Suzuki DR BIG Dr 750/800

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
En tråd för denna stora enstånka. Själv så har jag en blåvit -89:banana
 

Bifogat

  • Bild 399.jpg
    Bild 399.jpg
    239.5 KB · Visningar: 708
  • Bild 329.jpg
    Bild 329.jpg
    241.6 KB · Visningar: 742
  • Bild 397.jpg
    Bild 397.jpg
    235.4 KB · Visningar: 611

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Charcoal stream
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
har ägt 2 st, en snodde dom o den andra köpte förre ägaren tillbaka från mig.

kommer äga fler sådana i framtiden. grym hoj med riktigt bra sittställning o gött ljud. om det funnits 20 hästar till i den så skulle den dominerat de flesta andra.

förresten, tror du TL 1000 motorn går att klämma i den på något sätt:banana
 

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
har ägt 2 st, en snodde dom o den andra köpte förre ägaren tillbaka från mig.

kommer äga fler sådana i framtiden. grym hoj med riktigt bra sittställning o gött ljud. om det funnits 20 hästar till i den så skulle den dominerat de flesta andra.

förresten, tror du TL 1000 motorn går att klämma i den på något sätt:banana

Jag har ju en Cagiva Navigator med den strypta tl1000 motorn i. Det är dock säkert 110hk med powercommander o pipor. Detta gör ju att drbiggen känns mer än slö jämfört med den. Tycker ändå att det är gött med biggen då man kan grusbusa utan att behöva hålla igen. Det gör ju inget om det blir lite märken i biggen. Tycker även att biggen är grymt cool utseendemässigt. Intressant tanke med en tl1000 motor i biggen. Detta får vi kolla upp.
 

Bifogat

  • Bild 090.jpg
    Bild 090.jpg
    99.8 KB · Visningar: 457

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Charcoal stream
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Jag har ju en Cagiva Navigator med den strypta tl1000 motorn i. Det är dock säkert 110hk med powercommander o pipor. Detta gör ju att drbiggen känns mer än slö jämfört med den. Tycker ändå att det är gött med biggen då man kan grusbusa utan att behöva hålla igen. Det gör ju inget om det blir lite märken i biggen. Tycker även att biggen är grymt cool utseendemässigt. Intressant tanke med en tl1000 motor i biggen. Detta får vi kolla upp.

Håller med till 100% i allt:tummenupp Framför allt att tjacka Stor Doktor o TL 1000 motor, jävlar så hårt:yoparty

När startar vi uppkollningen?:D
 
Last edited:

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Vi köllert med samma vatja!!:tummenupp
 

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Charcoal stream
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Vi gört!

Du är nöjd med Cagivan va? Funderar på en sådan istället öfr en KTM 950 SM/Adventure. Ägde en V-strom 1000 ett tag men den kändes stor o sävlig. Den lilla V-stromen är riktigt trevlig däremot.

Har du kört v-strom 1000 eller något liknande som du kan jämföra med Navigatorn?
 

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Jag är nöjd med Cagivan den har grym väghållning både på safalt och grus o känns inte alls så klumpig. Körde en vstrom 650 vid ett tillfälle.o den kändes riktigt trevlig ! Jag köpte min Cagiva för 38000:- för ca 2år sedan. Hyfsat billigt om man jämför vad man får för andra stora offroads i den prisklassen. Min Drbig köpte jag för 12500:- nu i höstas, Vilket också känns överkomligt. Jag såg kort på din drbig o den såg riktigt tuff ut. Kan du berätta vad du gjort med den. Såg att du hade annat baklyse och att du tagit bort pakethållaren. Vilken hojs baklyckta skall man använda om man vill bygga om den som du gjort? Ett annat avgassystem vore najs plus lite grovmönstrade däck!! Har du några tips på däck o system!?






Vi gört!

Du är nöjd med Cagivan va? Funderar på en sådan istället öfr en KTM 950 SM/Adventure. Ägde en V-strom 1000 ett tag men den kändes stor o sävlig. Den lilla V-stromen är riktigt trevlig däremot.

Har du kört v-strom 1000 eller något liknande som du kan jämföra med Navigatorn?
 

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Charcoal stream
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Jag är nöjd med Cagivan den har grym väghållning både på safalt och grus o känns inte alls så klumpig. Körde en vstrom 650 vid ett tillfälle.o den kändes riktigt trevlig ! Jag köpte min Cagiva för 38000:- för ca 2år sedan. Hyfsat billigt om man jämför vad man får för andra stora offroads i den prisklassen. Min Drbig köpte jag för 12500:- nu i höstas, Vilket också känns överkomligt. Jag såg kort på din drbig o den såg riktigt tuff ut. Kan du berätta vad du gjort med den. Såg att du hade annat baklyse och att du tagit bort pakethållaren. Vilken hojs baklyckta skall man använda om man vill bygga om den som du gjort? Ett annat avgassystem vore najs plus lite grovmönstrade däck!! Har du några tips på däck o system!?

Tack för infon, Navigatorn kan helt klart vara ett alternativ.

Facket för verktygen bak på doktorn där monterar du bakljuset. Kommer tyvärr inte ihåg exakt men tror det var ett honda xr 600 bakljus eller liknande. Ta måtten o kontakta touringbutiken o be dom leta fram ett ljus åt dig. Eller åk till Sams o kolla om de har ett som passar...

Doktorns bakflärp monterar du bort o sen får du fixa distanser mellan bakramen o bakplasten (blir svårt o få det snyggt annars).

Mekonomen har avgasrör som passar. de hjälper dig att mäta t.o.m.

Annars hör med Torbjörn på Suzukishoppen i Skåre. Han känner Dennis (tror han heter så) som drev verkstaden efter Nils gått bort. Dennis är den som byggt om min (avgas o bakljus). Han har en egen Doktor med samma ombyggnad.

Doktorn bli klart snyggare så tycker jag:tummenupp

Gillar din doktos färgsättning, kommer bli skithet med rätt arsle:brinnerup

Kör hårt!
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
ja vad ska man säga.. hann köra den i nåra mån innan ombyggnad.
de som slog mig att så länge man var själv med lite packning
så var den störtskön o bara åka på. kändes som man skulle kunna rulla 100mil i sträck.. satt skönt. kåpan skydda grymt bra för o va så liten.. rakt fram i 140 va inga problem men vart trött i uppförsbackarna.
 

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Tack för tipset!! Jag känner te alle dessa pöjkera som du nämnde så det blir nog inga problem. Vill själv tipsa om den nya mc gänget Sollidens mc ifrån skåre/ Karlstad. Vi är ett gäng som busar runt på lite grusvägar o åker på lite kurviga asfaltsvägar. Gå in på vår sida så får du se om det är nåt för dig. Du hittar sidan om du går in på bike.se. Tycker du att det verkar sköj så snmäler du dig till klubben. Det kostar inget. Vi Startade sidan då vi blivit så många som åkte.


Tack för infon, Navigatorn kan helt klart vara ett alternativ.

Facket för verktygen bak på doktorn där monterar du bakljuset. Kommer tyvärr inte ihåg exakt men tror det var ett honda xr 600 bakljus eller liknande. Ta måtten o kontakta touringbutiken o be dom leta fram ett ljus åt dig. Eller åk till Sams o kolla om de har ett som passar...

Doktorns bakflärp monterar du bort o sen får du fixa distanser mellan bakramen o bakplasten (blir svårt o få det snyggt annars).

Mekonomen har avgasrör som passar. de hjälper dig att mäta t.o.m.

Annars hör med Torbjörn på Suzukishoppen i Skåre. Han känner Dennis (tror han heter så) som drev verkstaden efter Nils gått bort. Dennis är den som byggt om min (avgas o bakljus). Han har en egen Doktor med samma ombyggnad.

Doktorn bli klart snyggare så tycker jag:tummenupp

Gillar din doktos färgsättning, kommer bli skithet med rätt arsle:brinnerup

Kör hårt!
 

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Charcoal stream
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Tack för tipset!! Jag känner te alle dessa pöjkera som du nämnde så det blir nog inga problem. Vill själv tipsa om den nya mc gänget Sollidens mc ifrån skåre/ Karlstad. Vi är ett gäng som busar runt på lite grusvägar o åker på lite kurviga asfaltsvägar. Gå in på vår sida så får du se om det är nåt för dig. Du hittar sidan om du går in på bike.se. Tycker du att det verkar sköj så snmäler du dig till klubben. Det kostar inget. Vi Startade sidan då vi blivit så många som åkte.

Låter kul, har ansökt nu. Ska lacka lite på Super Teneren sen är den redo för lite grusväg när vädret tillåter:)
 

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Gött! Vi brukar ha riktigt kul när vi sprätter grus!!!

Låter kul, har ansökt nu. Ska lacka lite på Super Teneren sen är den redo för lite grusväg när vädret tillåter:)
 

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Usch. Kan man åka på bakhjulet med en DR800?
Och jag som stod och velade mellan en DR samt min Affe när jag skulle köpa hoj:(
Tusan också :D

Har ju bara 60hk i min harv.
är väl 50 i DR va?
Och 70 i Ténérén?

Har kört Alla utom just DR.n, Stor skillnad på dessa 3?
Jag gillade inte riktigt Yamahan. Kändes inte riktigt lika stabil och fin som min Honda.
 
Last edited:

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Den är helt tokig med sina 50 hästar. Den vill upp på bakhjulet hela tiden:) Nu är det du som får skicka in ett foto när african wheelar!!


Usch. Kan man åka på bakhjulet med en DR800?
Och jag som stod och velade mellan en DR samt min Affe när jag skulle köpa hoj:(
Tusan också :D

Har ju bara 60hk i min harv.
är väl 50 i DR va?
Och 70 i Ténérén?

Har kört Alla utom just DR.n Står skillnad på dessa 3?
Jag gillade inte riktigt Yamahan. Kändes inte riktigt lika stabil och fin som min Honda.
 

Ben Dover

Medlem
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki ZX7R 1997.KTM 950 SE -07. GasGas 300EC 2007
Usch. Kan man åka på bakhjulet med en DR800?
Och jag som stod och velade mellan en DR samt min Affe när jag skulle köpa hoj:(
Tusan också :D

Har ju bara 60hk i min harv.
är väl 50 i DR va?
Och 70 i Ténérén?

Har kört Alla utom just DR.n Står skillnad på dessa 3?
Jag gillade inte riktigt Yamahan. Kändes inte riktigt lika stabil och fin som min Honda.

Hmm man kan få upp doktorn på slangen men det krävs mycke vilja
och användning av kopplingen.

Doktorn är mest grusbus av dessa tre, den känns smidigare plus att den har
bra fjädring.
ST är mest för asfalt-touring eller fina grusvägar. Motorn skottar på bra dock.
AT är något mitt i mellan, en bra kompromiss.

Jag körde alla tre i våras när jag skulle betämma mej.

Jag är nöjd än så länge.
Det finns några bra dr forum på nätet.
En sida jag kan rekomendera är:
http://www.hessler-motorsport.de

På tal om slanga med en dr. :Bugar
http://www.youtube.com/watch?v=4uo6DTNQ5pE.
 
Last edited:

dr

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2008
Ort
bollnäs
Hoj
91 suzuki dr 800
Bakhjulsåkning går bra. Bara man sätter ner framhjulet i bland så inte kammen skär.
Är det någon som har trimmat sin dr. Förutom luft och buller. skulle vara kul med lite fakta om olika åtgärder. komphöjning, förgasare, portning, grövre krök ex.
ska ni montra ladsvägs hjul rekomenderar jag att ni behåller ryckutjämnaren. min äter bakdäck.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top