Medlemmsavgift 2010

Smagatusk

Guest

gamle

http://www.sydskanesemse.nu/
Gick med
3 Jul 2003
Ort
söder om bron till friheten
Hoj
Triumph Sprint St -05 Gixxer 1000 K6
Om det var 380 medlemmar 2009 varav 110 av dem INTE betalade in för nytt medlemskap, och när det nu läggs ut 300 nya platser för medlemskap... 570 medlemmar?! :3freak
Då lär man få gå upp i ottan för att boka en plats till Knutstorp.

Som Medlem i SSemse behöver du bara gå upp i otan en gång per/år. Därför att alla bandagsbokningar släpps vid en och samma tidpungt för medlemmar.
Medan det däremot inte är så för ickemedlemmar som måste upp 25 gånger 2010 om dom vill vara med alla gångerna.

Förövrigt är detta samma förfarande som 2009
 

sideline

#11449
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vid sidan av Revingerakan...
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
Om det var 380 medlemmar 2009 varav 110 av dem INTE betalade in för nytt medlemskap, och när det nu läggs ut 300 nya platser för medlemskap... 570 medlemmar?! :3freak
Då lär man få gå upp i ottan för att boka en plats till Knutstorp.

De måste ha släppt in fler än 300 nya medlemmar. Jag låg på 329:e plats i kön och fick ett av vinterns trevligaste mail. :tummenupp

Kanske ska läsa Maverick_ou812s tråd om medlemsantalet också innan jag hurrar för mycket.

Som Medlem i SSemse behöver du bara gå upp i otan en gång per/år. Därför att alla bandagsbokningar släpps vid en och samma tidpungt för medlemmar.
Medan det däremot inte är så för ickemedlemmar som måste upp 25 gånger 2010 om dom vill vara med alla gångerna.

Förövrigt är detta samma förfarande som 2009

Wünderschöön!
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Som Medlem i SSemse behöver du bara gå upp i otan en gång per/år. Därför att alla bandagsbokningar släpps vid en och samma tidpungt för medlemmar.
Medan det däremot inte är så för ickemedlemmar som måste upp 25 gånger 2010 om dom vill vara med alla gångerna.

Förövrigt är detta samma förfarande som 2009


Det där är bara nonsens, ingen med ett normalt arbete kan boka in bankörningar 8 månader framåt. Sen att kanske betala mellan 5-10 000 på ett bräde för bokade platser är väldigt mycket pengar. Att släppa in så många medlemmar som det pratas om, kommer att endast sluta med en massa gnäll/skitsnack/besvikelse/missnöjda från dom trogna gamla SSEMSE medlemmarna.

Det var trots allt 95% beläggning förra året, var det för dåligt? Varför ändra ett bra koncept? Det är klart att nya medlemmar tycker det är bra att dom fick sitt medlemskap, men i längden tror jag inte det kommer bli lyckat.

Sen kan vi prata hur många av åkningar det kommer bli när kanske 50% av dom nya medlemmarna har liten eller ingen erfarenhet av bankörning.

Mvh//D
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Det där är bara nonsens, ingen med ett normalt arbete kan boka in bankörningar 8 månader framåt. Sen att kanske betala mellan 5-10 000 på ett bräde för bokade platser är väldigt mycket pengar. Att släppa in så många medlemmar som det pratas om, kommer att endast sluta med en massa gnäll/skitsnack/besvikelse/missnöjda från dom trogna gamla SSEMSE medlemmarna.

Det var trots allt 95% beläggning förra året, var det för dåligt? Varför ändra ett bra koncept? Det är klart att nya medlemmar tycker det är bra att dom fick sitt medlemskap, men i längden tror jag inte det kommer bli lyckat.

Sen kan vi prata hur många av åkningar det kommer bli när kanske 50% av dom nya medlemmarna har liten eller ingen erfarenhet av bankörning.

Mvh//D
Zilver, du tycker precis samma sak som jag, redovisa din inställning i den andra tråden så kanske vi kan få igång en diskussion (om det inte redan är för sent).
Styrelsen har uppenbarligen en annan uppfattning än den du och jag har.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Zilver, du tycker precis samma sak som jag, redovisa din inställning i den andra tråden så kanske vi kan få igång en diskussion (om det inte redan är för sent).
Styrelsen har uppenbarligen en annan uppfattning än den du och jag har.
Även jag tycker som ni.. Hade hellre väntat ett eller två år på att bli medlem. (låg på typ plats 130 i kön)
 

jocke-j

Med dryg stockholmsdialekt!
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Sthlm/Malmö
Hoj
Yamaha YZF600R
Sådär nu var medlemsavgiften betald!.

Ser fram emot ett år med många trevliga banträffar på knutstorp och Sturup!. :) Väll mött


//Joakim.J
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Då var det klappat o klart. :tummenupp
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
De måste ha släppt in fler än 300 nya medlemmar. Jag låg på 329:e plats i kön och fick ett av vinterns trevligaste mail. :tummenupp

Kanske ska läsa Maverick_ou812s tråd om medlemsantalet också innan jag hurrar för mycket.
Vi sitter o gissar på både det ena och andra, jag hoppas det snarast kommer en officiell redovisning från styrelsen om hur många vi faktiskt blev till slut. Det lär påverka hur man tvingas agera på morgonen den 1/3.
 

sideline

#11449
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vid sidan av Revingerakan...
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
Vi sitter o gissar på både det ena och andra, jag hoppas det snarast kommer en officiell redovisning från styrelsen om hur många vi faktiskt blev till slut. Det lär påverka hur man tvingas agera på morgonen den 1/3.

Om det nu stämmer att det blev 481 medlemmar allt som allt verkar det som att väldigt många har antingen missat eller helt enkelt struntat i att betala medlemsavgiften.
En annan tes är att endast ett fåtal har blivit inbjudna. Detta känns iofs väldigt märkligt med tanke på vilken köplats jag själv hade.
Hoppas iaf att vi inte behöver stressa på måndag. :tummenupp
 

Hunt

Nu ännu långsammare...
Gick med
21 Nov 2005
Ort
Annelöv
Hoj
frugans gula VTR om jag frågar snällt
Om det nu stämmer att det blev 481 medlemmar allt som allt verkar det som att väldigt många har antingen missat eller helt enkelt struntat i att betala medlemsavgiften.
En annan tes är att endast ett fåtal har blivit inbjudna. Detta känns iofs väldigt märkligt med tanke på vilken köplats jag själv hade.
Hoppas iaf att vi inte behöver stressa på måndag. :tummenupp

Ursäkta att vi ännu inte lagt ut informationen på hemsidan, men vi har vanliga jobb och familjer vi med som måste skötas.

Jag kan dock avslöja att kölistan är både stängd och tömd, utfallet blev då 481 medlemmar.

Hemsidan kommer att uppdateras med denna information och förmodligen görs detta i samband med att bokningen öppnas den 1 mars.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top