Dåliga däckventiler

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Själv tyckte jag att med erfarenheterna från Sprint RS med 90 graders ventiler i original att det i Juni 2019 var dags för det också på Busan.
Så det blev 2 st 31380-1, kostade då 260kr inkl moms och frakt.
https://webbshop.safetyseal.se/ventiler/mc-ventiler.html
Monteras så ventilen pekar utåt på högra sidan av hojen, den sida som pekar lite uppåt når hojen står på sidostödet.
gillar inte att de är i aluminium bara, och inte att de sitter med mutter heller.

Men om de ändå kunde göra dem i titanium eller något hade känts bättre. Men det är riktigt bekvämt att fylla luft helt klart...Men den "korta" varianten av gummi jag har, gör det hyfsat lätt ändå.
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
gillar inte att de är i aluminium bara, och inte att de sitter med mutter heller.

Men om de ändå kunde göra dem i titanium eller något hade känts bättre. Men det är riktigt bekvämt att fylla luft helt klart...Men den "korta" varianten av gummi jag har, gör det hyfsat lätt ändå.

Nja jag satte gänglåsning på den också. Har för mig att de tätade med en gummipackning. De är avsedda för 11,3mm hål.
Och är som sagt standard på Triumph Sprint RS fälgarna.
90 graders ventiler är också standard på Bláckstones kolfiberfälgar men Blackstone har 8,5mm hål i fälgarna.

Jag gillar 90 graders för det är mycket enklare både pumpa däcken och kolla däcktrycket med 90graders ventiler tycker jag.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top