Skönaste ljudet någonsin!?

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Kan intyga att den ger upphov till världens fetaste flin när man gasar på med den. Låter precis som i filmen med ett öppet och fint 6-1 system. :)
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Elakast är helt klart Ducati Desmosedichi när den kördes som twinpulse utan någon dämpning....

Häftigast alla kategorier är ändå ljudet från de motorer Honda utvecklade i hopp om att hänga med 2-t i GP. Absolut noll i svängmassa och ett maxvarv vida överstigande dagens cyklar....
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Triumph 675:a ger mig välbehagsrysningar en standard hoj med så jävla skönt ljud, oslagbar!!:tummenupp
 

friction

Professor
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uddevalla
Hoj
Kawasaki Z400F -83
Elakast är helt klart Ducati Desmosedichi när den kördes som twinpulse utan någon dämpning....

Häftigast alla kategorier är ändå ljudet från de motorer Honda utvecklade i hopp om att hänga med 2-t i GP. Absolut noll i svängmassa och ett maxvarv vida överstigande dagens cyklar....

har du smakprov för oss oinvigda?
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Jag är ytterst svag för passageljud, något det här klippet illustrerar suveränt. Lugnet före, man kan höra fåglar, lite lågmält prat, och sen anar man en annalkande hoj i fjärran och innan man vet ordet av har den passerat under ljudet av en ständig acceleration. Det är så jag blir tårögd...

[YOUTUBE-ID]pe7F6cOkQJU[/YOUTUBE-ID]
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Se mitt inlägg ovanför. Sex cylindrig 250cc. :tummenupp

Osäker om det var just denna Boris tänkte på dock. ;)

Jo det var bla den jag menade.....

Jag är usel på youtube så ni för själva googla Ducati twinpulse. Suzuki från samma period låter som en trimmad VFR800 medan Ducatin låter som helvetet har brakat löst...
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Triumph 675:a ger mig välbehagsrysningar en standard hoj med så jävla skönt ljud, oslagbar!!:tummenupp

Följande clip var en bidragande orsak till mitt hojköp i höstas. Dock ej c-varianten, men med samma motor, låter lika gött.
http://www.youtube.com/watch?v=B2DtH27yi-k


Jag är ytterst svag för passageljud, något det här klippet illustrerar suveränt. Lugnet före, man kan höra fåglar, lite lågmält prat, och sen anar man en annalkande hoj i fjärran och innan man vet ordet av har den passerat under ljudet av en ständig acceleration. Det är så jag blir tårögd...
Shit, såg ut som om filmen snabbspolades fram när dessa hojar swishade förbi, verkligen fångat hastighetskänslan för åskådare på film!
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top