt.
Under säsong finns det mängder med åsikter om hur Svemo borde kommunicera/fungera som presenteras i varierande tonläge.

När förutsättningarna presenteras så blir det tyst (så när som på tre inlägg under två veckor)...

Jupp märkligt är det
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Jag gjorde sticky. När frågorna haglar framåt slutet av månaden kan vi alla skriva "ameh, använd sökfunktionen!" eller "Har du läst dokumentet som länkas till i 'Hur går man tillväga för att få svar från Svemo?'-tråden?"

Heja Lotta, och heja mig. Svemo också.
 

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
Nu tänkte jag skriva ett inlägg som refererar till att om man räknar på antalet licenser och vad dom kostar per år och drar ett snitt på 2600kr, så blir det 2miljoner i intäkter till svemo.
Och om svemo´s personal jobbar gratis. Var går då pengarna till?
Men förmodligen står det i något dokument som man får se om man jobbar aktivt (gratis) i Svemo, vilket jag inte gör. Så därför är det nog bäst att inte fråga det.

Men jag tycker i alla fall att att vi får valuta för pengarna senaste åren med tydliga reglementen, enhetliga tekniska besiktningar och strålande banbesiktningar.
 

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
Förvånansvärt många har ingen aning om hur RR-sektionen arbetar och är uppbyggd.

Det kan ju bero på Svemos otroliga förmåga att vara tydlig och informativ om hur dom arbetar och är uppbyggt.

Att mitt i vintern några dagar för jul lägga upp ett dokument på sin hemsida, som förklarar varför man haft svårt med information och svar på frågor dom senaste åren, är ett lysande exempel. (På dålig information)

Jag tar del av information från er på Fiver och även Actionpics, Karlskoga motorstadion, SO, LMS, STCC, och många andra.
Samtliga använder dagens moderna kommunikationsmöjligheter, för att med liten arbetsinsats informera viktiga saker.

Informerar man så förebygger man frågor. Och har man inte personal som kan svara på frågor, så är information ett strålande sätt att förebygga frågor.
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Vad är poängen med att bara släppa in de aktiva med licenser? Vi som tänker ta licens kanske också vill få lite information, fast måste säga att det ligger i linje med det som lyfts fram om informationsspridning tidigare i den här gamla tråden.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Vad är poängen med att bara släppa in de aktiva med licenser? Vi som tänker ta licens kanske också vill få lite information, fast måste säga att det ligger i linje med det som lyfts fram om informationsspridning tidigare i den här gamla tråden.

Får plusetta på den. Ska det odlas intresse måste gemene man få vara med i bruset.
 

knut

# 75 i Speedster cup
Gick med
8 Jan 2005
Ort
Mycket närmare nu för tiden
Hoj
Ful o gul
Jag skickade ett e-mail ang en enkelfråga om license ca 6 veckcor sen, väntar fortsvarande på svar.

Man kan ju undra omdet finns intresse av att vi tävlar............

/Patrick
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Tänkte bara tipsa lite snabbt att det numera finns en eminent facebookgrupp som heter Svemo Roadracing Info. Där får man snabba svar från dom som sitter i sektionen... :tummenupp
 

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Tänkte bara tipsa lite snabbt att det numera finns en eminent facebookgrupp som heter Svemo Roadracing Info. Där får man snabba svar från dom som sitter i sektionen... :tummenupp

Hade varit bättre att ha det här där nog alla intresserade finns. Säkert fler än jag som inte är med på FB och inte tänker bli det heller. Jag förstår inte hur de tänkte där, det är väl inte allmänheten man vänder sig till, det vore hybris.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Tänkte bara tipsa lite snabbt att det numera finns en eminent facebookgrupp som heter Svemo Roadracing Info. Där får man snabba svar från dom som sitter i sektionen... :tummenupp

Det avgör saken; jag ska gå med i Facebook!:jisses:jisses
 

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Världsmetropolen Kungsängen
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Synd att det skulle dröja så länge innan det kom något intressant på FB...
Jag överväger också att ge upp och skaffa FB-konto.

Lite imponerad blir jag, det är 257st medlemmar på FB...
Hur många licenser är lösta 2014?

Eftersom jag inte löst nån licens i år kan jag inte gå med. Är det nån action på sidan?
 

Racerpelle

Pelles Konsult och Motor AB
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Hojlös stackare
Jag fattade det som att licenskravet skulle lyftas bort.
I annat fall fortsätter jag som vanligt utan FB :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top