Köpa båt, daycruiser

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Styr upp en Baja 29 Outlaw med stor enkelsnurra i bra skick åt mig! Har bara hittat singelbajor med småmotorer och en och annan med 496. Den senare med kompressor skulle funka annars vill jag ha en 500 EFI eller 525, 540.
Den kom med 496, 500EFI, 525 och 575 orginal men har bara hittat med 496.

Har en annan firma på kroken för hemleverans av båt om jag hittar någon men ni kanske är bättre?.
Med "vi" menade jag att vi betalade en firma som håller på med import av båtar. www.lh-batar.se Lundstedt och Hjertens båtar i Gislaved.

Lycka till med sökandet!
 

Merovingian

Guest
Man kan få en RIKTIG båt för mindre än så.

Det står "Farbror Torsten" på den, men säljs av en Stefan. :D


Jag hade glömt av den här tråden, faktiskt.
Angående Bayliner så var det endast ett exempel. Frågan om vad som är bra eller dåligt gällde samtliga märken, inte bara Baj-lajner som en bekant till familjen uttalar det.

Båtplats är inget jag kan trolla fram omgående, men vissa kontakter finns samt vanligt kö-slask.
Det är själva innerstaden som gäller, helst på Söder. Tanken är gångavstånd, bil har jag nämligen inte och kommer aldrig skaffa så länge jag kan undvika det.
Klart man kan få en vettig båt för 80 papp. :)
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Man vill väl inte bajsa inne i sin egen båt? Alexandra Portapotti är det första som åker ut när jag köper min Baja-29. Att knalla ner i ruffen på sin fina båt och sätta sig att skita och impregnera hela inredningen med "valnötsarom" och sen ha vällingen skvalpandes runt när man klapprar vågor känn väldigt främmande.

Jag vet inte hur välbevandrad du är i 242:an men där lyfter man på en del av "sängen" för att sätta sig där och kräma, helt öppet i båten.
kl 04:35 -Du gumman rullar du över lite, jag måste göra tvåan.

alt situation 2 är när man sitter nere i ruffen och dricker pilsner så kan man ju med lätthet forstätta konversationen även om man har behovet av att skita.


Det här är ju elementärt killar, båtmugg har man på raggarbåtar främst för att även kvinnliga gäster ska kunna dricka ohämmade mängder.
Det är inte för att ni ska sitta där och klossa. :dummer
 
Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Det här är ju elementärt killar, båtmugg har man på raggarbåtar främst för att även kvinnliga gäster ska kunna dricka ohämmade mängder.
Det är inte för att ni ska sitta där och klossa. :dummer

Hur kommer det sig att mannen som insett denna självklarhet är gay och den på det här stället som är minst trolig att köpa en båt för att ragga på cheyer?

Det säger en del om er andra herrar......
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Hur kommer det sig att mannen som insett denna självklarhet är gay och den på det här stället som är minst trolig att köpa en båt för att ragga på cheyer?

Det säger en del om er andra herrar......

Jag har ju träbåt, då fodras det lite finess, kultiverade tjejer älskar träbåtar :D
 

Bifogat

  • DSCF0011.jpg
    DSCF0011.jpg
    274.2 KB · Visningar: 249
Last edited:

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Det är ju märkligt att google leder en till det här eminenta forumet även när man letar info om båtar! Blir till att lyfta en gammal tråd, har lite samma funderingar som trådskaparen hade för tio år sedan. Klockren förklaring om båttoa från Jörgen för övrigt :D

Någon som har erfarenhet av Fletcher. Kollar lite på Arrowbolts, verkar vara en kul liten båt! V8 ligger högt på prio ordningen :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top