MC Mässa

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Äh, det blir bara vi. Folk är antingen för lata, för fattiga eller för snåla.

Jag röstar på fredag:tummenupp

Jag tänkte stanna hemma av ren princip, eftersom Elmia inte fick nån egen tråd ;-)

Eller så var det det där med att vi har besök under helgen...
 

ZaZa1

KingsHill Rider`s
Gick med
28 May 2006
Ort
Kungsbacka, KingsHill
Hoj
Suzuki H-Prince, Husqvarna SM510R-08, XR400R-98
23-25 April 2010 Mc-Live Stora Holm

Dags att lyfta denna tråden lite.

MC Live 2010 Provkörningsdagarna kommer att arrangeras på Stora Holm den 23:e till 25:e april. Länk till hemsida: http://www.mclive.se/index.php

Det verkar riktigt skoj och bättre organiserat än förra året på Säve. Jag tänker definitivt åka dit under någon av dagarna och vi kan ju lika gärna börja redan nu med att snacka ihop oss angående vilka som är intresserade av att deltaga. Ju fler man blir desto roligare är det ju.

Denna provkörnings helg är kommande helg. Flera av er K.H.R medlemar verkar väldigt inne på att åka. Skulle vara trevligt att åka dit gemensamt med er.

Det kostar 170:- i entrè. +20:- Mc Parkering. Bil ? Uteslutet!
Rabatter finns i förra "Mc Folket". (Gratis om man är SMC medlem.)
Den ger -30:- på entrè och -20 på Mc Parkering.
Jag har också fem rabbattkuponger ifrån Honda Center till utdelning.
Dessa ger -30:-/st.

Tycker Krilllans förslag om lördag med kvällsaktivitet lät riktigt bra.
Men det blir väl vädret som avgör det kanske!?

Jaja nu ska jag inte babbla mer. Jag och Fia ska dit på Lördag 24/4.
Vem/vilka vill med?

http://www.mclive.se
 

JohmiK

Ser nära ut på bra håll...
Gick med
11 Jan 2009
Ort
Åsa
Hoj
KTM 950 SM - 07
Denna provkörnings helg är kommande helg. Flera av er K.H.R medlemar verkar väldigt inne på att åka. Skulle vara trevligt att åka dit gemensamt med er.

Det kostar 170:- i entrè. +20:- Mc Parkering. Bil ? Uteslutet!
Rabatter finns i förra "Mc Folket". (Gratis om man är SMC medlem.)
Den ger -30:- på entrè och -20 på Mc Parkering.
Jag har också fem rabbattkuponger ifrån Honda Center till utdelning.
Dessa ger -30:-/st.

Tycker Krilllans förslag om lördag med kvällsaktivitet lät riktigt bra.
Men det blir väl vädret som avgör det kanske!?

Jaja nu ska jag inte babbla mer. Jag och Fia ska dit på Lördag 24/4.
Vem/vilka vill med?

http://www.mclive.se

Mycket bra initiativ!

Såg att det startats en ny tråd om detta, men fortsätter här eftersom vi började diskutera Mc dagarna live här. :fakta

Jag har kollat vädret och det skall tydligen vara mulet på lördag och regn på söndag, så för min del är valet självklart. :yoparty

Roligast är ju om vi möts upp och åker tillsammans in. Ett förslag är att vi samlas i Kungsbacka på torget kl 08:45 och åker senast kl 09:00 till Mölndal, där vi möter upp resterande KHR medlemmar (tänker mest på Krillan och Torak).

Deltagarlista lördag 24/4:

1. zTx
2. speedo87
3. JohmiK + Jennie
4. Torak + Veronica
5. Krillan
6. MR. dude
7.
 

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ingen
Mycket bra initiativ!

Såg att det startats en ny tråd om detta, men fortsätter här eftersom vi började diskutera Mc dagarna live här. :fakta

Jag har kollat vädret och det skall tydligen vara mulet på lördag och regn på söndag, så för min del är valet självklart. :yoparty

Roligast är ju om vi möts upp och åker tillsammans in. Ett förslag är att vi samlas i Kungsbacka på torget kl 08:45 och åker senast kl 09:00 till Mölndal, där vi möter upp resterande KHR medlemmar (tänker mest på Krillan och Torak).

Deltagarlista lördag 24/4:

1. zTx
2. speedo87
3. JohmiK + Jennie
4. Torak + Veronica
5. Krillan
6. MR. dude
7.

08:45? :näsblod Kan vi inte ta det 1h senare, eller är det bara jag som vill det?
 

ZaZa1

KingsHill Rider`s
Gick med
28 May 2006
Ort
Kungsbacka, KingsHill
Hoj
Suzuki H-Prince, Husqvarna SM510R-08, XR400R-98
08:45? :näsblod Kan vi inte ta det 1h senare, eller är det bara jag som vill det?

Öppettiderna för lördag 24/4 är 10-18.

Man kan spara tid genom att...

https://www.delegia.com/app/attendee/default.asp?pageId=10874&TemplateId=3823

eller...

https://www.delegia.com/app/attende...Id=5588&reglineNo=2&ReglinePageNo=1&clear=yes

Om du förköper:
Kom ihåg att fylla i för SMC biljett om man är medlem där. Samt att ta med sig SMC:s medlemskort, och den hemskickade kupongen för gratis Mc-Parkering

Är man inte SMC medlem så har jag rabbatt kuponger från Honda-Mc-Center Gbg. Som ger lika mycket i rabatt. Men dessa kan ej andvändas vid förköp.
 

JohmiK

Ser nära ut på bra håll...
Gick med
11 Jan 2009
Ort
Åsa
Hoj
KTM 950 SM - 07
08:45? :näsblod Kan vi inte ta det 1h senare, eller är det bara jag som vill det?

Planen är ju att vi ska hänga på låset när de öppnar kl 10:00, så att vi kan komma igång och provköra direkt innan köerna blir för långa.

zTx: Bra länkar! Kan vara en idé för alla att fixa biljetter och fylla i provkörningsblankett i förväg.

Det står också att man kan köpa gruppbiljett om man är minst 10 stycken. När jag tittade på listan sist så var vi uppe i 8... Kommer Limez och Linus_xjr med så är vi ju 10, och då kostar det 140kr/biljett = motsvarande rabatten från smc för alla! Jag vet inte om man kan köpa gruppbiljett där några dessutom har rabatt från smc, men det kan jag försöka kolla upp.
 

ZaZa1

KingsHill Rider`s
Gick med
28 May 2006
Ort
Kungsbacka, KingsHill
Hoj
Suzuki H-Prince, Husqvarna SM510R-08, XR400R-98
Planen är ju att vi ska hänga på låset när de öppnar kl 10:00, så att vi kan komma igång och provköra direkt innan köerna blir för långa.

zTx: Bra länkar! Kan vara en idé för alla att fixa biljetter och fylla i provkörningsblankett i förväg.

Det står också att man kan köpa gruppbiljett om man är minst 10 stycken. När jag tittade på listan sist så var vi uppe i 8... Kommer Limez och Linus_xjr med så är vi ju 10, och då kostar det 140kr/biljett = motsvarande rabatten från smc för alla! Jag vet inte om man kan köpa gruppbiljett där några dessutom har rabatt från smc, men det kan jag försöka kolla upp.

Har även skickat ut lite krokar efter gratis biljetter. Dessa kommer att doneras till behövande. ;)
 

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ingen
Planen är ju att vi ska hänga på låset när de öppnar kl 10:00, så att vi kan komma igång och provköra direkt innan köerna blir för långa.

zTx: Bra länkar! Kan vara en idé för alla att fixa biljetter och fylla i provkörningsblankett i förväg.

Det står också att man kan köpa gruppbiljett om man är minst 10 stycken. När jag tittade på listan sist så var vi uppe i 8... Kommer Limez och Linus_xjr med så är vi ju 10, och då kostar det 140kr/biljett = motsvarande rabatten från smc för alla! Jag vet inte om man kan köpa gruppbiljett där några dessutom har rabatt från smc, men det kan jag försöka kolla upp.

Att stå där kl 10 låter vettigt ja. Men om vi är i Mölndal 9.00 kommer vi väl vara vid grindarna 9.20? Eller är jag ute och cyklar?
 

ZaZa1

KingsHill Rider`s
Gick med
28 May 2006
Ort
Kungsbacka, KingsHill
Hoj
Suzuki H-Prince, Husqvarna SM510R-08, XR400R-98
Att stå där kl 10 låter vettigt ja. Men om vi är i Mölndal 9.00 kommer vi väl vara vid grindarna 9.20? Eller är jag ute och cyklar?

Det är då jag drar fram den gula hårda saken, å smaskar på en smörgås.
Går du med på att åka 8.45 om du får en egen smörgås att smaska på?:rolleyes:
 

JohmiK

Ser nära ut på bra håll...
Gick med
11 Jan 2009
Ort
Åsa
Hoj
KTM 950 SM - 07
Med erfarenhet av tidigare evenemang så tar det alltid en stund att få ihop allt folk.

Om vi har som målsättning att ses på torget kl 08:45, för att sedan börja rulla mot Mölndal kl 09:00, så kommer vi väl att ha kunnat samla ihop resten av folket i Mölndal och börjat rulla mot Stora Holm ca 09:30.

När vi hunnit komma fram och parkera osv så är vi nog redo att traska in ca 09:50, vilket borde bli rätt lagom, eller va tror ni andra?
 

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ingen
Det är då jag drar fram den gula hårda saken, å smaskar på en smörgås.
Går du med på att åka 8.45 om du får en egen smörgås att smaska på?:rolleyes:

:rofl


Med erfarenhet av tidigare evenemang så tar det alltid en stund att få ihop allt folk.

Om vi har som målsättning att ses på torget kl 08:45, för att sedan börja rulla mot Mölndal kl 09:00, så kommer vi väl att ha kunnat samla ihop resten av folket i Mölndal och börjat rulla mot Stora Holm ca 09:30.

När vi hunnit komma fram och parkera osv så är vi nog redo att traska in ca 09:50, vilket borde bli rätt lagom, eller va tror ni andra?

Ok vi kör på det då.
 

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Planen är ju att vi ska hänga på låset när de öppnar kl 10:00, så att vi kan komma igång och provköra direkt innan köerna blir för långa.

zTx: Bra länkar! Kan vara en idé för alla att fixa biljetter och fylla i provkörningsblankett i förväg.

Det står också att man kan köpa gruppbiljett om man är minst 10 stycken. När jag tittade på listan sist så var vi uppe i 8... Kommer Limez och Linus_xjr med så är vi ju 10, och då kostar det 140kr/biljett = motsvarande rabatten från smc för alla! Jag vet inte om man kan köpa gruppbiljett där några dessutom har rabatt från smc, men det kan jag försöka kolla upp.

Det är inbokat i kalendern för lördag, så jag har tänkt komma.

Kupongen från SMC - låg den tillsammans med tidningen, eller var det en kupong att klippa ut nånstans? Kan inte komma på att jag har sett den, men jag är ju ofta lite förvirrad...
 

JohmiK

Ser nära ut på bra håll...
Gick med
11 Jan 2009
Ort
Åsa
Hoj
KTM 950 SM - 07
Det är inbokat i kalendern för lördag, så jag har tänkt komma.

Kupongen från SMC - låg den tillsammans med tidningen, eller var det en kupong att klippa ut nånstans? Kan inte komma på att jag har sett den, men jag är ju ofta lite förvirrad...

Min kupong låg inuti tidningen MC Folket i form av ett lösblad.
 

ZaZa1

KingsHill Rider`s
Gick med
28 May 2006
Ort
Kungsbacka, KingsHill
Hoj
Suzuki H-Prince, Husqvarna SM510R-08, XR400R-98
Nån mer som har en kupong?
Fyfan vilket intredespris:näsblod

Har en till dig med Krillan. Har 5st tot. Dom är gratis annars, fick mina ifrån reservdelsdisken på Honda-Center Gbg.

Men som sagt det är inga gratiskuponger. Får svar om fri biljetter senast imorgon tror jag. Beroende på hur många vi får kan vi ju göra som så att vi delar biljettkostnader med fribiljetterna.

1st fribiljett har jag redan lovat bort dock. Om det nu blir några.
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Nån mer som har en kupong?
Fyfan vilket intredespris:näsblod

Vilken stavning:rofl

Har en till dig med Krillan. Har 5st tot. Dom är gratis annars, fick mina ifrån reservdelsdisken på Honda-Center Gbg.

Men som sagt det är inga gratiskuponger. Får svar om fri biljetter senast imorgon tror jag. Beroende på hur många vi får kan vi ju göra som så att vi delar biljettkostnader med fribiljetterna.

1st fribiljett har jag redan lovat bort dock. Om det nu blir några.

Låter kanon:tummenupp:yoparty
 

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Låter schysst att dela broderligt. Sen tycker jag förståss att alla som kör supermoto bode bygga en ramp och hoppa över staketet på hojen, så blir det mer fribiljetter över till oss andra :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top