KTM 450 exc

D4lmas

meklubba
Gick med
3 Feb 2009
Ort
Old Mastchop
Hoj
KTM625sm/400exc-02:or
Ja försäkrar via bilsport-mc, klart billigast för mig som kan köra 30+ försäkringen. När du sen tröttnat på att byta hjul och köper en till blir den i stort sett gratis. Jag pyntar 2å7 halvförs för motarden å 800 för enduron i centrala Gbg. Flyttar man sen över bil, hem å olycksfall (moderna förs har deal me bilsport-mc) spar man lätt några lappar. Gjorde jag iaf. Lycka till, du kommer inte bli besviken på hojjen =)
 

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM 250 & 660
Funderade på sixdays, men den har något längre sving. Gör detta
den mindre lämpad som motard? Vad tror ni?
 

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Eslöv
Hoj
hoj?
Vad är skillnaden mellan Six days och den vanliga exc:n gäller främst nyare än 08:a
 

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Vad är skillnaden mellan Six days och den vanliga exc:n gäller främst nyare än 08:a


nu skall jag absolut inte säga för mycket då jag egentligen inte vet alls.

Men det brukar väl vara annan styrkrona (ev lite annan fjädringssetup), dekaler, avgassystem(ktm:s egna slipon) och ev s.o sade annan sving? (känner jag inte igen men)
 

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM 250 & 660
nu skall jag absolut inte säga för mycket då jag egentligen inte vet alls.

Men det brukar väl vara annan styrkrona (ev lite annan fjädringssetup), dekaler, avgassystem(ktm:s egna slipon) och ev s.o sade annan sving? (känner jag inte igen men)

Det var jag som påstod det där med svingen..:näsblod

Det var något jag fått berättat för mig av "någon" som vet, men det
kan vara lögn.:glömdet
 

J-Nil

Rock'n roll and Brew
Gick med
17 May 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
Yamaha R6 -99
Går uselt!

Skall försöka förklara mitt problem.

Hojjen har ingen tomgång, dör vid gaspåslag (Den startade och gick perfekt innan problemen började) Har läst lite i olika trådar ang. accpumpen men tror inte på att den är problemet i detta fall. Den smäller även vid avslag (för mycket soppa? fel flottörhöjd kanske?)

När jag skall starta upp hojjen måste jag tugga länge på startern, sen börjar den vilja "leva" därefter smälla igång. För att hålla igång hojjen måste jag ha full choke alt. ha tomgångsjusteringen max inskruvad.

Detta har jag gjort hittils:

Kollat/justerat ventiler (kan ventiler/säten vara skadade/slitna? ingen olja på ventilskaft)

bytt alla packningar/membran jag kommit åt i förgasaren samt renblåst kanaler och munstycken.
Bytt tändstift, tändhatt, insugsgummi, nålventil, packning vid utblås. Blandskruv 1,5 varv ut. Beställde även ny chocke, dock fick jag fel så kan ej utesluta denna.

Vad har jag missat?!

Börjar bli väldigt osäker på om jag kommer iväg till Gotland nu i helgen..

Tacka för svar // Jones
 

J-Nil

Rock'n roll and Brew
Gick med
17 May 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
Yamaha R6 -99
Idiot!

Har löst problemet med startproblem och tomgångstrassel.. Vid ihopsättning av förgasaren vände jag den lösa plattan på trotteln åt fel håll.. :huvet Nu startar hojjen, har finfin tomgång och svarar på gas..

// Jones
 

Balahue

Läderpung
Gick med
26 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
KTM 450 EXC
Har löst problemet med startproblem och tomgångstrassel.. Vid ihopsättning av förgasaren vände jag den lösa plattan på trotteln åt fel håll.. :huvet Nu startar hojjen, har finfin tomgång och svarar på gas..

// Jones


haha been there done that. Jävla trottelplatta
 

J-Nil

Rock'n roll and Brew
Gick med
17 May 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
Yamaha R6 -99
Verkar inte vara ett ovanligt fenomen att vända den fel. Borde vara nån form av pil med text för någorlunda idiotsäker montering hehe Fan va tid och det har gått åt.. men men, nu gör jag väl inte om detta misstag igen :tummenupp
 

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Jag tänkte bara passa på att tipsa er om att ett JD Kit gör under med hojen.

fy fan vilket gassvar det blev, som en kobra. =)
 

Jonson_M

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2009
Ort
Luleå
Hoj
Honda CBR 900RR, Ktm 450exc
Ett litet problem som blir ett stort..

Ett clipps på trottelnålen har envisats med att gå sönder för mig. Vilket resulterar i att nålen ramlar ner och de går itne att köra.

Detta hände ca 4ggr under sommarn, så jag tänkte lösa gåtan nu på vintern.
Jag har bara kört gata med hojen, nålen är inte sned eller så.

Någon som vet vad detta kan bero på ?
 

Bifogat

  • DSC00461.jpg
    DSC00461.jpg
    227.1 KB · Visningar: 209

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Ort
åkersberga
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Blev iallafall en ktm 450 exc-r sixdays-09a, kanonhoj och väldigt nöjd:tummenupp riktigt bra med mos över hela registret!
Nu ska bara snön bort så man kan ta sig fram lite bättre (fortare) i skogarna:)
 
Last edited:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Blev iallafall en ktm 450 exc-r sixdays-09a, kanonhoj och väldigt nöjd:tummenupp riktigt bra med mos över hela registret!
Nu ska bara snön bort så man kan ta sig fram lite bättre (fortare) i skogarna:)

Ähh, på med endurodubben o kör som satan.

Jag ska ut i skogen imorrn :tummenupp
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Ett litet problem som blir ett stort..

Ett clipps på trottelnålen har envisats med att gå sönder för mig. Vilket resulterar i att nålen ramlar ner och de går itne att köra.

Detta hände ca 4ggr under sommarn, så jag tänkte lösa gåtan nu på vintern.
Jag har bara kört gata med hojen, nålen är inte sned eller så.

Någon som vet vad detta kan bero på ?

Du måste göra något fel. Jag har monterat dessa en masse och aldrig haft sönder ett. Har bara sett detta en gång förut och då var det efter 600h åkning då det gått sönder av utmattning...
 

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Ort
åkersberga
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Ähh, på med endurodubben o kör som satan.

Jag ska ut i skogen imorrn :tummenupp


Dubben är på!:) men när det är en halvmeter blötsnö så hjälper det inte så mkt.. Men riktigt skönt att ha en hoj som man kan använda året runt:tummenupp
Imorn ska det köras lite här också iallafall!
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Dubben är på!:) men när det är en halvmeter blötsnö så hjälper det inte så mkt.. Men riktigt skönt att ha en hoj som man kan använda året runt:tummenupp
Imorn ska det köras lite här också iallafall!

Ni har väl enduroslingor med preppade snöspår där du bor med eller?

Ska som sagt iväg o köra imorrn, spåret ska va kanon enligt kollegan eftersom de kirrade till de för SM förra helgen :tummenupp
 

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Ort
åkersberga
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Ni har väl enduroslingor med preppade snöspår där du bor med eller?

Ska som sagt iväg o köra imorrn, spåret ska va kanon enligt kollegan eftersom de kirrade till de för SM förra helgen :tummenupp

Låter nice:)

Endurospår finns det några stycken i närheten men vet inte hur dom ser ut, har bara haft hojen i 4 körtimmar och har inte kommit iväg till några enduroslingor än.
Har bara pruttat runt lite ute i skogen och på lite mindre vägar här runt om där jag bor.

Någon här inne kanske bor i åkersberga/täby området som kan tipsa om någon bra endroslinga som är körbar nu i vintertider och om någon vet om det finns någon enduroslinga vid arningebanan?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top