Biltema borde heta B-Tema

Scorpiokid

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Malmö
Hoj
2009,Kawasaki zx-10
Var idag på Biltema för att köpa MC-batteri.Efter att slagit mig in mellan rullator-åldringar och annat pack så hittade jag MC-avdelningen mellan
värmeljus och fula tomtar till 50%rabatt.
MC-avdelning förresten,skräpavdelning borde det heta med uppbrutna förpackningar och allman röra.
Batterierna stod på en hylla med nedsyrade kartonger som jag alldrig skulle ställa i min bil pga.risk för frätskador.
Åkte till min ordinarie batterileverantör istället och fick ett nysyrat och nyladdat batteri för något mer pengar.(+personligt bemöttande,på Biltema var nog personalen på ständig fikarast)(och käringarna som jobbar där vet nog mer om julgranskulor än värmehandtag,testa dom).
Jag är så jävla trött på B-firmor som levererar skit.
En kompressor som man använder en gång i månaden är väl okey men inte prylar för daglig användning.:arsele:arsele:arsele
 
Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Postat i fel kategori har han gjort också *tvi* *tvi*
:tungan


Vissa Biltema saker är faktistk riktigt bra, men jag skulle aldrig köpa vitala delar där.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Mycket är skit, mycket är bra.
Har gått på lika många nitar som toppenprylar.

Svårslaget dock när jag var mitt uppe i regninga alperna, sliter fram mina nya regnöverdragsstövlar (långt jobbigt ord) och finner att däri finnes endast 1 stycke regnöverdragsstövel. Vilken fot skall jag välja, höger eller vänster? :gnissla

Man måste se ironin i det hela :D
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Biltema POWER!!!!

Betala dyrt du för massa skitsnackade hos din lokala handlare, så går vi som betalar för en vara och inte för kallprat till biltema och handlar prisvärda delar.
 

Scorpiokid

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Malmö
Hoj
2009,Kawasaki zx-10
Lågbudget-prylar

Nä, du är för bra för Biltema. lämna det till oss andra, inte lika bra människor. :tummenupp :tummenupp

Snälla lova det

Förlåt-förlåt,nu trampas det tydligen på ömma tår här.Det är bara det att jag är så jävla trött på alla dessa lågbudget-junk firmor.Inte en kunnig expedit i sikte,en jävla röra i hyllorna,men,billigt är det.
Fråga?,varför inte semestra i vladivostok också,skit i Thaland utan kom hem med en hälsosam radioaktiv solbränna istället.Jättemycket pengar att spara.
Fördelen med Biltema(sådana finns)är att dom kanske sätter press på övriga importörer att sänka priserna:banana,men,stället gör mig missmodig.(precis som Lidel och Harald Nyborg).Alla får givetvis handla där dom vill men att springa benen av sig för att tjäna några tior på ett tveksamt oljefilter är inte kul.:arsele
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Är man kunnig, har info om den delen man ska ha och vill inte betala mer än nödvändigt är biltema kanon! Finns många här med kunskap och "inside" information som gång på gång förklarat detta med varför biltema har billigare prylar så passar det inte dig, eller vill du ha en "expert" som hjälper dig så får du gärna betala för den servicen, men för många andra duger biltema kanon så skapa ett inlägg där du säger att biltema är skit så visar det bara hur mycket kunskap du har, och har man inte den kunskapen och erfarenheten av vissa grejer kanske man ska fundera ett par ggr innan man ger kritik ang. ett företag/produkt.


Handlat en hel del grejer på biltema och aldrig varit missnöjd. Och krånglar nåt så byter de ut den direkt. Inte som vissa handlare som är så tillmötesgående när det handlar om att få en vara såld, men när det är fel eller vill lämnas tillbaka så spränger de broarna bakom sig för att tjäna lite pengar.
 

orangebusa

Sporthojsnörd
Gick med
2 Feb 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
suck...
Förlåt-förlåt,nu trampas det tydligen på ömma tår här.Det är bara det att jag är så jävla trött på alla dessa lågbudget-junk firmor.Inte en kunnig expedit i sikte,en jävla röra i hyllorna,men,billigt är det.
Fråga?,varför inte semestra i vladivostok också,skit i Thaland utan kom hem med en hälsosam radioaktiv solbränna istället.Jättemycket pengar att spara.
Fördelen med Biltema(sådana finns)är att dom kanske sätter press på övriga importörer att sänka priserna:banana,men,stället gör mig missmodig.(precis som Lidel och Harald Nyborg).Alla får givetvis handla där dom vill men att springa benen av sig för att tjäna några tior på ett tveksamt oljefilter är inte kul.:arsele

Tja att gå till Biltema och ha krav på kunnig personal :död
(ja jag vet att det finns många mycket kunniga)

Klarar du inte det utan missmod.....då är det nog trevligast för oss alla att du går till fina affären.
Angående Vladdivostock, så behöver jag bara en Super enduro, så har jag en höjdarsemester där.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Förlåt-förlåt,nu trampas det tydligen på ömma tår här.Det är bara det att jag är så jävla trött på alla dessa lågbudget-junk firmor.Inte en kunnig expedit i sikte,en jävla röra i hyllorna,men,billigt är det.
Fråga?,varför inte semestra i vladivostok också,skit i Thaland utan kom hem med en hälsosam radioaktiv solbränna istället.Jättemycket pengar att spara.
Fördelen med Biltema(sådana finns)är att dom kanske sätter press på övriga importörer att sänka priserna:banana,men,stället gör mig missmodig.(precis som Lidel och Harald Nyborg).Alla får givetvis handla där dom vill men att springa benen av sig för att tjäna några tior på ett tveksamt oljefilter är inte kul.:arsele

Kan förstå att alla inte gillar biltema, absolut! Det jag inte kan förstå, är hur folk kan gå till ett jätte varuhus med minst halva prist mot sin lokala mc handlare och förvänta sig samma service och ordning i hyllorna :va

Till biltema går man för att köpa något billigt, inte för att få experthjälp om någon vara, det betalar man inte för där..
 

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Ja bor man i Malmö får man nog inte förvänta sig annat :arsele

:tummenupp

Jag har varit på Biltema i Gbg och Uddevalla och har både fått mycket hjälp och billiga grejer som har funkat bra :)

Ska jag ha något special special går jag till en Triumphhandlare där man inte får så mycket hjälp och kan köpa dyra grejer som inte funkar så bra. :D
 

Scorpiokid

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Malmö
Hoj
2009,Kawasaki zx-10
Lågprisgrejor

Tja att gå till Biltema och ha krav på kunnig personal :död
(ja jag vet att det finns många mycket kunniga)

Klarar du inte det utan missmod.....då är det nog trevligast för oss alla att du går till fina affären.
Angående Vladdivostock, så behöver jag bara en Super enduro, så har jag en höjdarsemester där.

Okey okey,jag hör vad ni säger och kan bara konstatera att då är det väl jag som är gammalmodig som tycker att skall man klippa sig så går man till frisören ch skall tänderna fixas:tandkrigaren osv.
Kanske så måste MC-handlen skärpa till sig och ha t.ex.en lågprisavdelning med no name prylar,vad vet jag.
Men tänk om det kom ett lågprisvaruhus med billiga försäkringar,vilken succé.
Det är förresten rätt så kul med sporthoj.com,det räcker att man är det minsta provokativ eller dum för att det skall vara som om man hade rört runt med en pinne i ett getingbo,men glöm inte att vi är tusentals olika individer med ett gemenamt intresse:köra hoj.
Ha det.:yoparty
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Men jag antar att du är brewd oxå :tungan
Grabbarna på "mitt" biltema är inte så sugna på mig :gnissla

:tummenupp

Jag har varit på Biltema i Gbg och Uddevalla och har både fått mycket hjälp och billiga grejer som har funkat bra :)

Ska jag ha något special special går jag till en Triumphhandlare där man inte får så mycket hjälp och kan köpa dyra grejer som inte funkar så bra. :D
 

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ingen
Okey okey,jag hör vad ni säger och kan bara konstatera att då är det väl jag som är gammalmodig som tycker att skall man klippa sig så går man till frisören ch skall tänderna fixas:tandkrigaren osv.
Kanske så måste MC-handlen skärpa till sig och ha t.ex.en lågprisavdelning med no name prylar,vad vet jag.
Men tänk om det kom ett lågprisvaruhus med billiga försäkringar,vilken succé.
Det är förresten rätt så kul med sporthoj.com,det räcker att man är det minsta provokativ eller dum för att det skall vara som om man hade rört runt med en pinne i ett getingbo,men glöm inte att vi är tusentals olika individer med ett gemenamt intresse:köra hoj.
Ha det.:yoparty

Du har nog varit på ett de sämre varuhusen... Här i öteborg tycker jag alltid att grejerna står snyggt på hyllorna och så. Personalen har jag aldrig testat för jag vet själv vad jag vill köpa innan jag åker dit :gnissla Har deras batteri i hojen och det funkar kalas, stog fint uppradat. Så att säga att biltema är skit för en dålig upplevelse är lite överdrivet.

Men du kan ju betala dubbelt för att prata med killen i kassan i den "riktiga" affären :gnissla
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
Det är bara det att jag är så jävla trött på alla dessa lågbudget-junk firmor.

det finns en och endast en metod allena, för att få din trötthet att lämna din redan skraltiga kropp helt och hållet, denna nådens år 2010:

sluta gå till lågbudget-junk firmor.

Det är förresten rätt så kul med sporthoj.com,det räcker att man är det minsta provokativ eller dum för att det skall vara som om man hade rört runt med en pinne i ett getingbo...

det räcker med 'dum'.
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top