Sverigedemokraterna.....

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
VARFÖR skänka bort alla arbetstillfällen och skattemedel ??

skänka bort arbetstillfällen??? svenska arbetsgivare ANSTÄLLER JU FÖR FAN INTE folk som inte heter: svensson, nilsson andersson osv
 

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 600rr -03
Ja. Det bor mycket volvo740åkande, trätofflebärande, hembräntdrickande, inavlade idioter här som har lärt sig av sina föräldrar att alla som inte beter sig som dom är oönskade i "deras" land.

Och det bor inte minst lika många sådana i Norrland (där SD har som minst stöd)?
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Med vidöppna gränser och bidrag till alla -politiken kan det ju bara gå å helvete.

Inte för att jag är någon större anhängare av svensk invandringspolitik, men det stämmer definitivt inte att vi skulle ha vidöppna gränser. Det bjuder ganska stora svårigheter att få uppehållstillstånd i Sverige. Betydligt fler avvisas än vad som tas emot.
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Och istället för att kalla folk för rasister så kan vi ju alltid kalla dem för "kulturberikningshatare". Mycket enklare, då förstår alla.

Nu lyfte du fram en helt annan aspekt :tummenupp

Att kalla någon för rasist bara för att denne inte gillar "invandrare", är denne person verkligen rasist då? Sug på karamellen, och tänk igenom frågan.

Det spelar ju ingen roll vart i världen personen kommer ifrån, eller vilken religion, eller vilket kön etc. Detta gör att personen är nationalist.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Nu lyfte du fram en helt annan aspekt :tummenupp

Att kalla någon för rasist bara för att denne inte gillar "invandrare", är denne person verkligen rasist då? Sug på karamellen, och tänk igenom frågan.

Det spelar ju ingen roll vart i världen personen kommer ifrån, eller vilken religion, eller vilket kön etc. Detta gör att personen är nationalist.

Jag skiter i vilket, jag hatar människor oavsett ras, sexuell läggning eller kön. Är de oliktänkande mot mig så har de ju automatiskt fel och då hatar jag dem, det känns bara jobbigt att börja kategorisera folk efter hur de ser ut eller vad de tror på, därför drar jag gränsen vid oliktänkande istället och älskar mig själv mest av allt. Om alla gjorde det så skulle världen vara en mycket bättre plats, utan rasism och krig och sånt.
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Och det bor inte minst lika många sådana i Norrland (där SD har som minst stöd)?

Problemet ligger snarare i att en större andel invandrare bosätter sig i Skåne än i Norrland. I Norrland har man inte problem med SD eftersom SD inte kan påvisa några lokala problem med invandrare, ty invandrare saknas.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Att kalla någon för rasist bara för att denne inte gillar "invandrare", är denne person verkligen rasist då? Sug på karamellen, och tänk igenom frågan.
.

Ogillar han personer för att han är invandrare är han med största säkerhet rasist.

Ogillar han invandring som fenomen kan han vara vad som helst även om denna grupp tyckare rymmer en överrepresentation av rasister.

Om vi däremot plötsligt skall återgå till att enbart använda "rasist" när man talar om raser så är rätt få rasister eftersom vi inte längre ägnar åt rasbiologi när det gäller människor.
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Varför är denna tråd flyttad till OT^2 - Dumpforumet ?

Är inte politik välkomnat på sporthoj?
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Jag skulle vilja läsa en riktigt djupgående studie på hur främlingsfientlighet uppkommer och vilka faktorer som ligger bakom. Någon som vet var man kan börja leta?
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Ogillar han personer för att han är invandrare är han med största säkerhet rasist.

Ogillar han invandring som fenomen kan han vara vad som helst även om denna grupp tyckare rymmer en överrepresentation av rasister.

Om vi däremot plötsligt skall återgå till att enbart använda "rasist" när man talar om raser så är rätt få rasister eftersom vi inte längre ägnar åt rasbiologi när det gäller människor.

Om någon tycker följande, är dom då rasister?

* Invandrarna/utlänningarna stjäl våra jobb.

* Invandrarna/utlänningarna tar våra tjejer.

* Invandrarna/utlänningarna utför all kriminalitet.

* Invandrarna/utlänningarna går bara på bidrag.

* Invandrarna/utlänningarna förstör vårat samhälle etc etc
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Om någon tycker följande, är dom då rasister?

* Invandrarna/utlänningarna stjäl våra jobb.

* Invandrarna/utlänningarna tar våra tjejer.

* Invandrarna/utlänningarna utför all kriminalitet.

* Invandrarna/utlänningarna går bara på bidrag.

* Invandrarna/utlänningarna förstör vårat samhälle etc etc

Tycker någon allt det där så kan han nog inte skylla punkt 1 och 2 på invandrarna.
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Jag menar att den som tror att allt det där är sant är utvecklingsstörd. Att denne utvecklingsstörde man är utan jobb och tjej kanske då mer troligt beror hans utvecklingsstörning än på invandringen.

Det finns många sätt att se det på än den enklaste.

Tar vi arbetssituationen tex.
Ett jobb behöver inte vara ett fysiskt jobb, utan konkurrens om kunder, blivande kunder. Detta kan medföra att DU får sparken pga av det inte finns tillräckligt med arbetsuppgifter i ditt företag.

Tjejfronten är lite svårare att greppa dock :D
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top