KingsHill Riders vara eller icke vara (KHR)

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Vad säger ni? Ska vi ge det ett försök till, att skapa en vettig mc-klubb i Kungsbacka? Vi har över 40 registrerade medlemmar, av dessa har ca 10 stycken varit aktiva och kört hoj med klubben denna sommaren. Det räcker inte. Man kan inte kalla det en klubb om 75% av medlemmarna inte är "med" i klubben.. Och med tanke på att denna forumdel är det ställe vi kommunicerar på så vill jag ha en namnlista på de som är villiga att satsa på klubben i framtiden. Vintern innebär många tillfällen för fikor, öl och mek, vi kan hjälpa varandra att förbättra hojarna till våren.

Och i egenskap av ordförande(Snövit hoppade ju av och jag var den som tog på mig rollen) så kräver jag att de som vill vara medlemmar även i fortsättningen skriver sitt namn i listan i denna tråden och deltar på nästa klubbmöte, tiden/datumet för mötet är ej bestämt men det blir detta året.

Den som tidigare varit medlem och ej skriver sitt namn i listan innan årsskiftet är ej välkommen tillbaka till klubben, och dessa tänker jag personligen inte köra hoj med... Tyvärr, men det är såhär vi får göra. Och tänk på att inte skriva ert namn i listan om ni inte är villiga att vara aktiva och trevliga klubbmedlemmar.
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Tänker du inte köra hoj med mig heller om jag inte är med i klubben?
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Tänker du inte köra hoj med mig heller om jag inte är med i klubben?

Jag skrev "Den som tidigare varit medlem och ej skriver sitt namn i listan":tummenupp Klar jag kör med dig om jag får tillfälle Andreas!:)
 

Klimpo

Den mänskliga katastrofen
Gick med
31 Jul 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Buell xb9s
Jag e på:tummenupp. Nackdelen är att man bor i den fjärran ödemarken en bit ifrån Kungsbacka. Å att das familja, husrenoveringar och jobb skär ner på mitt deltagande. Men självklart är man på för att man kan hitta på så mkt. sköj. Tycker att det är synd att intresset inte verkar att vara större i Kungsbacka.

1. Torak
2. Klimpo
 

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Jag har ju inte direkt varit särskilt aktiv den här sommaren... med bebis, och galet mycket på jobbet (egen företagare, mycket jobb och inga pengar), så har det helt enkelt inte blivit mycket tid till hojjen.

Jag hoppas komma ut mer under 2010, både liite småturer, och kanske en fika då och då. Som familjefar och med ett jobb som ibland blir väldigt krävande, så kan jag inte lova mer... duger inte det, så plocka bort mitt namn :)



1. Torak
2. Klimpo
3. Halvdan4
4. Linus
 
Last edited:

JohmiK

Ser nära ut på bra håll...
Gick med
11 Jan 2009
Ort
Åsa
Hoj
KTM 950 SM - 07
Självklart vill jag även fortsättningsvis vara med i KHR! Jag får väl ändå se mig själv som en av de medlemmar som varit aktiva under sommaren. Hittills har det blivit ca 920 mil med hojen denna säsongen. Jag skriver hittills eftrersom jag inte lagt av än! :yoparty

Jag var faktiskt ute och körde i tre timmar igår. Det var en aning blött men inte alls kallt med rätt kläder (långkallingar, tjocktröja och allväderstställ).

Nu tar vi tag i detta och ser till att 2010 blir ett grymt år för KHR med massor av hojåka, fikor öl och grillningar etc.


1. Torak
2. Klimpo
3. Halvdan4
4. Linus_xjr
5. JohmiK

*Limez, ska inte du skriva med ditt namn på listan också?
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Får väl skriva upp mig med. Får se hur mycket köra det kommer bli i sommar för min del, men på fikor etc kan man ju annars vara med på.

1. Torak
2. Klimpo
3. Halvdan4
4. Linus_xjr
5. JohmiK
6. Krillan
 
Last edited by a moderator:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Det verkar ju bara vara "järngänget" från i somras som är intresserade, men men, som JohmiK säger, vi får hoppas att 2010 blir grymt, fast så ska man aldrig säga egentligen, det slutar ju bara med att man kör ihjäl sig på vårens första repa:huvet:näsblod:gnissla


1. Torak
2. Klimpo
3. Halvdan
4. Linus_xjr
5. JohmiK
6. Krillan
7. Limez
 

Crall

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2009
Ort
Kungsbacka
Hoj
KTM 625 SMC -06, Honda CB 400N, Yamaha YZ 250
Nejfan inte lägga ner! Jag ser ju fram emot att glida med andra framåt sommarn =)

1. Torak
2. Klimpo
3. Halvdan
4. Linus_xjr
5. JohmiK
6. Krillan
7. Limez
8. Crall
 

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Glömde säga i mitt förra svar...

Jag vet inte vad ni andra har/hade för förväntningar av sporthoj.com, eller hur forumet har fungerat på ett socialt plan tidigare, så jag baserar detta på egna erfarenheter från andra forum.

Jag har tidigare varit med inofficiella ägarklubbar för Fazer, R6 och XJR (har helt oplanerat fastnat i Yamaha-träsket), och ett forum som framförallt gällde bankörning. Inget av dessa forum var klubbar på traditionellt sett, utan en lös sammanknytning av hojåkare, varav en del träffades lokalt ganska ofta, ibland med större nationella möten, julfester, osv. De flesta bestod av en mindre klick av mer aktiva medlemmar, några av dessa var kompisar sedan tidigare, andra inte. Det fanns också ett större nätverk av mindre aktiva medlemmar, en del kanske bara dök upp nån enstaka gång om året, men man sågs år efter år, och alla var lika välkomna. Oavsett hur aktiva folk hade lust eller möjlighet att vara, så var det ett bra sätt att träffa likasinnade, få hjälp med både åkning och underhåll, hitta delar, osv.

För min del var det nåt liknande jag var ute efter med SH. Jag känner inte mycket folk häromkring, och ännu färre som kör hoj. Jag hoppas att ha mer tid till att köra nästa år, och vet jag då att jag kan hålla koll på gruppkörningar här för att få sällskap, så är det perfekt.

Livet förändras när man har bebis, hus och jobb :)
 

JohmiK

Ser nära ut på bra håll...
Gick med
11 Jan 2009
Ort
Åsa
Hoj
KTM 950 SM - 07
Jag håller med Linus_xjr helt och hållet! Låt det vara en kärna med mera aktiva medlemmar och en yttre ring med folk som dyker upp ibland. Det finns ju ingenting som säger att vi måååste vara 40 pers varje gång vi är ute och rullar... ;)

Huvudsaken är ju att vi har skoj. Funkar det bra så kommer säkert antalet aktiva medlemmar att öka med tiden.


Det enda jag inte håller med om i inlägget ovan är att livet förändras när man får barn. Det förändras inte alls... man får ett helt nytt liv!!! :hihi
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Låt det vara en kärna med mera aktiva medlemmar och en yttre ring med folk som dyker upp ibland. Det finns ju ingenting som säger att vi måååste vara 40 pers varje gång vi är ute och rullar... ;)

Då kan vi inte kalla det för MC-klubb, då blir det mer som i GBG där dom har "sporthoj.com-gänget", visst det funkar bra för gruppkörninar osv. men det var inte det jag "startade" en MC-klubb för. Ska man vara med så är man med.

Linus_xjr förstår jag, då han förklarar sin situation, och ändå har varit aktiv här på forumet, men de 20-25 medlemmar jag inte sett en enda gång i sommar har jag inte mycket till övers för.
Vad är meningen med att gå med i en MC-klubb om man inte är intresserad av att vara med i en MC-klubb? :va

Jag ger det nån månad in på nästa säsong sen skiter jag i allt vad KHR heter om det inte har blivit bättre än i år. Vi som kört tillsammans i år har ju ändå nästan bara SMSat/ringt varandra om körningar och det kan vi lika väl göra utan ett fräckt klubbmärke på ryggen...

Jag låter bitter, men detta är bara min åsikt..
 

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Jag vet inte om det bara är jag som är lat med att läsa det finstilta, men jag tror inte jag uppfattade det som att jag "gick med i en MC-klubb" när jag hittade KHR-sektionen av SH.

Hoppas att du inte missuppfattar mig Limez, jag förstår att du är irriterad om du hade hoppats att det fanns mer intresse för en aktiv MC-klubb, och det bara kommer massa folk som skriver upp sig och direkt försvinner. Det är aldrig kul när man lägger tid på något, och det inte blir som man tänkt sig.

Om klubb-iden inte funkar, men det fortfarande finns ett intresse för ett "forum för hojåkare runt KBA som gärna träffas för en repa ibland", så är jag gärna med. Även om GBG-sektionen finns, så skulle det vara trevligt med nåt mer lokalt.
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Jag vet inte om det bara är jag som är lat med att läsa det finstilta, men jag tror inte jag uppfattade det som att jag "gick med i en MC-klubb" när jag hittade KHR-sektionen av SH.

Hoppas att du inte missuppfattar mig Limez, jag förstår att du är irriterad om du hade hoppats att det fanns mer intresse för en aktiv MC-klubb, och det bara kommer massa folk som skriver upp sig och direkt försvinner. Det är aldrig kul när man lägger tid på något, och det inte blir som man tänkt sig.

Om klubb-iden inte funkar, men det fortfarande finns ett intresse för ett "forum för hojåkare runt KBA som gärna träffas för en repa ibland", så är jag gärna med. Även om GBG-sektionen finns, så skulle det vara trevligt med nåt mer lokalt.

Väl skrivet :tummenupp
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
1. Torak
2. Klimpo
3. Halvdan
4. Linus_xjr
5. JohmiK
6. Krillan
7. Limez
8. Crall
9. MR.dude
10. Zarrell
______________

Hmm, jag tycker inte man skall behöva ha press på sig att vara super aktiv, det är inte helt lätt att hinna med eller prioritera när man jobbar mycket, särskilt inte om man dessutom har familj att tänka på. Vissa kanske inte ens har tid att ta sig ut och köra hoj överhuvudtaget på helgerna, hur kan man då väntas vara med på körningar och fikor.

Jag tycker i alla fall det kan räcka om man är med lite då och då, men att man i alla fall visar sig. Vara lite småaktiv på forumet tar inte heller särskilt mycket tid. Att vara med 1-2 gånger på ett år och inte visa sig på forumet överhuvudtaget (som 80% av medlemmarna) är dock inte ok, då kan man lika gärna strunta i det.

Å andra sidan är det bra med lång medlemslista om man ska göra klubben "officiell" och snacka med kommunen etc. men då kanske medlemsavgift och annat kommer in i bilden + ännu mer tid och engagemang. Men det är väl inte det vi strävar efter längre antar jag, det kommer väl tids nog om klubben hålls aktiv och fylls på med aktiva medlemmar. Dom som är för inaktiva för länge får man väl ta och rensa ut :tungan, som vi gör nu :tummenupp
 
Last edited:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Varför skall ni krångla till det och kalla det klubb och kräva att folk är aktiva?

Tänk på att åldern på era medlemmar varierar och jag vettefan om jag hade tyckt de va så fräsigt och gå ut å supa med er 18åringar om jag va 40-50 och hade familj och ungar i samma ålder som er....

Även om ditt mål Emil var att från ingenting skapa en mcfamilj med blodsbröder som gör allt ihop så måste du inse att det inte funkar så.

Håll det som ett nätverk till för att sammanbinda människor som vill hitta nytt folk att köra hoj med. Det går i vågor, nästa generation kanske innehåller en jävla massa hojfolk. Ni aktiva kan supa tillsammans vare sig ni kallar er medlemmar av en mcklubb eller inte.

Det är bara mina 5 cent om man får lov att tycka något trots att man inte är med.
 

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ingen
Varför skall ni krångla till det och kalla det klubb och kräva att folk är aktiva?

Tänk på att åldern på era medlemmar varierar och jag vettefan om jag hade tyckt de va så fräsigt och gå ut å supa med er 18åringar om jag va 40-50 och hade familj och ungar i samma ålder som er....

Även om ditt mål Emil var att från ingenting skapa en mcfamilj med blodsbröder som gör allt ihop så måste du inse att det inte funkar så.

Håll det som ett nätverk till för att sammanbinda människor som vill hitta nytt folk att köra hoj med. Det går i vågor, nästa generation kanske innehåller en jävla massa hojfolk. Ni aktiva kan supa tillsammans vare sig ni kallar er medlemmar av en mcklubb eller inte.

Det är bara mina 5 cent om man får lov att tycka något trots att man inte är med.

Fast det du skriver tror jag inte någon har krävt... Det enda jag fattat det som, eller som jag tycker iaf, är att folk åtminstonde kan vara med och sklriva i forumet och vara med på en eftermiddagsfika då och då. Och vara med och köra ibland. D flesta har väl inte gjort något alls?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top