Sverigedemokraterna.....

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Hur svårt är det att sälja budskapet "Du borde ha det bättre och det är någon annan fel att du inte har det, dessutom är lösningen på alla problem busenkel!"
Varför exemplifierar du med sociademokraternas budskap när det uppenbarligen inte säljer för dem?
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Varför slår inte SD och ND ihop sig med varandra? När man lyfter på stenarna ser man att skillnaderna mellan dom är obefintliga.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ni som inte tror invandring skapar arbetstillfällen, utöver inom rättsväsende och taxinäring alltså, borde ta en titt på www.sultanmobler.com
Kom fan inte och säg att det här skiten hade gått att sälja ens i Västerås. :fakta

201036.1---judy-black-gold.jpg
238702.rosadima1-1.jpg
858760.2---rossella-black-gold-21-2.jpg
119377.bar.jpg
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Besökt möbelavdelningen på Harrods i London Markus? Jag tror inte målgruppen har förändrats de senaste 10- 15 åren.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Vet inte om du just försökte jämföra skandinavisk- och brittisk design? :confused:

Det var det sista jag försökte göra. Varken möblerna jag såg på Harrods när jag besökte möbelavdelningen sist för ett antal år sedan eller möblerna på bilderna du länkade till hade någon prägel av brittisk eller skandinavisk design. Det var uteslutande pråliga fula möbler som jag kan tänka mig tilltalar antingen amerikaner eller araber med mer pengar än smak. Skillnaden är väl att möblerna du länkade till kanske har mer "IKEA stämpel" på sig medan de på Harrods inte hade det. Lika smaklösa var de dock i mina ögon.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Here we go again...

http://www.dn.se/nyheter/politik/sd-politiker-vill-fa-muslimer-att-foda-farre-barn

Muslimers barnafödande är ett ”världsproblem” enligt Sverigedemokraternas ledamot i Älmhult, Annika Rydh. ”Världssamfundet måste agera med en begränsningspolitik, som den i Kina”, säger hon till Expo Idag.

:rofl :glömdet


Och om någon missat, nej muslimer föder inte fler barn per kvinna om man jämför med likvärda andra länder, se t.ex. denna video


Edit: BBC gjorde en ganska intressant analys av filmen hon baserade sin info på http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/more_or_less/8189434.stm
 
Last edited:

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Begränsningspolitik för baranfödande borde snarare tillämpas för Sverigedemokrater med tanke på hur korkade många av dom som företräder partiet är. Annika Rydh är ett talande exempel på hur en återimplementering av steriliseringspolitik kunde vara ett lyckat kast för att förhindra en degenerering av den svenska arvsmassan.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Annika Rydh är lite som Silvio Berlusconi, även om hon är kass (som Silvio faktiskt var om än rolig) så säger det en hel del om deras motståndare när de fortsätter attrahera väljare trots uppenbart rättshaveristiskt beteende. Så, även om Annika och Silvio är knasig så är alltså både Reinfeldt och Romano sämre. :gnissla
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
I Sentios julimätning får partiet hela 26,8 procent, medan Socialdemokraterna kommer på andra plats med 22,4 procent.
SD är därmed 4,4 procentenheter större än S.–
Herregud, säger statsvetaren Stig-Björn Ljunggren till Nyheter Idag.
Samtidigt backar Moderaterna till sin lägsta nivå hittills och får bara 12,7 procent av väljarnas röster.Med andra ord är Sverigedemokraterna mer än dubbelt så stora som Moderaterna.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
I Sentios julimätning får partiet hela 26,8 procent, medan Socialdemokraterna kommer på andra plats med 22,4 procent.
SD är därmed 4,4 procentenheter större än S.–
Herregud, säger statsvetaren Stig-Björn Ljunggren till Nyheter Idag.
Samtidigt backar Moderaterna till sin lägsta nivå hittills och får bara 12,7 procent av väljarnas röster.Med andra ord är Sverigedemokraterna mer än dubbelt så stora som Moderaterna.

sd.jpg

"Mätningen är utförd med webbpanel mellan 14 och 19 juli. Totalt har 1170 personer intervjuats varav 825 uppgett partipreferenser."

Med andra ord innan TS-kaoset läckte ut (trots regeringens försök att mörka) och drog igång på riktigt, speciellt för allmänheten/de mindre insatta i politiken. Nästa mätning kommer bli riktigt intressant att se, tror och hoppas (S) sjunker som den hjärndöda sten de beter sig som.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top