KTM 450 exc

Snowman89

Guest
Ja det är den! tack för svaret

kopparbrickorna är det något du bytt själv eller är det kopparbrickor på vissa?

/Martin
Jag har kopparbrickor på mina oljepluggar.
Dock har jag den äldre motorn än din, så det är mycket möjligt att din är annorlunda.
 

Kåteeäm

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2015
Ort
Hemma
Hoj
KTM 450 - 12
Tja, jag har nyss köpt en 450 årsmodell 2012.
Tänkte bara höra ni som åker motard hur ofta ni byter olja, samt när det är dags för motorrenovering?

Min har gått 65 timmar, så det är väl ett tag kvar hoppas jag.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Tja, jag har nyss köpt en 450 årsmodell 2012.
Tänkte bara höra ni som åker motard hur ofta ni byter olja, samt när det är dags för motorrenovering?

Min har gått 65 timmar, så det är väl ett tag kvar hoppas jag.

Har en 530 -09 som gått över 100 timmar som motard.... Byter olja var 8-10 timme, enl. service boken ska man byta efter 15 timmar... Beror väl lite hur hårt man kör.... Motard körs lite hårdare än enduro.... -12 har väl större olje mängd....
 

Kåteeäm

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2015
Ort
Hemma
Hoj
KTM 450 - 12
Har en 530 -09 som gått över 100 timmar som motard.... Byter olja var 8-10 timme, enl. service boken ska man byta efter 15 timmar... Beror väl lite hur hårt man kör.... Motard körs lite hårdare än enduro.... -12 har väl större olje mängd....


När planerar du att göra en renovering av motorn? Tänkte om du hade något specifikt timtal eller så.. :)
Ja, jag kommer nog byta där runt 8 timmar också, 5 känns lite väl overkill.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
När planerar du att göra en renovering av motorn? Tänkte om du hade något specifikt timtal eller så.. :)
Ja, jag kommer nog byta där runt 8 timmar också, 5 känns lite väl overkill.

Inga planer alls på någon renovering för än den börjar gå dåligt, svårstartad eller någe som låter eller tjuter om motorn....
Det är väl crossar som har typ 5 timmar mellan oljebyterna...
 

curb

Dekalhora
Gick med
29 Jul 2012
Ort
Borås
Hoj
KTM 450EXC-R, Honda CBR929RR Fighter
Hej folket. Har precis sålt min XR650R och är nu på jakt efter en 450EXC men jag blir fan inte klok.
Är så mycket delade meningar om när man skall byta kolv hit och dit. Detta beror såklart på hur den är körd sedan innan (som är typ helt omöjligt att veta).

Har ringt på en -06 som gått strax över 200h servad som den ska med olja, filter och ventiljusteringar men kolven och kamkedjan är aldrig bytt. Ägaren säger att den gått på motionsnivå de senaste 100h (han köpte den när den gått 90h). Om detta är ärliga timmar eller inte kan man ju aldrig veta dock.

För att vara på den säkra sidan river man väl motorn och byter det som skall bytas men vågar man köra vidare på den och skita i kolvbyte de närmsta timmarna (typ sommaren ut)? Detta är såklart inte lätt att svara på men jag känner mig helt vilsen.

Riktpris för den är 22k med massa extra plast, begagnade däck, begagnad kolv, extra uppsättning hjul med dubbdäck, rekluse koppling.
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Riktpris för den är 22k med massa extra plast, begagnade däck, begagnad kolv, extra uppsättning hjul med dubbdäck, rekluse koppling.
Varför har nuvarande ägare skaffat sig en begagnad kolv till cykeln egentligen?
 

curb

Dekalhora
Gick med
29 Jul 2012
Ort
Borås
Hoj
KTM 450EXC-R, Honda CBR929RR Fighter
Det tog jag aldrig reda på men det blev en annan KTM 450EXC istället som gått 100h, mycket nöjd:banana
 

Antonioscorpio

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2016
Ort
Jönköping
Hoj
Honda xr
Hej! Letar massor efter att köpa kåpan som täcker luftfiltret på min KTM 450 exc (svart), men kan inte hitta just den specifika någonstans. Är det någon som vet var man hittar den smidigt?
MVH
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top