Skönaste ljudet någonsin!?

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Piteå
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
[YOUTUBE-ID]BG2SfkB59jY[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]Q-vwd3eMGsA[/YOUTUBE-ID]
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
meeeer!! denna tråden har ju potential till minst 100 sidor till :)
 
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Är det inte lite väl mycket icke MC-ljud för att vara på ett MC-forum? Jag har gillat de absolut flesta inläggen och älskar tjutande radfyror och ännu mer sexor men fråga allmänheten vad de gillar för hojljud. Twin, twin, twin. Även om de inte har en aning om olika motorkonstruktioner och dess olika ljud så väljer de ljudet från en twin som sin favorit och det har knappt förekommit här. Min favorit är också från en twin T.ex detta från en Triumph med Norman Hyde Classic Toga

http://www.youtube.com/watch?v=wyrIyd-BA6U

min egen Triumph Thruxton eller SV 1000 har också skönt ljud.

Fast lyssna på en SH-medlems hoj, Jörgen Karlssons HD 1600. Ljudet finns i hans hojgarage och ger i a f mig gåshud. Speciellt den understa filmen då han kör på vägen. Finns det inga mer twinlovers här?
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
Är det inte lite väl mycket icke MC-ljud för att vara på ett MC-forum? Jag har gillat de absolut flesta inläggen och älskar tjutande radfyror och ännu mer sexor men fråga allmänheten vad de gillar för hojljud. Twin, twin, twin. Även om de inte har en aning om olika motorkonstruktioner och dess olika ljud så väljer de ljudet från en twin som sin favorit och det har knappt förekommit här. Min favorit är också från en twin T.ex detta från en Triumph med Norman Hyde Classic Toga

http://www.youtube.com/watch?v=wyrIyd-BA6U

min egen Triumph Thruxton eller SV 1000 har också skönt ljud.

Fast lyssna på en SH-medlems hoj, Jörgen Karlssons HD 1600. Ljudet finns i hans hojgarage och ger i a f mig gåshud. Speciellt den understa filmen då han kör på vägen. Finns det inga mer twinlovers här?

Visserligen, även denna är en bil men jag kan inte hålla mig. "Ur-GTR":en har ett mycket eget ljud...skruva upp volymen till det blir kalla kårar i ryggraden...:)

[YOUTUBE-ID]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/EAXGuD_f3Kw&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/EAXGuD_f3Kw&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Twinnar är ju nog bland det bästa man kan höra i höjväg, har ju själv också en SV1000 men jag har inte lyckats göra någon film om den än, den låter ganska vilt japs-Yoshi pipan men det går inte upp mot Jörgens bigblock i alla fall, den har ju nästan samma volym per cylinder som vi har totalt...:) LUFTPUMP!
 
Last edited:

MikkE

Guest
Klippen från Isle Of Man som Pella la upp var über. Annars diggar jag rallyljud.
[YOUTUBE-ID]TKgeCQGu_ug[/YOUTUBE-ID]
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
För er pjunisar födda på 80-talet eller senare, som tog körkort i en bil med ABS och airbag... och som aldrig kört en bil eller hoj med förgasare, trumbromsar, brytarspetsar och stötstänger...och som definitivt aldrig kört eller åkt raggarbil eller hotrod.:tungan
Här har ni pogopedagog-rulle visandes en legendarisk motorkonstruktion från kalla kriget, en sk Hemi med sixpack. På med maxvolym och edra WoW-hörlurar nu!

[YOUTUBE-ID]2Omj6zxtIB0[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag gillar i princip alla motorljud, vassa tvåtaktare, både motorcyklar, gamla rallybilar och snöskotrar (även om variatordriften förtar en hel del).

Men en favorit är gammla våldvässade sugmotor-rallybilar, speciellt Oplarna hade ett underbart sound.
Får mig att minnas barndomen då man stod i en snödriva ute i mörka skogen, man hörde bilarna flera kilometer innan, alla nerväxlingar inför kurvorna, alla pådrag ut ur kurvorna, man började se ljset från bilarna dansa mellan snötyngda träd och helt plötsligt kom dom ut kurvan, trumpetade en trudelutt, växlade ner med ett par rejäla knallar och kastade sig in i nästa böj och försvann...

Där kunde man stå i timmar i -25 och mysfika choklad och ostmackor...
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top