Styla garaget

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Mors!

Har tänkt trixa till garaget (kallt men mitt hem) lite granna.
Bifogar en bild på hur det såg ut precis efter jag rensat ut allt inför renoveringen av betongpelarna. Hänger idag däck m.m. på väggarna, hylla längst in mot kortväggen.

Idag är det vitt, trist, städat och allt i sin ordning. Problemet är dock att det är förbannat oinspirerande där!

Vore kul att se lite bilder på er som har satsat på att göra ngt mer seriöst av garaget än bara ett förvaringsutrymme för lilla älsklingen + en massa bråte.

Vore ballt att försöka hitta ett 50-60 tals tema. Inte fasen vet jag. Kom med lite tips!
 

Bifogat

  • DSC00088.jpg
    DSC00088.jpg
    233.8 KB · Visningar: 720

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Moderator

Flytta tråden till MC-relaterade diskussioner, skall ej ligga under modellspecifika.
Sorry
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
En väggmålning och lite ny färg på väggarna piffar nog upp ganska mycket.
Ifall du inte skall ha in en bil där så är en arbetsbänk aldrig fel.
 

Ellex

Skånsk Wiking
Gick med
23 Apr 2009
Ort
skivarp
Hoj
En sån röd :)
Vårat börjar kännas trångt stundtals :banana!
 

Bifogat

  • garagemc.JPG
    garagemc.JPG
    50.2 KB · Visningar: 536

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Jag fick nytt garage i höstas, det såg ut som fan när jag fick det. Omålade väggar och stampat betong till golv, absolut inget man villa meka hoj i, såg ut som fan!
Hade alla möjliga tankar i början om både den ena och den andra lyxen men valde tillslut att bara gipsa ett undertak, spackla golvet jämt & fint och sen måla från golv till tak. Upp med alla prylar från golvet & sen har det blivit kanon. Dom verktyg man behöver "dagligen" sitter på väggen resten på hyllorna. Har nu i vinter kompletterat med grym stereo, micro och laptop med 100Mbit. Ihop med samma typ av fåtölj som Joey & Chandler har i Friends (syns bakom hojen) så är det perfekt både för mek & mys
hump.gif


Dock är det jag tar med mig till nästa garage-renovering ett slätt golv så man lätt kan spola av det och sen bara gummi-raka av det, samt bra belysning, i mina ögon bland det viktigaste.

*EDIT* Bild borttagen för att slippa Adnan & hans polare.
 
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Henrik vill du ligga? eller får man stå i kö nu när du har så grymt garage?
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Jag fick nytt garage i höstas, det såg ut som fan när jag fick det. Omålade väggar och stampat betong till golv, absolut inget man villa meka hoj i, såg ut som fan!
Hade alla möjliga tankar i början om både den ena och den andra lyxen men valde tillslut att bara gipsa ett undertak, spackla golvet jämt & fint och sen måla från golv till tak. Upp med alla prylar från golvet & sen har det blivit kanon. Dom verktyg man behöver "dagligen" sitter på väggen resten på hyllorna. Har nu i vinter kompletterat med grym stereo, micro och laptop med 100Mbit. Ihop med samma typ av fåtölj som Joey & Chandler har i Friends (syns bakom hojen) så är det perfekt både för mek & mys
hump.gif


Dock är det jag tar med mig till nästa garage-renovering ett slätt golv så man lätt kan spola av det och sen bara gummi-raka av det, samt bra belysning, i mina ögon bland det viktigaste.

Du verkar ha järnkoll! Riktigt snyggt garage! Vill ha!:D:tummenupp
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Även om mitt garage är långt ifrån den lyx jag från början planerade/funderade på så är jag grymt nöjd nu efter nån månads skruvande med hojen. Finns ju dom som har så vidrigt mycket fetare och bättre, men för ett hyresgarage (kontra kostnaden) så är jag nöjd. Det är gott om plats och hojen står i precis lagom höjd för att skruva med. Från början var ju tanken med 4-sitts-soffa, projektor osv. osv. men det det gick rätt fort att inse att i att garage vill jag ha gott om plats för mek & lack och det man behöver "dagligen" lätt tillgängligt.

Är det nån som inte har vinterförvaring så finns det ju både plats och alla verktyg man kan tänka sig, skicka PM :tummenupp

Henrik vill du ligga? eller får man stå i kö nu när du har så grymt garage?

Du ligger gratis, men läs eran tråd, jag bjöd ju in till ligga :gnissla
 
Last edited:

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Jag fick nytt garage i höstas, det såg ut som fan när jag fick det. Omålade väggar och stampat betong till golv, absolut inget man villa meka hoj i, såg ut som fan!
Hade alla möjliga tankar i början om både den ena och den andra lyxen men valde tillslut att bara gipsa ett undertak, spackla golvet jämt & fint och sen måla från golv till tak. Upp med alla prylar från golvet & sen har det blivit kanon. Dom verktyg man behöver "dagligen" sitter på väggen resten på hyllorna. Har nu i vinter kompletterat med grym stereo, micro och laptop med 100Mbit. Ihop med samma typ av fåtölj som Joey & Chandler har i Friends (syns bakom hojen) så är det perfekt både för mek & mys
hump.gif


Dock är det jag tar med mig till nästa garage-renovering ett slätt golv så man lätt kan spola av det och sen bara gummi-raka av det, samt bra belysning, i mina ögon bland det viktigaste.
Gillar den "gryma stereon" som står på hyllan rakt fram :D
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Mitt garage är ju ungefär lika stort som en skokartong, har samma temperatur som ute, men det är ändå tillflyktorten. Håller på att leta riktigt garage, men att finna det inom rimliga ekonomiska gränser söder som storstaden är nog döfött tyvärr.

Bygger ju hoj på nederplanet inne i mitt radhus, så allt är möjligt!

Upp med bilder nu!
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Du har ju bra förutsättningar att få det fint!
Måla undre halvan av vägarna in en lite rolig och stark färg för att få lite "liv" på det hela! Spackla golvet och måla med riktig golvfärg så det håller, sen är det bara att kolla på blocket efter en riktig arbetsbänk och nån garderob (gärna en grund, inte djup) för förvaring och upp med hyllar och en verktygstavla eller ett verktygsskåp.

Bara ett tips...
 

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Lödde
Hoj
ARRITTOR
flashigt o flashigt de vet ja inte, men gott om plats o en rejäl arbetsbänk, de enda ja saknar e nån bra golvbeläggning, larm osv finns givetvis



 

Ellex

Skånsk Wiking
Gick med
23 Apr 2009
Ort
skivarp
Hoj
En sån röd :)
Det där räcker ju gott och väl, kan ju ha bilen inne å ändå meka hoj :banana!
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
När vi byggde huset åt mor och far sa farsan "Vi väntar nåt år med garaget"

När garaget sen skulle byggas blev det större än huset, precis som det ska vara alltså!
 
  • Gilla
Reaktioner: Lx3
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top