Snabba hjulbyten ?

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Ort
Lycke / Kungälv
Hoj
Italienska moppar......
Tjabba !
Vi lurar lite på att skaffa snabb-bytes grejer till vår nyinköpta R1-06:a.
Vi kör för att det är skoj så några super-duper-jättedyra grejer är väl inte aktuellt men det hade väl varit skönt att slippa mecka med kedjespänning och lösa distanser m.m....
Någon som har tips på vart man kan få tag på sådana prylar eller ritningar/bilder på väl fungerande system ?
Alla tips är uppskattade :tummenupp
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Vet inte riktigt hur det ser ut på -06:an, men till -07:an har vi cad-ritningar som funkar klockrent. Man köper ett minimalt bromsok från ISR för en tusenlapp och gör om infästningen litegrann.
 

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Ort
Lycke / Kungälv
Hoj
Italienska moppar......
Vet inte riktigt hur det ser ut på -06:an, men till -07:an har vi cad-ritningar som funkar klockrent. Man köper ett minimalt bromsok från ISR för en tusenlapp och gör om infästningen litegrann.

Jag ska fota svingen idag, så får vi se om den är likadan. Hade varit kanon om vi kunde "fildela" lite isåfall :tummenupp


Enkelsving hade varit fett, men då spricker hela budgeten tyvärr. Vi har dessutom 3 uppsättningar fälgar som vi tänkt använda. Tack för tipset dock. Den konstruktionen ser väldigt lik honda/ducati ut ?
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Jag ska fota svingen idag, så får vi se om den är likadan. Hade varit kanon om vi kunde "fildela" lite isåfall :tummenupp


Enkelsving hade varit fett, men då spricker hela budgeten tyvärr. Vi har dessutom 3 uppsättningar fälgar som vi tänkt använda. Tack för tipset dock. Den konstruktionen ser väldigt lik honda/ducati ut ?

Det kanske tom är så att det finns färdigt kit liggande i hyllan i garaget:tummenupp
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Det ser likadant ut, jag har lite bilder därhemma, ska se om jag kan leta upp dom i helgen.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top