Info om Pro Superbike 2010 ?

blade00

Superstock #9
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Knivsta
Hoj
KTM 300 EXC -12, Kymco Agility -07, Italjet 50cc, Kawasaki 80cc -00
Kollar man på STCC´s tidschema så finns det inte med något heat 2. Det ser ut som samma upplägg som 2009.

Om du kollar lite nogrannare så ser du att datumen för tävlingarna i kalender och datumen för tidschemat inte är lika. Troligen inte uppdaterat tror jag
 

*Svensken*

www.potatoesmc.com
Gick med
20 Aug 2003
Ort
South Valley Huddinge
Hoj
Aprilia RSV4 Factory Aprc 2011 + Aprilia sportcity 125
Sprintrace på fredagen, sen en god natts sömn inför det lååååååånga racet på lördagen, perfekt!

Kul med dubbla race.
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
RIKTIGT URUSELT om så är fallet. Men kan bara inte tro det...
Värsta tänkbara publicitet i mina ögon, i så fall..

Ja vet att ja läste någon annanstans att han fick dom men så skriver mr highsider att han inte fick... hur ligger det till egentligen?
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Ja vet att ja läste någon annanstans att han fick dom men så skriver mr highsider att han inte fick... hur ligger det till egentligen?

Var har du läst att han fått sina pengar?

Pratade med Filip Backlund idag.
 
Last edited:
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
Det var väl ganska tydligt att han inte skulle få nägra pengar.
Över 24år = pengar
Under 24 år = Superstock 1000 styrning...
men tackar man då nej till styrningen, ja då finns det ingen mening med
att Veidec ska betala ut pengarna heller... Så det var man ju beredd på,
dock när man läste inlägg #39 i denna tråden http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=219114&page=2
från Eric Hulth, så blev jag fundersam om att han helt plötsligt skulle få pengar...
Men jag tror inte han får/fått pengar..
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Det var väl ganska tydligt att han inte skulle få nägra pengar.
Över 24år = pengar
Under 24 år = Superstock 1000 styrning...
men tackar man då nej till styrningen, ja då finns det ingen mening med
att Veidec ska betala ut pengarna heller... Så det var man ju beredd på,
dock när man läste inlägg #39 i denna tråden http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=219114&page=2
från Eric Hulth, så blev jag fundersam om att han helt plötsligt skulle få pengar...
Men jag tror inte han får/fått pengar..

Eric Hulth har tyvärr fått det om bakfoten och trodde att Filip fått sina pengar. Men så är inte fallet.
 

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Världsmetropolen Kungsängen
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Alltså borde det bli 200 kakor att slåss om i år då!!

Det stämmer till 200%.. om du är född sista februari på ett skottår och heter Gremmel i mellannamn, annar får du en vacker T-shirt.

Ähh faan, orkar inte ens skämta om detta. Önskar Filip kunde berätta sin version, men han "måste" väl vara politiskt korrekt...

//
B
 

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
Här e nog mycket av den förklaring till att dom erfarna förarna inom ProSuperbike verkar skita i gemensamma insatser för marknadsföring och aktiviteter mm som tex Eric Hult försöker genomföra.

Dom har sina sponsorer, besökare och sammarbetspartner och är vana vid att vi blir behandlade om vi blir. Så dom förlitar sig inte och bryr sig inte om dom insatser och löften som lovas från andra än deras egna team. Själv blir bäste dräng lixom.

Jag tycker att det är skandal att Veidec drar sig ur att betala vinsten till Philip med den hänvisning dom har.

Åt andra sidan var det nog ingen förare i hela depån som trodde att det skulle bli någon vinst till segraren även om han skulle tacka ja till VM styrningen. Alla "viste" att vinsten skulle utebli.
 

nIKOLa

www.nikorace.com
Gick med
27 Jun 2004
Ort
Östermalm
Hoj
Yamaha R1 2009
Här e nog mycket av den förklaring till att dom erfarna förarna inom ProSuperbike verkar skita i gemensamma insatser för marknadsföring och aktiviteter mm som tex Eric Hult försöker genomföra.

Dom har sina sponsorer, besökare och sammarbetspartner och är vana vid att vi blir behandlade om vi blir. Så dom förlitar sig inte och bryr sig inte om dom insatser och löften som lovas från andra än deras egna team. Själv blir bäste dräng lixom.

Jag tycker att det är skandal att Veidec drar sig ur att betala vinsten till Philip med den hänvisning dom har.

Åt andra sidan var det nog ingen förare i hela depån som trodde att det skulle bli någon vinst till segraren även om han skulle tacka ja till VM styrningen. Alla "viste" att vinsten skulle utebli.

Filip har legat 1a dem flesta träningar, kval och race denna säsong och du stavar hans namn med P??? :tuttar
 

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
Filip har legat 1a dem flesta träningar, kval och race denna säsong och du stavar hans namn med P??? :tuttar

Jag läser inte så högt upp i resultatlistan när jag försöker hitta min egen placering och varvtid :D
Så dom där toppnamnen har jag svårt med.

Men jag tränar lite... Philip, Philip, Fhilip Filiph, Filip, Filip.
Så där ja, nu sitter den :yoparty
 

Erics 1000s

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2x R-1000
Premier + marknadsföring Pro SBK

Här e nog mycket av den förklaring till att dom erfarna förarna inom ProSuperbike verkar skita i gemensamma insatser för marknadsföring och aktiviteter mm som tex Eric Hult försöker genomföra.

Dom har sina sponsorer, besökare och sammarbetspartner och är vana vid att vi blir behandlade om vi blir. Så dom förlitar sig inte och bryr sig inte om dom insatser och löften som lovas från andra än deras egna team. Själv blir bäste dräng lixom.

Jag tycker att det är skandal att Veidec drar sig ur att betala vinsten till Philip med den hänvisning dom har.

Åt andra sidan var det nog ingen förare i hela depån som trodde att det skulle bli någon vinst till segraren även om han skulle tacka ja till VM styrningen. Alla "viste" att vinsten skulle utebli.

Premiering Pro 2009
Nu är det ju fler som kan ge bakfoten ett bra namn. Ang premiering 2009 finns flera versioner beroende vem (och när) du talar med berörda.
OBS! utger mig inte för att veta eller ansvara för ngn del här. Kan bara konstatera att när jag lägger ihop informationen från STCC/Bob, Veidec, Filip el Rash så stämmer den inte/går inte ihop. Förkortat så har Filip blivit erbj 100´ men tackat nej. Är sen av övertygelsen att fler sanningar och ev bevisföring säkert kommer med tiden i frågan, även om vinnaren skall ha sitt pris - och kommer få det.

Marknadsföring Pro SBK
Ja, dessvärre och klart märkligt har faktiskt Eskilsson 100% rätt här. De flesta förarna verkar bara och endast se till sin egna spegelbild, och den är ungf som Grönans el Lisebergs varianter - inte alltid korrekt el till det bättre... Med få undantag - tänk om förarna hade en målsättning med sitt tävlande och framtidstro(?) Och om de emellanåt bara vå g a d e hälften av vad de gör på banan när TV team el radion kommer

På egen hand har jag investerat tungt i att lyfta det jag tror på, och resultatet är som mediabyrån säger - otroligt! Samtidigt hade det säkert varit ännu bättre om de (förare tex.) som säger sig vilja ha mer TV (SVT) tidningar och media till roadracing och med det fler/bättre sponsorer - också haft förmågan att svara på e-mail eller försöka visa sin profil på fler platser än i sitt egna garage....?

Sett från sidan,
Men för de Pro förare som engagerat sig har utdelningen varit rejäl i media, senast med Mårtensson på Åhlens och Hondamässan.

Hur, och om jag engagerar mig 2010 får framtiden utvisa.

:rolleyes:Och:
Säkert blir min uppfattning/text ifrågasatt här (?)vilket jag iså fall tolkar som engagemang - och det - är det enskilt bästa du kan visa om du vill ngt.


/Eric Hulth
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Kom igen nu grabbar vad är senaste skvallret vem kör vad?
 

Mc känsla

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
2011, Honda, CBR 1000rr
Læste att Mr Backlund ska køra utan startmotor = -5kg
Ær inte hemma på reglementet men ær detta Ok på Pro Superbike ?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Læste att Mr Backlund ska køra utan startmotor = -5kg
Ær inte hemma på reglementet men ær detta Ok på Pro Superbike ?

Nja.Troligen inte....

Standardreglementen brukar ha klausul om att man måste kunna återstarta motorn med staortmotorn i parcferme. Har dock inte kollat i IDM reglementet....
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top